![]() |
|
![]() |
#141 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Vidar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Sikkert ikke de største beløpene, men jeg synes det er veldig synd om SAS ikke snur her.
Man har rett og slett krysset en grense, over mot selskaper SAS ikke liker å sammenligne seg med. Tror man kunne tjent mye på å snu her og heller øke prisen noe (bake kostnaden inn i en generell prisøkning). Synes det er ganske spesielt å innføre dette, med tanke på at det ikke vil gjelde i Sverige. Tror nok mange vil oppfatte det som at "vi nordmenn betaler alt i SAS..." - ref "SAS i Norge går med overskudd..."osv... |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Dette er bare starten. Så snart stormen har lagt seg her, så kommer garantert gebyr for bagasje, setevalg (i hvert fall for "gode" seter) osv.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Når SAS i tillegg har et produkt som er av så dårlig kvalitet at forskjellen mot Norwegian er minimal så fremstår jo ikke dette kredittkortsgebyret (som vil være høyere enn det Norwegian tar hvis billetten koster mer enn 1818 kr) akkurat som et genitrekk i konkurransen om kundene mellom disse byene... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
OSL-BGO-OSL på full flex. 4787,- med SAS betalt med kredittkort 3428,- med DY betalt med kredittkort |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Det er lettere å ungå å bli truffet av gebyret med en fast pris per transaksjon, da kan man spre gebyret på flere personer også.
Gebyret blir vel ganske likt for en relativ rimelig billett for en person, men bestiller man for flere personer... f.eks. familietur... da blir gebyret til SAS rådyrt sammenlignet med Norwegian. I tillegg er det vanskelig å regne ut hva gebyret blir i hodet.... så her bommer sas grovt ift. markedsføringen sin som går ut på forutsigbare priser. Dette var hovedoppslag på vg.no litt tidlgiere idag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Lurer på hva som skjer hvis en prøver å bestille SAS-billetter via f eks Expedia? Expedia tar jo ikke gebyr for kredittkort, så vil i sånn fall billettprisene til SAS inkludere 2.2 % påslag, uansett om man betaler med kreditt- eller debetkort?
Hvis en prøver å bestille en billett med Norwegian på Expedia så ser det ut som at dette er dyrere enn å bestille direkte fra Norwegian, så det ser som at Expedia sine priser inkluderer en del gebyrer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
I tilegg til alt som er sagt så gjør jo dette gebyret det mindre attraktivt å kjøpe de dyreste billettene.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Som følge av en dom i Danmark har dette vært bakt inn i noe de kaller "servicehonorar", og som fortsatt skal betales i tillegg til kortavgiften.
![]() |
#152 | |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#153 | ||
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Ser at Widerøe også skal innføre dette. Hvordan vil det bli i forhold til billetter på FOT ruter som har makspris. Blir de bokingene "fritatt"?
![]() |
#155 |
Flyklapper
|
![]()
Ja, ettersom dette er en konsernbeslutning, gjelder det Widerøe også, men det er ikke anledning til å ta slike gebyrer på 'direkte salgskanaler', som wf.no.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Ser at SAS sier at de jobber med en betalingsløsning som ikke vil kreve gebyr. Skal vi gå tilbake til papirfaktura kanskje? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Så man kan betale med kredittkort på wf.no uten å betale kredittkort avgift? Selv om det er en SK flight? Eller???
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
ScanFlyer Rusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Det er klart at det viktigste problemet man har med dette latterlige trekket er at man endrer strategi fullstendig og dreper all troverdighet.
Du stiller deg i aftenposten og sier at kredittkort ikke er ett gebyr, mens SAS selv kaller dette ett gebyr paa sine websider: http://www.flysas.com/en/shared/Trav...ays-with-SAS/# Quote:
![]() ![]() ![]() Hvor dumme tror de folk virkelig er?? ![]() Men det er en del andre ting som er minst like viktig: -De lyver om hva kostnadene med kredittkortinnkreving virkelig er. - SAS kommer til aa diskriminere en stor del av kundene sine og forskjellsbehandle forskjellige markeder grovt her. Jeg som bor her i USA, vil ikke bli krevd dette gebyret fordi det er ulovlig her. - All den sikkerheten forbrukerne faar ved aa bruke kredittkort, er grunnen til at dette boer vaere folks foretrukne betalingsmaate - Man tar ett steg der man tar ett gebyr for kredittkortbruk, noe som er en del av veldig mange driftskostnader i en bedrift. Den ENESTE grunnen til at man velger akkurat kredittkortgebyr er at andre LCC har dette som gebyr og man velger aa tro at det er kosher aa begi seg ut paa glattisen her. "Ikke alle bruker kredittkort, de som ikke gjoer det, burde ikke betale for andres ekstrakostnader" Det er FOERSTE budet i LCC bibelen. Dersom jeg ikke drikker kaffe (hvis du kan kalle det pisset SAS betaler for kaffe) hvorfor skal jeg betale for andres kaffe? Jeg bruker ikke Travel pass portalen. Det er store kostnader aa drifte denne. Det er en del av SAS sine driftskostnader. Jeg leser ikke norske papiraviser, hvorfor skal jeg betale for SAS annonser i avisen eller for avisen ombord? osv osv.... I loepet av hele reiseopplevelsen er det ting ikke alle passasjerene bruker. Jeg sjekker inn paa nett, jeg bruker ikke papirboardingkort, jeg sjekker aldri inn bagasje. Hvorfor skal deler av min flybillett gaa til aa betale for alle disse tingene? Nei, SAS, dette holder ikke. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Flyklapper
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hvor lenge har DY tatt gebyr for bruk av kredittkort? | Isbamse | Flyforum | 183 | 13-01-2018 16:50 |
SAS med nytt gebyr -Seteavgift | Dash | Reiseforum | 62 | 03-04-2014 11:22 |
Kredittkort og gebyr i Danmark (splittet fra SAS og kredittkortgebyr) | Tommy777 | Reiseforum | 27 | 02-08-2012 09:29 |
Doble SAS EuroBonus-poeng ved betaling med Diners Club | FlightDeck | Reiseforum | 3 | 03-11-2011 08:06 |
Air Baltic innfører gebyr for innsjekk | Isbamse | Flyforum | 6 | 06-11-2009 09:23 |