![]() |
|
![]() |
#21 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hvordan påvirker dette anbudet Widerøes totale produksjon? Går den opp eller ned?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Lurer også på evt. flere sitteplasser skal bety utover ekstra avgang. Maskine går i rotasjon med resten av sogn og fjordane, hovden, bgo, osl og skien. Ellers skal det bli flott å se WIF i FRO igjen, ikke at DAT har gjort en god jobb, for det vil jeg si dem har gjort. JT
![]() |
![]() |
#26 |
at your service!
|
![]()
Det kan fort verte HOV som endar opp med svarteper her - i dag er det krav om 4 fly, WF flyg 7. 5 er nonstop, medan det berre er krav om 1 o anbodet. Dermed kan ein risikere at fleire fly vert ruta om FRO, slik at ein endar opp med eit DÅRLEGARE tilbod enn i dag....
![]() |
#27 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Det er ikke riktig, alle fire 300 de har i flåten er Q versjon.
![]() |
#29 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Greit nok, men med over 20000 posts regner jeg med du er over "middels" interressert i luftfart
![]() Det refereres i nyhetene og pressemelding at det er Røros som turiststed som trenger dette tilbudet, men i like stor grad så er også næringslivet absolutt avhengige av et godt tilbud. All ære til SD som valgte å ta denne avgjørelsen ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
www.lch78.net
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
og hvis noen vil vite hvem som la inn bud og hvor mye dem la inn, så kan dem klikke på denne linken her: http://www.regjeringen.no/pages/36806499/Protokoll.pdf
(Litt usikker på om denne har blitt nevnt tidligere her da)
![]() |
#31 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Noen som tør å spekulere i hva som vil skje med Røros på kort og lang sikt?
Vil DOT ønske å ta hånd om den midlertidige perioden og kanskje kuppe det nye anbudet også, eller er det ikke interessant for DAT/DOT nå som Fagernes-ruta ikke tilgjengelig? Tenker først og fremst på logistikk i forbindelse med flyparken. Hva med WF? De har jo vist liten interesse for Røros både nå og ved forrige anbud, vil de kunne være interessert i det nye anbudet? Hvilke andre selskaper enn disse to kan være interessert i å legge inn anbud på 30+ seter? |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Måske Skyways? De har jo i forvejen en rute dertil.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Sikker? I følge airfleet har de kun 6, og 4 av disse er Q serie, har jobbet på alle sammen
![]() http://www.airfleets.net/flottecie/W...active-dh8.htm
![]() |
#35 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
![]() Hint: sorter på type og ikke MSN ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Bringeland har ikkje veldig lang stripe nei, men sidan kommentaren var formulert som: "Her vil ein få ein ekstra avgang i TILLEGG til fleire seter på flya som trafikkerer strekninga", lurte eg på kva som var meint med det?
Kan jo sjølvsagt ha vore ein misforståelse ein plass ![]()
![]() |
#37 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#38 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
WF vil garantert vise interesse nå om de har ledig materiell. Tror grunnen til at de ikke har brukt tid på dette frem til nå er at det har vært et veldig lavt nivå på godtgjørelse her. Lange rullebaner og kun krav om 15 seter er ingen cashmachine med Das8 uansett operatør. Nå vil den situasjonen være endret. Med økt trafikk over OSL som følge av Florø rutene, klarer de sikkert å slinge inn to rundtturer om dagen. Eventuelt at de slipper ned fly fra BNN, eller starter SSJ helårs med pitstop på Røros.
![]() |
![]() |
#39 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Kun vintercharter fra Stockholm.
Regner med at WF vil være mer interessert neste runde med det nye kravet, samt at de vel kommer til å ha et "overskudd" av fly og personell. Ellers er DOT og NextJet ganske sikre søkere vil jeg anta. Blir spennende å se hva den midlertidige løsningen blir, selv om jeg umiddelbart ikke kan se noen annen utvei enn at DOT fortsetter som før, minus legget til Fagernes.
![]() |
#40 | ||
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Her er to pressemeldinger fra Widerøe. Jeg vil i utgangspunktet tro at Widerøe er fornøyd med å få beholde så mange ruteområder, det var jo mye spekulasjon i forkant, men det at de mister Lofoten er selvsasgt ganske dramatisk. Det betyr at en annen større operatør får innpass i Nord-Norge som Widerøe tradisjonelt har hatt fullstendig overtak på. Og selv om det er mange passasjerer som flyr Florø-rutene, får ikke selskapet noen økonomisk støtte til disse rutene som sikkert har en ganske høy break-even.
Bodø/Lofoten: Quote:
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Widerøe må tilbakebetale 4,7 MNOK fra FOT-rutene | Someone | Flyforum | 6 | 13-11-2018 13:23 |
Nytt anbud ute for FOT-rutene | THS | Flyforum | 187 | 06-11-2014 19:12 |
Anbud på FOT-rutene 2016 | KjetilK | Flyforum | 6 | 15-09-2014 10:29 |
Sosial dumping på FOT-anbudet? (Splitta frå "Nytt anbud ute for FOT-rutene") | Earlybird. | Flyforum | 461 | 04-03-2012 19:20 |