![]() |
|
![]() |
#21 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Når DY kommer nye og freshe fly på direkteflyvninger så er det nok ikke bare greit at inntrykket er at SAS har dårlige og slitte seter som de ikke har råd til å bytte ut. Selv om kundegrunnlaget vil være noe annerledes. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
En tur jeg hadde i sommer på OSL-EWR i C så "hengte" stolen min seg opp og ville ikke tilbake i upright position. Det var litt av et syn når to kvinnelige flyvertiner prøvde å løfte opp hele greia å få den tilbake, men det ville den ikke. Fikk beskjed at jeg måtte flyttes før landing. OK for meg sa jeg. Men tenkte med meg selv å la stolen være i fred en times tid før jeg prøvde igjen, og jaggu så fikk jeg den igang igjen
![]() Uansett, håper SK får inn nye stoler om et par års tid. Da er det høyst nødvendig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Supernova
|
![]()
Hvor vitig er IFE og AVOD i dag? Når "alle" har iPad eller andre nettbrett, laptop og smartphones, og det er innstallert internett om bord, trenger man da en skjerm i setet forran? Kan tenke meg at dette er dyrt å innstallere, samt at flyet må drasse på tonnevis av utstyr som kanskje er unødvendig i dag. Billigere utstyr, lavere fuelforbruk, vinn vinn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]() Quote:
For meg er AVOD så viktig at måneder jeg reiser mye så kan jeg finne på å velge selskap etter de filmene jeg øsnker å se. En stor del av gleden med å fly SQ for meg er KrisWorld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Derimot er gode seter viktig. Ved å ikke følge med i timen gir SAS en gavepakke til Kjos. SAS gjør seg enkle å konkurrere mot. Skal man tjene penger, så må man investere. SAS har ennå ikke bestemt seg for neste generasjon langdistansefly, og vi må derfor gå ut fra at de er en del år unna. Bytte av setene i biz er derfor en nødvendig kostnad man må ta for å kunne konkurrere helt frem til ny langdistanseflåte er på plass. Last edited by Dag Viking; 15-03-2012 at 14:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
For dem som reiser mye og kan velge selskap (regner meg selv kategorien) så tror jeg det er en miks som betyr noe. En kombinasjon av få stop, bredt rutenett og at du får sove godt og være i fred underveis. Servering med et smil bør være en selvfølge, og de store matopplevelsene er viktigere i leisure sammenheng.
Men "to bo or not to be" tviler jeg vel på at det er på kort sikt. Men en oppfriskning er nok lurt.
![]() |
#28 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
For egen del er ikke helt flatt så viktig. Kan jeg strekke meg litt ut i et godt sete, se en film eller to og få god servering, så er jeg happy. Flyr dog bare long haul på fritiden og har da stort sett mere fokus på opplevelsen en søvn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
Det er uansett fast vegg.
![]() |
![]() |
#30 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Sist jeg fløy SAS i C var før jul, og da hengte setet seg fullstendig opp i liggende stilling på ene turen. Andre turen måtte AVOD rebootes flere ganger. Begge turene var ett av to toalett ute av drift, som er ikke er kult når det er 46 stk i C. Neste tur er booket med Swiss..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Er det noen som vet hvor mye det vil koste å oppgradere til AVOD i økonomi på A330/340? Skjermene er jo alt der. Eller må man bytte ut skjermene også?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Skal man først oppgradere til AVOD der er det vel også en fordel å bytte ut dagens "Game Boy" skjermer?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hvis SAS har som mål å bytte ut long haul-flåten snart, så vil det kanskje være greit å holde tilbake og ikke legge ut en halv milliard i mellomtiden. Med mindre det betaler seg på en eller annen måte når de eksisterende maskinene skal ut?
Trist nyhet hvis det stemmer, men optimistisk som jeg er velger jeg å se på dette som et tegn på at SAS nå har bestemt seg for nye long haul-maskiner ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
oversheriffmester
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2006
|
![]() Quote:
Levetiden på setene vil vel være omtrent like lang som leveringstiden på nye fly. Så det er ingen grunn å vente på nye fly. S |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Jeg bruker penger på de som gir meg mest valuta. Derfor er det OK med skinnende ny C klasse med flate senger i A330 maskiner som lukter nytt fortsatt hos Swiss. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Det er klart at kunden har rett, og når passasjerene føler de får et bedre produkt i forhold til pris hos andre selskaper, taper SAS kunder. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Nextjet starter VST-HEL SEP16 - Lagt ned OKT16 - Gjenåpnet NOV16 - Lagt ned MAR17 | Trdfly | Flyforum | 6 | 14-03-2017 03:27 |
Har SAS lagt inn retursperre på Last Minute ungdomsbilett ? | Ståle | Reiseforum | 10 | 04-06-2011 22:59 |
Om SAS og BA sine nattflyginger (splittet fra DY-businessklasse) | SAS-Steward | Reiseforum | 7 | 09-11-2010 19:55 |
SAS har New York lagt på hylla | TG923 | Flyforum | 20 | 30-09-2005 19:43 |
SAS cabin har lagt ned arbeidet | LN-SUB | Flyforum | 29 | 12-11-2004 20:04 |