![]() |
|
![]() |
#11 |
NorFlyer Front Row
Join Date: Jul 2006
Location: FL410
Posts: 1,205
|
![]()
For å leke litt med tall; (lite kjent info om fuelburn på 788)
788 har en oppgitt fuel capacity på 126.735 liter (100.120 kg) 772ER har tilsvarende 170.931 liter (135.035 kg) Sier vi at begge flyene har fulle tanker og null payload gir Boeing følgende data: 788 har en range fra 7650-8200 Nm. La oss bruke den korteste av disse for utregningen videre. 772ER har en range på 7770Nm. La oss videre bruke 425 knop som gjennomsnittlig gs (uvesentlig hva vi bruker så lenge vi bruker det samme tallet for begge utregningene) 788: 7650 nm / 425 gir en airbornetid 18 timer 772ER: 7770 nm / 425 gir en airbornetid på 18 timer 17 minutter Fuelburn pr time: 788: 100120 kg / 18 h = 5562 kg/h 772ER: 135035 kg / 18,28 = 7387 kg/h 5562/7387 = 0,753 ~ 24,7% diff. Tar vi dermed utgangspunkt i at begge flyene fylles med 290 seter, skulle vel en relativ (men langt fra nøyaktig fuelburn) forskjell være synlig. 788 bruker ca 1800 kg mindre fuel pr time dvs +- 20 tonn mindre fuel mellom OSL og BKK sammenlignet med en 772ER. Last edited by 73H; 11-11-2012 at 10:05. |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Service ombord på SAS longhaul | Ståle | Reiseforum | 88 | 28-12-2024 02:57 |
SAS - LongHaul priser i Business | peterfox | Reiseforum | 1 | 04-08-2014 07:22 |
AirBerlin - service og komfort? (splittet) | Bizflyer | Reiseforum | 7 | 10-03-2012 17:25 |
Komfort/service - Air China 777-300? | ostis | Reiseforum | 4 | 19-01-2012 12:32 |