![]() |
|
![]() |
#26 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Aug 2007
Location: Bergen
Posts: 703
|
![]()
Har lest gjennom rapporten, og er helt enig at den gir et vesentlig mer nyansert bilde enn avherald. Det er overvaskende at Purser tar en så passiv tilnærming til flere henvendelser fra pax.
Spørsmålet mitt er da til dere som flyr.. Skjer det ofte at PAX feilaktig rapporterer slike ting, hvilket lett kan medføre at terskelen for videre rapportering går opp? Samtidig vil jeg påpeke at jeg er helt enig at en No Blame-kultur er viktig i yrker hvor sikkerhet står i høysetet, men det er en vesentlig forskjell på en pilot som får tydelig melding om feil men velger å overse det, kontra en pilot som ikke oppfatter problemet grunnet dårlig kommunikasjon. Alt 1 burde medføre umiddelbar oppsigelse, uavhengig av kulturen i bransjen. Vet ikke om mitt tidligere svar var et av de uforståelige innleggene, men da er jeg i alle fall tydelig! |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Incident: Ryanair B738 at Skavsta 03MAY11, rejected takeoff | jefi99 | Flyforum | 16 | 13-05-2011 12:52 |
GOT-PMI Incident | jefi99 | Småprat | 7 | 04-05-2011 21:07 |
Ryanair åpner ny rute til Barcelona | sarpingen87 | Flyforum | 18 | 28-05-2010 17:01 |
AF incident | krølle | Flyforum | 30 | 08-12-2009 16:45 |
Ny Ryanair rute til Barcelona fra Århus | Bll spotter | Flyforum | 6 | 28-09-2006 16:08 |