![]() |
|
![]() |
#21 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
Posts: 6,119
|
![]()
Men hele denne diskusjonen er nå irrelevant for Bizflyer for jeg leverte akkurat en kupong etter å ha snakket med han Alf i Verdal. Lover å spandere F på deg når rekken har gått inn, men det blir bare TG.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,295
|
![]()
TG 380 i F blir vel ok? Skal selv teste den ut over nyåret...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
|
![]()
Thai er Thai, hjelper ikke med fancy suiter
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Ute på tur
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
|
![]() Quote:
Det er litt "the king is dead, long live the king" over dette. C når er den nye F for mange formål. Selskapene har fått trimmet av mye "ekstra" fra F, kaller det C, men for alle formål er det en ny og mer pragmatisk tilnæring til F-klasse. -A |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jul 2005
Posts: 655
|
![]()
Er ikke helt enig, vel har setene i C blitt bedre, men mykproduktet i C har vel ikke akkurat blitt så mye bedre. For meg er god service en mye bedre grunn til å velge C enn et stort sete med en stor flatskjerm.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Mar 2007
Location: Marbella
Posts: 651
|
![]()
Tror effektivitet er ordet. Dagens premium-passasjerer setter nok mer pris på at ting skal gå raskt og effektivt, fremfor glamorøst som det kanskje var i gamle dager.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jun 2010
Location: TLL
Posts: 165
|
![]()
Daaamn, så mye gøy man kan gjøre med mye penger..
![]()
__________________
Flight Diary |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,312
|
![]() Quote:
![]() I mange tilfeller er jeg enig i at C er mer enn godt nok, og skulle jeg betalt med egne penger uten å gjøre en veeeeeldig god deal, hadde jeg nok ikke brukt pengene på det. Men det er jo klart at å være en av få i en 8 seters F kabin kontra 1 av 99 i en C kabin utgjør jo en viss forskjell. Og som det sies er det jo mange C klasser rundt forbi som har fått et godt produkt. Min erfaring er uansett at sove godt ombord på fly gjør man ikke uansett hvilken klasse man sover i. (Ja kanskje bortsett fra en bizjet hvor man har en egen seng.) Senga hjemme er uansett best! BF ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
Det er fortsatt en rekke markeder som har meget god etterspoersel etter F. Det har vaert limbo paa dette lenge. Naar det er daarlige tider, tar LH ut seter i F og kjoerer kun C, det gjorde de etter 9/11. Saa ble alle flyene utstyrt med F da etterspoerselen tok seg opp.
AA har nylig investert i ett helt nytt F konsept med nye seter paa 77W. Saa selv om de tar ut setene paa 772 (som gaar mye til soeramerika) vil F fortsatt vaere i portefoeljen. Det samme gjelder CO dba UA. Analysen sier at det fortsatt er behov og etterspoersel for F saa man beholder det. Naar krisen er over om noen aar, vil etterspoerselen igjen melde seg og da gjelder det aa vaere klar. Foroeverig er ikke akkurat 10K USD et avsindig beloep aa betale for en flybillett. Her ligger C billetter til Singapore paa rundt 6-7K, steget opp til F blir da forsvinnende lite |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 12,032
|
![]()
Synes LH priser seg altfor høyt i F. Men det blir jo alltid et definisjonsspørsmål. Får de solgt er det jo ikke for høyt. Sammenligner man derimot med konkurransen så er det altfor høyt.
Fløy F med BA til LAX igår. Var en plass ledig av 14 (om ikke jeg tar feil). Jeg hadde oppgradert for poeng. Bak meg satt Jan Thomas og Kristoffer, jeg tviler på at de heller hadde bladd opp full betalt F. Men det var flere andre der som tilsynelatende var betalende. Om magefølelsen stemmer sier jeg 50/50.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no The only difference between me and a madman is that I am not mad. You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2012
Location: SVG
Posts: 160
|
![]()
Men så er det jo 2 vidt forskellige ting om en privatperson skal kjøpe en F billett eller om et selskap skal betale en F billett, hvertfall i dette syke landet som vi bor i som skal ha oss til å betale halve lønna i skatt før du kan bruke noe av inntekta på en reise.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]() Quote:
Jeg sover daarlig i SAS, Lufthansa og Swiss sine nedoverbakkeseter, mens jeg sover veldig godt i United's C og BAs C. Er det flatt, faar jeg somoftes sove dersom flighten er over natt. Er jeg sliten, sover jeg godt paa dagen ogsaa. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Nov 2009
Location: LHR
Posts: 900
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
*A Gold/OW Emerald
Join Date: Jan 2009
Posts: 683
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,536
|
![]()
Moderator
Diskusjonen om skattenivået på inntekter i USA er flyttet til NoFlyZone /Moderator |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
Posts: 9,765
|
![]()
Nesten alle som flyr F og C betaler etter hva jeg skjønner ikke for sine billetter selv. Så om de skal velge C eller F kommer ann på hva de klarer få andre til å betale.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser. OSL-MUC-CGN-MUC-OSL OSL-DUB-OSL |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Newcomer
Join Date: Jun 2012
Posts: 15
|
![]()
Litt OT,
men når du først har over 120 mill. kr, da kan du vel spandere deg en tur med Lufthansa Private Jet. Tur/retur OSL-FRA blir vel "bare" 27 000 euro ![]() http://www.lufthansa-private-jet.com/#/en/home/ Da er alt inkludert, ingen skjulte kredittkortavgifter eller BOB ombord. Limmo til og fra hus er her inkludert *se under*, og tilgang til FCT dersom man har videre connections i First. Man kan også ta med 6 gjester kostnadsfritt, så her snakker vi om lavpris ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 12,032
|
![]() Quote:
Slik jeg forstod det er det leisure reisende som kompenserer for strammere reisebudsjetter hos de store selskapene. Med forbehold om at jeg er en skroting og har misforstått, selvfølgelig.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no The only difference between me and a madman is that I am not mad. You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]() Quote:
![]() På dette forumet alene finnes det en haug med folk dom betaler for sine egne C billetter, noen også F. Jeg flyr ikke bak gardina på intercont, ferdig med det og jeg kjøper minst to t/r i året i C selv. Kampanjer på sommeren og rundt jul koster ca 2300 USD t/r USA -Europa. Slett ingen upris, særlig med de økonomiprisene vi ser på sommeren |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]() Quote:
![]() I sommer har vi sett F fra rundt 3k t/r USA, noe som slett ikke er noe upris. Mange av de store feriene som Thanksgiving og jul har slike F priser hos UA, LX og LH |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Jorda rundt.. tilbakeblikk på priser .. | SQ 777 | Reiseforum | 5 | 13-12-2009 22:04 |
LH Business Class priser | kristian | Flyforum | 1 | 04-05-2008 18:23 |
Tanker rundt en flykropp | N-3PB | Flyforum | 10 | 27-12-2004 02:22 |