![]() |
|
![]() |
#61 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Du kan jo også se hvor mange flyreiser hvermannsen i Norge reiser: 2, ellerannet ganger i året. Og folk som ikke reiser ofte, bruker lang tid på å forberede sin tur. De leter ikke etter dårlige unnskyldninger og sutrer som deg. De gjør det som trengs. Man pakker Zyrtec, ringer SAS 10 minutter og sikrer at flyet er Hunderfri, pakker sokker, kjøper plaster og batteri med mer. Whats the big deal? Det du krever forbudt stiller i samme klasse som: forby folk som er forkjølet/ influensa å fly. En kollega av meg fløy ved siden av en kar med influensa og ble sprekksjuk og misset jobben 3 dager. Du må også forby barn på flyet, høye verbale utbrudd gjør at folk med migrene kan få heftige anfall. Det må dermed være forbudt for hensynsløse idioter, sjuke folk og folk med hunder i familien på fly. Faktum er at de aller fleste er ikke hypoallergisk, kun en brøkdel er det. De vet via sunn fornuft eller en medlemsorganisasjon at de må ta forhåndsregler, akkurat som folk med pustebesvær må ringe dersom de skal ha oksygenkit ombord i fly. Resten av oss allergikere, tar en pille, klipper plenen eller kommer oss igjennom dagen nesten symptomfri. De aller fleste hater å bli sydd puter under arma og spesialbehandlet. Folk er mye smartere enn du tror, kamerat. Finn en ny tråd å trolle i |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Igjen, alle argumentene du bruker kan også brukes mot røykeloven. jeg skjønne at mange ikke ønsker se parallellen her, men er dere ærlige så ser dere den. Om 10 år vil det jeg sier være en selvfølge, jeg er bare forut for min tid som vanlig.
![]() |
#63 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() At du ikke klarer å se forskjellen på hvor stor innvirkning røyking hadde på en stor del av befolkningen, en effekt som er helsefarlig for ABSOLUTT ALLE og at det transporteres en hund på under 8 kilo i en lukket bag på hver 75. flyavgang, får stå for din regning. Oss andre, vi klarer å tilpasse oss andre i samfunnet og bruke huet innimellom. Try it out! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Jeg synes du kverulerer fælt her. Er du allergiker bruker du den tid det tar og de kanaler som finnes slik at du skal få en problemfri tur. Akkurat som dyreeiere gjør det samme. Jeg kan ikke huske en eneste gang hvor det var problem allergiker vs dyreeier på de ti årene jeg jobbet som bakkeansatt. Og da snakker vi om x antall 1000 flybevegelser. Så dette er langt fra noe daglidags problem. Skal vi forby enkelte grupper å fly er vi virkelig på feil spor. Da begynner vi med segregering og det har vært prøvd tidligere i historien uten hell.. Last edited by Oslop; 23-06-2012 at 15:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Røyking er det omtrent 20-30% av befolkningen som gjør og plager til og med en del av de som røyker selv. De som ønsker å transportere dyr i kabinen er nødt til å ta kontakt med flyselskapet på forhånd, og de må betale for å bringe dyret med. At noen forsøker å smugle et dyr inn i kabinen kan selvfølgelig skje, men jeg har ikke opplevd at vi ikke har klart å stoppe det. Og om noen har klart å komme ombord ubemerket, så har jeg ingen rapporter som tilsier at noen har tatt skade av det. Nei, parallellene dine er nesten i kryss. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#67 |
Amatør
|
![]()
Det enkleste og billigste vil være å forby kverrulanter som ikke tåler at mennesker er forskjellige å fly!
Skjerpings Robert, ei heller er du verdensdiktator. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Helgeturekstremist
|
![]() Quote:
Men som flere har sagt i denne tråden så er det ikke majoriteten, men kanskje under 1% som får store plager av dette så da er det jo ikke noe å bry seg om. ![]()
![]() |
![]() |
#69 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Dog har jeg sett MYE annet rart folk ønsker å ha med seg, være seg vesker fulle av sardiner i lake, fersk fisk -- i det hele tatt... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Det er jo i praksis det man har gjort idag for de med kraftigst allergi.
