![]() |
|
![]() |
#81 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
Men det er klart at gitt LTs konklusjoner så ville det vært helt umulig for SD å gi kontrakten til DAT. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2012
Posts: 372
|
![]()
Kurset hos Widerøe var planlagt for lengesiden og har ingenting med denne sak å gjøre.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2006
Location: home
Posts: 495
|
![]()
Dere som forsvarer DAT her, har dere lest brevet fra LT?
Litt bekymringsverdig at et selskap tydeligvis har så mange mangler både når det gjelder utstyr og performance-data. Greit nok at de har klart seg i mange år andre steder og at de er et selskap med mye erfaring og god statistikk. MEN.....ting bør være på stell når man skal begynne med en NY flytype på helt NYE steder, eller er det bare jeg som synes det? Synd for de som har blitt ´ansatt´ i DAT, får håpe de får til en eller annen utnyttelse av flyene inntill videre slik at man slipper permiteringer/oppsigelser. Min ærlige mening er at det virkelig er godt å se at det faktisk blir tatt tak når man har en aktør som tydeligvis ikke har alt i orden. DAT er for all del velkommen, men det skal skje på en sikker og riktig måte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
|
![]()
Å? Folk fikk jo beskjed om det i forrige uke.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2006
Location: home
Posts: 495
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
|
![]()
Nei, det er jeg ikke sikker på.
Det kan være jeg som har misforstått og trodd at dette var et kurs som kom i tillegg til det som ble annonsert før tildelingen av FOT-rutene. Det er godt mulig at det er samme kurset, men at folk har fått beskjed på ulikt tidspunkt. Er antall personer på dette kurs det samme som opprinnelig planlagt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Feb 2010
Posts: 545
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,605
|
![]() Quote:
Men det er i grunn en liten avsporing. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2010
Location: Oslo, Norway
Posts: 368
|
![]()
Synes det er merkelig at DAT i det hele tatt fikk anbudet i første omgang, når det nå viser seg å ha mangler som ikke innfrir kravene. Har SD kompetanse til å vurdere anbudene selv? Jeg forsto det slik at LT kun kom inn i etterkant.
w |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Nov 2004
Posts: 728
|
![]()
Har Widerøe til en hver tid mannskaper og fly stående i beredskap siden de kunne snu seg rundt på en time eller to og komme opp med et fullt ruteopplegg tilsvarende to fly på fire anbudsruter? Eller har man visst en god stund hvilken vei dette gikk? De nye rutene på bl.a. EVE-TOS har heller ikke vært lagt ut for salg inntil for noen få dager siden så det kan jo virke som man her har hatt en kabal å legge før dette ble offentlig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,092
|
![]()
Det er vel endel ting som tyder på at svaret på det er nei
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]()
Om dere ser på hva jeg har skrevet i tidligere innlegg så har LT vært inne i prosessen med gjennomgang av søknadene tidligere:
http://www.oep.no/search/result.html...øk+i+journaler Dette kan også leses ut fra anbudsdokumentet som gustavf i sin tid lenket til i FoT tråden. LT har altså gjennomgått alle søknadene (man får regne med at det går på de operasjonelle forholdene). Dette ble gjort i oktober 2011. |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | ||
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,708
|
![]() Quote:
Quote:
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2012
Posts: 372
|
![]() Quote:
Derved ble ikke Lofoten fjernet fra ruteplanleggingen,men satt på vent. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | ||
ScanFlyer Silver
Join Date: Nov 2004
Posts: 728
|
![]() Quote:
Heller ikke ordføreren i Vestvågøy i Lofoten er særlig imponert; Quote:
Må si meg helt enig i det Lofotposten skriver på lederplass i dag. Departementets behandling av dette anbudet er rett og slett en skandale og burde få konsekvenser for statsråd Kleppa. Dessverre er det Widerøe og DAT som får all kritikken i stedet for at den havner hos SD der den hører hjemme. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]()
Om man skal forsøke seg på en liten oppsummering så virker det så langt som følger:
1. Anbudsgiverne til FOT-rutene må ha alt utstyr på plass ved innlevering av anbudet, for modifikasjoner av fly tar lang tid og fly med gitte modifikasjoner er i liten grad tilgjengelige på markedet. 2. Prosedyrer og rutiner må være på plass før man vet om man vinner anbudet. 3. Kvalitetssikringen av søknadene bør kanskje være noe grundigere. 4. Anbudet bør ikke basere seg på teknologi som ikke er tilgjengelig på det åpne markedet. Og sikkert noen flere poenger. Pkt 1 og 2 gjør at nye aktører møter en uforholdsmessig stor risiko og kostnad sammenliknet med en etablert aktør. Dette legger ikke til rette for konkurranse. Det gjør heller ikke pkt 3. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Anbud på FOT-rutene 2016 | KjetilK | Flyforum | 6 | 15-09-2014 10:29 |
Kven kan overprøve LT? (Splitta frå: "FOT-rutene i Lofoten og klagesaken") | jaas | Flyforum | 74 | 28-03-2012 09:39 |
Sosial dumping på FOT-anbudet? (Splitta frå "Nytt anbud ute for FOT-rutene") | Earlybird. | Flyforum | 461 | 04-03-2012 19:20 |
Hvilke selskaper vil du ha på FOT-Rutene? | Trdfly | Småprat | 20 | 02-11-2011 17:06 |