![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Mar 2006
Posts: 2,369
|
![]()
http://www.boarding.no/art.asp?id=30574
Tydeligvis at det ikke er mange feriereisende på denne ruten, ikke så rart kanskje? Uansett er det jo ikke så ofte at såpass store ruter (frekvens) blir helt innstilt om sommeren.
__________________
Neste flyvning: 01.02.2025: OSL-LHR (SK) 04.02.2025: LHR-OSL (SK) 02.03.2025: OSL-AGP (DY) 05.03.2025: AGP-OSL (DY) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
TurbopropFlyer
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen
Posts: 545
|
![]()
Hvor lang tid tar det å kjøre mellom de to byene, eller hvor lang tid tar toget?
__________________
[url=http://www.ringlogistics.no/]Ring Logistics[/url] |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Bergen
Posts: 957
|
![]()
En togreise mellom de to byene tar fra tre til tre og en halv time, og det er en 6 - 7 avganger hver vei daglig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
TurbopropFlyer
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen
Posts: 545
|
![]()
Da syns jeg ikke det er så rart at det er lite trafikk på den ruten. Det er ikke så mye tid å spare på fly. Og med egen bil så slipper man å tilpasse seg avgangstidene, personlig ville nok ikke jeg engang vurdere fly framfor bil.
__________________
[url=http://www.ringlogistics.no/]Ring Logistics[/url] |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Oct 2004
Posts: 582
|
![]()
Hvis man regner tid til å komme seg til flyplassen, sjekke inn, sikkerhetskontroll, flytid, vente på bagasje, og så til slutt tid til å komme seg fra flyplassen, så tror jeg faktisk det går raskere med bil/tog.... Det er ihvertfall myyye billigere.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Feb 2007
Posts: 2,048
|
![]()
Gjelder dette også Fokker 50 KSU - SVG - KRS ruten?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Oct 2004
Posts: 582
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Oct 2004
Posts: 582
|
![]()
Mon tro hva SAS gjør med den ledige maskinen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Browncoat
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
|
![]()
Har det ikke vært en del kanselleringer av F50 rutene i det siste, pga flymangel/teknisk?
Kan være at det også er tatt med i besluttningen om å stoppe de avgangene.
__________________
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Feb 2007
Posts: 2,048
|
![]()
Kanskje det er noen CRJ'er i sikte for SAS Norge med dette? Lov å håpe...
![]() Vi her i fokkerland er i alle fall klare for noe nytt ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
Posts: 6,612
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
Posts: 6,612
|
![]() Quote:
I vår bedrift reiser mange med enten bil eller tog når man skal på besøk/møter til leverandørindustrien på Sørlandet. Argumentene til mine kolleger er at det er mer behagelig å reise med toget eller egen bil og komme fra dør-til-dør enn å ta bil til flyplass , deretter fly for så å enten benytte seg av taxi eller leiebil videre til bestemmelsesstedet. Dette er et praktisk og tidsspørsmål for folk som skal fra Stavanger til Kristiansand og omvendt. Etter hvert som E-39 gradvis blir bedre og toget får flere frekvenser så tror jeg ikke SAS vil drive denne ruten i det uendelige. Det vil nok på sikt være en rute som kan passe inn f.eks. for en operatør som DAT med mindre fly for de få som bruker ruten i uken. Personlig vil jeg bruke fly på denne strekningen , toget er greit , men man blir sjøsyk av alle kurvene på Sørlandsbanen med den hastigheten toget bruker. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]() Quote:
![]() Seriøst, har ikke Widerøe og SAS DK mangel på materiell? Bør ikke slikt materiell omplasseres istedetfor å hyre inn dyrt wet lease materiell? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Browncoat
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
|
![]() Quote:
![]() Men hvordan er det oppover kysten da, hvor F50 blir brukt? Er det fremdeles kanseleringer og forsinkelser pga flymangel/teknisk? Eller er alle F50ene tilbake i trafikk?
__________________
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Feb 2007
Posts: 2,048
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2005
Posts: 1,036
|
![]()
Og etter at City Star la inn årene så har det blitt kanselleringer på SVG også...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Ingen som flyr Stavanger-Warzawa i sommer? | krølle | Småprat | 2 | 16-03-2017 11:40 |
SAS ATR i Kristiansand | FlyTAP | Småprat | 9 | 07-06-2015 00:44 |
Kollektivtrafikk i Oslo stopper opp i sommer inkl. flytoget (2011-2013) | robertaas | Småprat | 170 | 07-06-2013 08:59 |
Corendon Dutch Airlines skal fly til Kristiansand, Bergen, Stavanger og Oslo | Trdfly | Flyforum | 4 | 01-04-2013 16:12 |
Kristiansand - Amsterdam - Detroit - New York - Amsterdam - Stavanger | Flybird | TripReports | 9 | 28-02-2010 21:53 |