Det er utrolig at enkelte fremdeles tror at allergi bare er kverulering, det viser hvor langt vi fortsatt har å gå. Jeg bare ber folk tenke seg om og ta hensyn til hverandre. Det er faktisk folk som risikerer liv og helse om de går inn i et fly idag.
![]() |
#71 |
Free Luigi
|
![]()
Der tar du helt feil fordi - som nevnt sikkert 20 ganger i denne tråden - om du har kraftig allergi har du vett nok til å si i fra til flyselskapet. Om det er hunder, peanøtter eller skalldyr. Så du får reist som bare det
![]() Og det er da flere grunner til at de risikerer liv og helse. Mange lider av ekstrem parfymeallergi, tror du vi du får 180 personer til å ikke bruke parfyme i et fly? Folk er ikke hjelpesløse ang allergiene sine, de tar de tiltak de trenger for å fungere. På NorWay bussekspress mener jeg det er nulltoleranse for hunder på reise, så det eksisterer allerede forbud mot hunder - dermed utestenging.
Spoiler mixer Last edited by Polaris; 23-06-2012 at 19:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Helgeturekstremist
|
![]() Quote:
Og som denne tråden burde dokumentere så blir de ofte møtt med mistenkeliggjøring, latterliggjøring og agressjon om de sier noe på flyet så det lønner seg å lide i stillhet. Og som de som jobber i bransjen uttrykker i denne tråden så eksisterer det da ikke lengere noe problem. Har du forrestent reflektert over hvorfor noen busselskaper har innført totalforbud mot hunder?
![]() |
![]() |
#74 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Jeg kom forresten på ett tilfelle om hvor det var en passasjer med nøtteallergi som skulle reise, hvorpå det ble gjort en extra jobb med cleaning av cabin før den avgangen. Det gikk smertefritt fordi vi var klar over det på forhånd. Det er da ett utmerket eksempel på at allergikere ikke blir nektet fra å fly. Men da må en jo ta sine forholdsregler. Når en ikke gidder å gi beskjed på forhånd, så blir det helt feil å komme å grine i ettertid. Og btw jeg har heller aldri vært med på at noen har smuglet dyr ombord, og jeg kan love deg at vedkommende ville kjapt blitt tatt av om det hadde blitt oppdaget. Last edited by Oslop; 23-06-2012 at 20:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
Det er systemer tilgjengelig - enhver allergiker kan si i fra og blokkere et fly mot dyr i kabinen, dette er rutiner som i Norge er utarbeidet sammen med Norsk Astma og Allergi forbund og fungerer utmerket. I tillegg kan en ikke bare møte opp på flyplassen å ta med dyr ombord, en må søke om plass ombord eller i lasterom i god tid på forhånd og en er ikke garantert at det går i orden. Vi måtte endre vår avreise sist med dyr i lasterom - da ikke var mulig på vår valgte avgang. Nei en kan ikke sikre at det ikke har vært hunder i nærheten av setet ditt, like lite som du på enkelte flyplasser ikke kan nå Gaten uten å passere taxFree med parfyme som kan være minst like skadelig for enkelte allergikere. 100% kan man ikke sikre seg, men de fleste hunder som kommer i kontakt med setene er førerhunder som er større enn hva som er tillatt av som "Pet in Cabin" og Førerhunder er unnatt fra kravene om at de må oppholde seg i tilegnet bur/bag/veske.
![]() |
![]() |
#76 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem Last edited by dc-8-63; 23-06-2012 at 21:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | ||
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#78 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#79 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
Å engasjere seg er fint - men sett deg inn i hva som er regler / praksis og start gjerne med de som sitter på den nødvendige kunnskapen - Norsk Astma og Allergi forbund som gir utmerket informasjon - og som har vært med på utarbeide retningslinjene for nettopp å sikre sine medlemmer det de trenger.
![]() |
#80 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hva synes dere om pet in cabin | krølle | Småprat | 12 | 22-01-2020 21:20 |
cabin crew WF | peace | Flyforum | 15 | 03-06-2010 19:47 |
Cabin Crew | Ek_Osl | Flyforum | 4 | 09-09-2009 23:21 |
Pet Airways. for Airline Pawsengers:-) | salmon-air | Flyforum | 1 | 15-07-2009 11:48 |
Cabin Attended | sas-kr | Flyforum | 14 | 21-04-2006 17:09 |