Flyprat

Go Back   Flyprat > Småprat
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Thread Tools Display Modes
Prev Previous Post   Next Post Next
Old 10-11-2012, 18:01   #11
Futura
ScanFlyer Gold

Default Re: Hva synes du om Norwegian Longhaul? (Priser, komfort, service etc)

Nå har jeg akkurat kommet hjem fra luksusferie i Paris. Vi reiste med et av verdens største flyselskap. Vi opplevde noe av det ypperste som har blitt tilbudt flypassasjerer. Ble kjørt rundt i mersjedes med sjåfør, Vi opplevde kunst, glass og krystall og den ypperste luksus, vi drakk fantastisk sjampanje, spiste på den mest kjente restauranten på Champs-Elysees, virkelig herlig har det vært og jeg vil ikke ha det på noen annen måte.
Vi reiste med Ryanair til 350kr/pers t/r. Flybussen til sentrum var en Mersjedes, Vi var ombord i 2 stk Concorde på flymuseet på Le Bourget og en 747, vi besøkte Versailles. På hotellrommet, med gode senger og fint bad til 72€ for natten, spiste vi ost og kjeks og til det drakk vi champangnen, dvs, brutt til 4€ Alt kjøpt på Carrefour. Middagen på Champs-Elysees var på McDonalds.
Vi hadde det altså fantastisk i Paris, opplevde masse, spiste god mat og dette uten at det kostet så veldig mye. Jeg er sikkert ikke den eneste som har det slik. Jeg kan kjøpe mat på flyet om jeg ønsker(noe jeg gjorde) men slipper å betale for det om jeg ikke skal ha. Jeg klarer meg med vanlig M klasse på flyet enten det er til JFK eller BKK, så lenge sengen på hotellet er bra og temperaturen på rommet ok, så trenger jeg ikke så mye mer. Jeg har ikke flydd langdistanse på over 25år, men med dette nye tilbudet til DY så kan dette bli så billig at jeg er veldig fristet. Kanskje får jeg ikke tak i biletter til 1000,- per veg, men det dobbelte, det er alikavel levelig. Dersom jeg velger å forlenge mitt opphold i USA til andre deler av landet så kan jeg leve med å måtte ta en overnatting eller 2 i NY og på returen går flyet så sent at jeg kan komme fra andre deler av landet og rekke det med flere timers margin. Jeg og de fleste Ikke-DY-hatere på dette forumet har ventet i possitiv spenning på at DYs tilbud skal lanseres og legges ut for salg. Vi er derimot ikke alene om det. Det er flere hundre tusen skandinaver som har sett frem til dette, avtalt med venner når man skal reise dersom man får tak i biletter og hatt alt klart til lanseringen. Jeg er derfor ikke overrasket over at siden ble overbelastet, og at et enormt antall biletter er blitt revet bort på kort tid, jeg hadde nesten blit mer overrasket om det ikke hadde skjedd. At ikke alle biletter på en avgang selges til gibort pris vet vi fra før så å klage på at det ikke er fler billige biletter igjenn er etter min mening for dumt, flyene begynner rett og slett å bli fulle. Hvordan dette vil påvirke prisene og flybransjen på lang sikt vet vi ikke før på denne tiden til neste år, akkurat nå lever DY veldig på at dette er rammet av "nyhetens interesse" og noe folk har gledet seg til leenge.
For mange foretningsreisende vil Biz hos et nettverk selskap være det beste, men for de som skal på jobbreise kun til NY eller ikke må reise på gjennomgående bilett i USA så kan sikkert Premium være et bra alternativ, dessuten er det enda flere på vanlig ferie som har råd til å unne seg Premium, en de som unner seg Biz hos nettverk selskapene.

Vi ønsker lykke til. :-)
Futura is offline   Reply With Quote

Posting Rules