![]() |
|
![]() |
#141 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Det er også arbeid på motorveien nord for Olavsgård med innsnevret veibane.
#142 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
Like greit de tar alt med en gang. I går kveld brukte jeg 24 minutter fra moskeen til avkjøring Furuset. Kjedelig når hele E6 er stengt sydover fra Oslogrensen men man må bare ta det med et smil.
#143 | |
Amatør
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#144 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
|
![]()
Blir det ikke bedre fra mandag. Enda flere i ferie, pluss at ting setter seg litt. Mener å huske at det gikk bedre sist bare man kom seg til uke 2.
|
![]() |
![]() |
#145 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Mandag er "uke 1" ifht. E6-strupingen ved Furuset.
#146 | ||
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
#147 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
Så når bør jeg reise fra Skøyen for å være på Osl før 1600 i dag? Sitter bussene fast opp over E6 så flybussekspress over Gjelleråsen er beste alternativ? Hva koster "Flytogbussen" fra Skøyen eller Lysaker nå?
|
![]() |
![]() |
#148 |
Amatør
|
![]()
Flytogbussen koster 130,- uansett hvor langt du reiser.
Jeg hadde dratt rundt 14.30. |
![]() |
![]() |
#149 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Jeg tok SAS flybussen fra OSL 14:40 igår og trafikken fra Oslo så ut til å stå bom fast det meste av veien.
#150 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Noen som har gått over til andre reisemåter enn de pleier bruke? Jeg pleier ta flytoget, men vurderer flybuss-ekspressen fra Majorstuen i morgen. Ser den har oppsatt reisetid på over en time fra Major, men det er kanskje bedre enn andre alternativer?
Vurderer taxi også, men usikker på om det er noe særlig bedre. |
![]() |
![]() |
#151 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: May 2009
|
![]()
Jeg kommer nok til å bruke andre metoder neste gang jeg skal mellom OSL og Sandefjord, da det jeg kan forstå av sidene til NSB innebærer ikke bare buss for tog, men bussbytte på Oslo S, som gjør det veldig klønete.
|
![]() |
![]() |
#152 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Til Dag viking: Flybussen fra Maj møter lite kø så den er stort sett alltid i rett tid på OSL. Når Flytoget går som normalt sparer du ca 10 min på å ta T-Banen til Jernbanetorget og Flytoget fra Oslo S. Nå sparer du tid på å benytte ett transportmiddel med den komfort det innebærer og på OSL kommer du direkte til 2 etg.
Til Henshaw: det jeg har vært borti buss for tog, så har de busser som går direkte fra Lillestrøm til Drammen. Ofte kan de ha 6 busser per togavgang og da går minst 1 direkte (jeg tror det er 2 direkte) |
![]() |
![]() |
#153 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#154 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Så har T-banen bestemt seg for å holde stengt mellom Brynseng-Tøyen tre søndager. NSB henviser folk til å ta T-banen fra Brynseng siden toget ikke går. De må da i steden ta buss for Tbane fra Brynseng til Tøyen og så T-bane videre. Skal man til Skøyen eller Lysaker så blir det bytte til buss i sentrum siste biten. (Hurra for kollektivtrafikken)
#155 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#156 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Det er jo et helt merkelig opplegg, men strengt tatt er det ingen prinsippforskjell mellom busselskaper og flyselskaper når det gjelder drivstofftillegg.
|
![]() |
![]() |
#157 |
Legal Eagle
|
![]()
Det er vel bare et forsøk på å forklare hvorfor de setter opp prisene. Drivstoffet er sikkert blitt dyrere, og for å dekke inn økte utgifter, setter de naturligvis opp prisene. Ser ikke helt at det er frekt?
|
![]() |
![]() |
#158 |
Amatør
|
![]()
Enda en grunn til å hate buss.
|
![]() |
![]() |
#159 | |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]() Quote:
Fueltillegg er også ok om ekstreme hendelser har medført at oljeprisen har skutt midlertidig vi været, mens det er god grunn til å forvente et brått fall i nærmeste fremtid. All annen bruk av ordet "fueltillegg" er vanvittig irriterende og burde vært regulert. Unntaket er en forretningsmodell som f.esk Ryanair der alt har tillegg. Prisen for reise er "0,-" og så kommer tillegg for fuel, billett, sete, boarding, vann, hurrabrus, innsjekk, bagasje, innsjekket bagasje, sikkerhetsdemonstrasjon også videre. Da er det i mine øyne "ok". Ellers er det noe forbaska tull.
![]() |
#160 | |
Helgeturekstremist
|
![]() Quote:
Ellers så betaler de som er prisbevisste kun 54,- for å komme seg mellom Oslo og Gardermoen.
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Apollo starter Oslo-Tirana og Oslo-Sita (Kreta) sommer 2018 | Navigator | Flyforum | 11 | 22-09-2017 18:18 |
Nisser reiser gratis med flytoget i Oslo | Discus | Småprat | 18 | 19-12-2016 02:37 |
Norge stopper opp uten luftfarten | FlightDeck | Flyforum | 4 | 07-05-2012 20:27 |
Johannesburg inkl resan dit och tillbaka (21/8 - 26/8-2011) | Axelll | Bilder & foto | 23 | 30-08-2011 15:18 |
SAS stopper Kristiansand-Stavanger i sommer | litt-amatør | Flyforum | 15 | 04-03-2008 20:59 |