![]() |
|
![]() |
#11 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
I dag hadde jeg "gleden" av å fly SK 505 (CPH-LHR) som ble betjent av A321, OH-KBF.
Flyturen var grei, mannskapet var OK og jeg fikk den servicen jeg kunne forvente (dvs. jeg fikk lov til å kjøpe snacks og drikke). Men - dette var ett av de omtalte skitne flyene. Det så ikke ut utvendig - vinduene (i hvertfall de jeg kunne få oversikt over fra mitt sete på rad 16 var så grå og falmet at man knapt kunne se ut av dem og lyslistene over vinduene var så gulnet av elde at det er åpenbart at de nok har sittet der siden flyet var nytt. Setene var harde og virket nedslitt, selv om setetrekkene ikke var så værst. Jeg er ikke i tvil om at flyet som fly er i tipp topp stand, men det er en skam at de ser ut som det gjør. Ser man på norske (og sikkert andre skandinaviske) busser, trikker og tog, vil man aldri møte et slikt syn som SAS presenterer utvendig på enkelte av sine Airbus maskiner - det er et mysterium hvorfor det er slik. Jeg skjønner at lakken etterhvert blir slitt og falmet, men det er jo ikke det som er problemet her. Jeg kom direkte til CPH fra HEL, hvor jeg benyttet en del timer til å glane på fly. Det var en slående forskjell - Finnair sine Airbusser, både store og små var skinnende rene. Ja - jeg vet at mange av Finnairmaskinene er rimelig nylakkerte, men dettegjalt også de i gamlefargene. Er det noe SAS ikke har skjønt? |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Dagens: Her trengs det både maling og vask? | Someone | Bilder & foto | 5 | 29-04-2010 16:03 |
trenger muligens en vask.. | rampen | Bilder & foto | 8 | 09-12-2007 01:19 |
SAS Bagasje-service ! | linium | Flyforum | 4 | 26-10-2007 12:27 |
SAS relanserer service | imm | Flyforum | 40 | 09-09-2007 04:12 |
Siden vi snakker om vask ... | LN-MOW | Flyforum | 5 | 06-05-2005 02:48 |