![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Oct 2004
Posts: 977
|
![]()
Det er ikke noe nytt med udekte vakter i vaktlister, så det er ikke ferie som skaper det. Ferie gjør bare at det blir mange flere. Husk at vaktlisten med disse udekte vaktene OGSÅ vil føre til flow selv om ALLE vaktene blir dekket opp fra tid til annen, også UTEN korttidsfravær. (Trafikken er større en vaktlisten klarer i perioder)
TFC1 kan sikkert korrigere, men jeg mener at det var ca 150 udekte vakter bare for Oslo TMA og Farris TMA sist vaktliste også. Problemet med sommerfeire er at ikke bare er det færre folk grunnet ferie, det er ikke så mange å få tak i til å gå overtid heller! (Det er noe lettere ellers i året.) Hvem ønsker å gå på overtidsvakt om sommeren om både ektefelle og barn har ferie? (......med mindre man er lei kjerringa da....... ![]()
__________________
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2007
Posts: 310
|
![]()
Jeg maa si at det ser ut som om at lite endrer seg der hjemme i gamlelandet, i 2005 pakket jeg kofferten og dro til sandkassen for aa jobbe i stedet. Paa den tiden var det underbemanning av flygeledere der hemme, og om jeg husker rett var det lovnader om at man snart skulle vaere nok bemannet slik at det skulle bli baade mindre overtid og flere frihelger...
Haaper NFF fikk til gode resultater i forhandligene i helgen, skal bli interessant aa se hva som har endret seg, men maa si at det fremdeles ikke virker spesielt interessant aa flytte tilbake til gamlelandet for saa aa slite seg ut paa jobb. Naar man i tillegg sitter med mer i nettoloenn her nede enn det mine kollegaer der hjemme i snitt tjener brutto foer overtid maa det veldig gode ordninger til for aa lokke oss utvandrere til aa returnere... (For ordens skyld, her hos meg har jeg bare hatt 2 overtidsvakter i aar, og for hver vakt faar blir jeg kompensert med 2 fridager. Mine kollegaer litt lengere nord blir kompensert med en fridag og minimim 5.500 kroner pr vakt (med dagens kurs)). |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Newcomer
Join Date: Jul 2012
Posts: 1
|
![]()
Varför inte erbjuda några svenska ATCO kontrakt ? LFV/Nuac (hahaha.......) har resurser så det räcker och blir över många år framåt. Om flygtrafiken blir kvar på nuvarande nivå eller lägre har sverige många ATCO som utan negativa konsekvenser kan "utlånas" tlll andra providers utan att NUAC (danmark/sverige) slipper onödiga personalkostnader.
Svenska ATCO's are cheap (comparing to homegrown norwegians......) /Sly |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Årjäng, S.
Posts: 2,135
|
![]()
Det jobber mange svenske flygeledere i Norge, og de jobber på normale norske betingelser, også lønn. Avinor driver ikke med sosial dumping.
__________________
Die, my dear? Why that's the last thing I'll do! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Tjener Avinor penger på GA? (splittet) | M609 | General Aviation og sjøfly | 9 | 17-06-2012 11:02 |
flygeledere fra utlandet | C172 | Flyforum | 40 | 30-05-2006 08:41 |
For liten bemanning i skranken på Torp | GF1 | Flyforum | 39 | 05-02-2006 12:55 |
Bemanning på Kontrollsentral Nord | Green1 | Flyforum | 0 | 12-08-2005 10:01 |