![]() |
|
![]() |
#101 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,295
|
![]()
2003 hadde vel FR samme økonomi som SK i dag ?? De måtte spare...
|
![]() |
![]() |
#102 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Tror ikke det SQ777, Ryanair hadde EUR 227 millioner i overskudd etter skatt var betalt for forretningsåret 1. april 2003 - 31. mars 2004 (dette var en nedgang på 6% fra året før).
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
#103 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,295
|
![]()
LN-KGL, legger meg langflat
![]() Det var dumt, vet selv at de tjente mye på den tiden jeg begynte å fly med dem... Men prøver meg, dette bildet var en -200 som vel snart skulle til gravplassen ? Ok da , bare prøver meg.. Hakke sjekket reg'en . Fløy noen av de på den tiden. |
![]() |
![]() |
#104 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Jan 2006
Posts: 3,891
|
![]() Quote:
Legg merke til reg på flyet: EI - CON Synes den er artig. ![]() Bildet er jo fra svunnen tid. Nei, finn heller noe av nyere dato Fjasebase. Jeg var på Kastrup for to dager siden. Synes flyene til SAS så ganske greie ut nå.
__________________
Life is Brutale Last edited by imm; 05-05-2012 at 23:01. |
|
![]() |
![]() |
#105 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Aug 2008
Location: Stavanger
Posts: 1,066
|
![]()
Værnes 27.4.2012: http://www.airplane-pictures.net/pho...s-airbus-a321/
|
![]() |
![]() |
#106 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]()
Alle syv A340 flys fra København, mens det er to A330 i Stockholm, en i København og en i Oslo.
|
![]() |
![]() |
#107 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,975
|
![]() Quote:
Kan forøvrigt se her i HKG at en meget stor del af Cathay's fly ligner SAS' mest beskidte A330'ere, så det er åbenbart ikke kun et SAS fænomen.
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel |
|
![]() |
![]() |
#108 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: May 2010
Location: Drammen
Posts: 854
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#109 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2010
Location: Copenhagen and Risskov, Aarhus
Posts: 266
|
![]()
Cockpit vinduerne er dækket til for at holde varmen ude.. Det samme er procedure i kabinen på i den varme sæson, at alle window blinds trækkes ned når alle passagererne har forladt flyet og det står på bakken.
|
![]() |
![]() |
#110 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: May 2010
Location: Drammen
Posts: 854
|
![]()
Jeg tenkte også med en gang at det hadde noe med varmen å gjøre, men nå var det ikke spesielt varmt denne dagen i New York, overskyet og kanskje 15 grader. Og bildet er tatt ca kl 18.
|
![]() |
![]() |
#111 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jan 2010
Location: Øvre romerike
Posts: 2,018
|
![]() Quote:
Kjapt, enkelt osv. Å selv om klokken var 18, kan det være at flyet landet rundt klokken 13. Å skulle solen titte frem, blir det fort badstue, spesielt i cockpit. |
|
![]() |
![]() |
#112 |
Amatør
Join Date: Dec 2009
Location: Midt i gryta
Posts: 2,004
|
![]()
For rullegardiner i cockpit gjelder det vel også å skjerme IDU skjermer o.l. mot direkte sollys?
|
![]() |
![]() |
#113 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 12,014
|
![]()
Nyvasket SAS fugl på OSL idag. Litt mer fristende å hoppe inn i denne. Bra SAS.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no The only difference between me and a madman is that I am not mad. You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind |
![]() |
![]() |
#114 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Posts: 3,795
|
![]() Quote:
Tror nok det gjelder for de fleste i varierende grad, du finner DK/KL/DL etc som alle har fly som ikke ser spesiellt vakre ut. Hverken utenpå eller inni. |
|
![]() |
![]() |
#115 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Trondheim
Posts: 3,551
|
![]()
I dag hadde jeg "gleden" av å fly SK 505 (CPH-LHR) som ble betjent av A321, OH-KBF.
Flyturen var grei, mannskapet var OK og jeg fikk den servicen jeg kunne forvente (dvs. jeg fikk lov til å kjøpe snacks og drikke). Men - dette var ett av de omtalte skitne flyene. Det så ikke ut utvendig - vinduene (i hvertfall de jeg kunne få oversikt over fra mitt sete på rad 16 var så grå og falmet at man knapt kunne se ut av dem og lyslistene over vinduene var så gulnet av elde at det er åpenbart at de nok har sittet der siden flyet var nytt. Setene var harde og virket nedslitt, selv om setetrekkene ikke var så værst. Jeg er ikke i tvil om at flyet som fly er i tipp topp stand, men det er en skam at de ser ut som det gjør. Ser man på norske (og sikkert andre skandinaviske) busser, trikker og tog, vil man aldri møte et slikt syn som SAS presenterer utvendig på enkelte av sine Airbus maskiner - det er et mysterium hvorfor det er slik. Jeg skjønner at lakken etterhvert blir slitt og falmet, men det er jo ikke det som er problemet her. Jeg kom direkte til CPH fra HEL, hvor jeg benyttet en del timer til å glane på fly. Det var en slående forskjell - Finnair sine Airbusser, både store og små var skinnende rene. Ja - jeg vet at mange av Finnairmaskinene er rimelig nylakkerte, men dettegjalt også de i gamlefargene. Er det noe SAS ikke har skjønt? |
![]() |
![]() |
#116 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2011
Posts: 91
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#117 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,295
|
![]()
Sist helg kjørte jeg buss fra 2G rundt alle CDG terminalene. Både ved ankomst og avgang... Som alle vet er alle AF maskinene hvite, men det var ikke en maskin med møkkastriper , fra 380 ned til E190 og mindre...
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jun 2010
Location: Atlanta
Posts: 1,527
|
![]() Quote:
http://www.airliners.net/photo/Air-F...56b683a8717996 http://www.airliners.net/photo/Air-F...56b683a8717996 http://www.airliners.net/photo/Air-F...56b683a8717996 http://www.airliners.net/photo/Air-F...56b683a8717996 http://www.airliners.net/photo/Air-F...56b683a8717996 http://www.airliners.net/photo/Air-F...56b683a8717996 |
|
![]() |
![]() |
#119 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
I følge de bildene og tilbakemeldingen fra SQ 777 tror jeg nok du bør gjøre noe med verbet du benyttet fra ER til VAR. En sannhet er ikke alltid en sannhet, men kan være feil hvis noen fobedrer på seg.
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
#120 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2008
Posts: 1,541
|
![]()
Flydd en del SAS i det siste. Innvendig renhold har vært bra på alle flighter (inkl. OSL-EWR med SK 907), mens jeg har ikke lagt merke til spesielt skitne fly. Det siste er dog noe jeg personlig ikke er så fryktelig opptatt av.
|
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Dagens: Her trengs det både maling og vask? | Someone | Bilder & foto | 5 | 29-04-2010 16:03 |
trenger muligens en vask.. | rampen | Bilder & foto | 8 | 09-12-2007 01:19 |
SAS Bagasje-service ! | linium | Flyforum | 4 | 26-10-2007 12:27 |
SAS relanserer service | imm | Flyforum | 40 | 09-09-2007 04:12 |
Siden vi snakker om vask ... | LN-MOW | Flyforum | 5 | 06-05-2005 02:48 |