![]() |
|
![]() |
#1 | |
Ute på tur
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
|
![]()
Fra pressemelingen om SAS 12Q3:
Quote:
-A |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2006
Posts: 172
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Dec 2011
Posts: 600
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,000
|
![]() Quote:
Quote:
Min ukvallifiserte gjettning er enten at de ansatte kjøper, eller et oppkjøpsfond. Eventuelt en kombinasjon |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
Location: Oslo
Posts: 8,481
|
![]()
Et oppkjøpsfond og på børs som selvstendig selskap innen fem år, høres sannsynlig ut for meg. At de ansatte skal klare å få finansiering nok til å kjøpe ut hele Widerøe, tviler jeg på, og jeg ser ikke noen industrielle eiere som har lyst til å satse på norsk regionalfly.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Oct 2012
Location: London / Stockholm
Posts: 644
|
![]()
Hadde vært litt kult med grønne neser i stedet for røde!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2012
Location: varierende
Posts: 176
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Dec 2010
Posts: 98
|
![]() Quote:
Nas kjøper neppe .. Kjos og Kise derimot vurderer nok flere scenarier i denne forbindelse. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
Location: Oslo
Posts: 8,481
|
![]()
Ja, han er nok potensiell eier, som ikke jeg kom på i farta.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2006
Posts: 172
|
![]() Quote:
Tror nok vi ser Torghatten trafikkselskap også som en potensiell kjøper her. Men det er viktig for Widerøe at de for en eier som kan drive flyselskap. Det beste hadde jo vært å ha en som man kan fore med passasjerer på huber rundt om i Norge. De med rød nese er bra, men Widerøe passer nok ikke inn der. Men hvem vet. Last edited by dash-7; 12-11-2012 at 09:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,388
|
![]()
Det var vel noen som også nevnte FlyBE tidligere? De er vel det største, regionale selskapet i Europa og har vært veldig på hugget de siste årene? Det ville vel vært unaturlig om de ikke var interessert.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,975
|
![]()
Et salg udelukker da på ingen måde at de kan feede pax indtil SK som de altid har gjort. Det vil endda muligvis være en betingelse fra køber.
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
Posts: 2,619
|
![]() Quote:
Men det betyr ikke at en kjøper på sikt ikke vil prøve å gjøre seg mer uavhenging av SAS. Dette for å redusere risikoen for at WF skal bli dratt med i et eventuelt dragsug. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Sep 2004
Location: Nidaros
Posts: 3,471
|
![]()
Om det er Torghatten Trafikkselskap du mener, så er de absolutt en potensiell kjøper.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2006
Posts: 172
|
![]() Quote:
http://e24.no/boers-og-finans/widero...heter/20298553 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Aug 2009
Posts: 799
|
![]()
Hvor mye statsstøtte pg evt annen støtte får Widerøe pr år?Er dette nok til at det å kjøpe WF innebærer vesentlig mindre risiko enn ved andre flyselskap?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
Posts: 2,619
|
![]() Quote:
Selv om jeg tror WF fortsatt vil ha gode sjanser ved neste anbud. SD virker jo ikke som den proffeste motparten for tiden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2005
Posts: 139
|
![]()
Ser at regjeringen åpner for at utenlandske selskap kan kjøpe WF, dette øker vel muligheten for at SK kan sitte igjen med litt mer om det blir en liten kamp om og få kjøpt selskapet. Men alt ender jo med hvordan man vurderer selskapets muligheter for fortsatt å sitte med tilnærmet monopol på kortbanenettet, jeg vil tro det er andre selskaper der ute med lavere drifts utgifter en det WF opererer med. Dette er uansett spennede tider
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,000
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
|
![]()
WF sier selv at WF fortsatt vil være "gift" med SAS selv om det kommer inn nye eiere. SAS vil nok fortsatt være avhengig av feeden for å fortsatt fly til distrikene. Skulle WF begynne å feede DY tror jeg SAS ville lagt ned mange avganger nordpå.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Mange flymodeller skal/selges | Tarzan | Samlerhjørnet | 3 | 06-01-2018 17:02 |
Eigarskap og vilkår (Splitta frå "WF skal selges") | 73H | Flyforum | 20 | 14-11-2012 06:44 |
Wideroe.no vs sas.no | seilfly | Reiseforum | 15 | 29-09-2010 19:23 |
SAS skal selges | imm | Flyforum | 13 | 02-03-2010 23:03 |
City airline skal selges | MartinL | Flyforum | 6 | 13-08-2009 23:18 |