![]() |
|
![]() |
#121 | ||
Flysitter
|
![]() Quote:
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Forklaringen i VG er ganske morsom. De sier vel mer eller mindre at SAS fortsatt er gebyrfritt til tross for at de innfører et gebyr. Forstå det de som kan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Jeg synes forøvrig denne uttalelsen fra Sandstø gir grunn til å trekke på smilebåndet: "Vi mener fortsatt at SAS er et gebyrfritt selskap. Den normale flyreisen er uten gebyrer: både bagasje, setevalg og kaffe." Her definerer hun/SAS hva som er en normal flyreise, og kaffe er åpenbart med som en del av det man kaller en normal flyreise... Nei, SAS, dere er nå ikke lenger et gebyrfritt selskap. Jeg tar muligens feil, men jeg vil vel tro at svært mange av SAS sine reisende betaler med kredittkort. Sikkert minst like mange som reiser med innsjekket baggasje, som fortsatt er en del av en "normal flyreise". http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=10067193 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Er vel neppe drømmejobben å være informasjonssjef eller pressekontakt i SAS om dagen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Jeg tror Norwegian kan få mye positiv omtale om de nå fjerner et par gebyrer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]() Quote:
![]() Som en talsmann maa man laere seg naar man skal gi seg.. Det er ingen som gaar paa dette lenger - og selv farmor skjoenner at gebyrfritt setevalg er aa dra det litt langt. For aa kunne velge sete (og ikke er EBG) saa maa du kjoepe eoc extra og over - og det er et dyrt setevalg det. (den mulgheten som du faar med 150 andre til aa velge et doegn foer er tull spoer du meg) Vi kan jo sette opp et veddemaal om naar de tar penger for bagasje ogsaa? Det er jo bare aa slutte med aa leke premium vs LCC naa. Jeg betaler gjerne litt ekstra for billetten - men da maa det vaere noe ekstra ogsaa. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Akkurat kredittkortgebyr er jeg veldig negativ til. Jeg er ganske sikker på at sas overhodet ikke betaler 2.2% gebyr til sellskapene per i dag, men om SAS nå uansett skal skyve gebyret over på kundene så forsvinner vel SAS sitt incentiv til å forhandle pris mot teller og AmEx og det kan godt hende gebyret skyter i været. Det koster mye tid / penger å drive forhandlinger også.
Som kunde hos SAS vil ikke jeg ha noen mulighet til å forhandle dette gebyret direkte mot kortsellskaper heller. Derfor mener jeg det er en veldig dårlig deal for alle kunder at sellskaper overfører slike gebyr på denne måten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
"Vi mener fortsatt at SAS er et gebyrfritt selskap. Den normale flyreisen er uten gebyrer"
Så betaling er ikke en del av reisen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Angrer SAS når de ser reaksjonen til folk? Hva betyr dette for omdømme og etter hvert inntjeningen hos SAS? Glemmer folk det før de skal bestille neste billett? Er summen såpass liten at det ikke betyr noe? Er alternativene så dårlige at man som regel er stuck med SAS uansett? Skulle jeg hevet "totalprisen" ville jeg latt de billigste billettene være på samme nivå som i dag (slik at det ser billig ut - 499,-) og så hadde jeg heller lagt på alle de andre billettene med 2%. Ingen hadde merket noe, ingen hadde irritert seg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Saa kan det jo ogsaa vaere at nordmenn ofte er svaert allergiske mot avgifter og gebyrer - lite lurt aa bruke disse to ordene mot kunder. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
For SAS er nok dette bare et nødvendig kostnadskutt. Helt enkelt. Og skulle de miste kunder pga. gebyret, så vil det neppe være av et så stort omfang at det kan regnes opp mot kostnadskuttet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
De kunne istedet satt opp prisene litt, men de må åpenbart tro at kundene ikke er villige til å betale mer for grunnproduktet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Slik jeg tolker kritikken her (og på andre medier) så er det hovedsakelig fordi SAS har reklamert for en tjeneste ved å spesielt trekke frem "null gebyr" som salgsargument og differensiator -- og til og med trukket inn konkurrenter i markedsføringen -- og nå leverer de rett og slett ikke hva de har lovet. Ethvert menneske misliker å bli lurt. Det er dette folk føler. Tror jeg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
![]() Som flere har nevnt, hvorfor ikke øke prisene 2,2%, eller 3%? Ingen hadde merket det, og alle hadde vært fornøyde. Det er noen i ledelsen som vet å torpedere sin egen markedsføring, det skal være sikkert og visst ![]()
![]() |
![]() |
#139 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Uansett er det utrolig klønete kommunisert av SAS. Rett og slett imponerende. Ser forresten at jobbreisene mine betales med kredittkort av arbeidsgiver. Det blir fort seks-sifret ekstra i gebyr pr år for en middels stor arbeidsgiver med en del reiseaktivitet. Last edited by Dag Viking; 30-07-2012 at 14:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hvor lenge har DY tatt gebyr for bruk av kredittkort? | Isbamse | Flyforum | 183 | 13-01-2018 16:50 |
SAS med nytt gebyr -Seteavgift | Dash | Reiseforum | 62 | 03-04-2014 11:22 |
Kredittkort og gebyr i Danmark (splittet fra SAS og kredittkortgebyr) | Tommy777 | Reiseforum | 27 | 02-08-2012 09:29 |
Doble SAS EuroBonus-poeng ved betaling med Diners Club | FlightDeck | Reiseforum | 3 | 03-11-2011 08:06 |
Air Baltic innfører gebyr for innsjekk | Isbamse | Flyforum | 6 | 06-11-2009 09:23 |