Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 29-12-2011, 07:19   #1
sirpjalle
ScanFlyer Mile High Club

sirpjalle's Avatar

Smil God Torsdag fra Forus!

God morgen godtfolk.

Da var man godt i gang med atter en dag. Ute blåser det stikker iog strå, og man kan godt si at det merktes når man kjørte på motorveien i dag retning Forus gitt.

Planene for dagen er vel å ta seg tur ut etter jobb og gå på salg, ikke fordi man vil, men simpelthen fordi man må denne gangen

Nuvel, nå er man på plass, så nå er det å brette opp ermene og sette i gang.

Ha en fin en forumister!
Old 29-12-2011, 07:22   #2
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club

Default Re: God Torsdag fra Forus!

God morgen #2 fra Forus. Jepp. Det har blåst ganske godt i natt og det skal visstnok blåse kraftig på dagtid også. Nuvel.

Dagens første kaffekopp er i ferd med å bli konsumert. Så blir det å ta fatt på dagens utfordringer.
Twin Otter is offline   Reply With Quote
Old 29-12-2011, 07:24   #3
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

God morgen fra flybussekspre
ssen. For et a menneske som meg er ikke dette så galt.
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 29-12-2011, 08:19   #4
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Da var man på plass i SAS kantina för LH859 tar meg til FRA og LH710 tar meg til NRT i F. Airbus 380 altså. Ble faktisk henvist til gulldelen av kantina i dag av dragen pga det var her det var mat. Så nå menger jeg meg med den ordentlige fiffen. Men hva er det med SGS som nekter å skrive ut boardingkort hele veien for Lufthansaflygninger? Utrolig tungvindt for den jevne Y pax. For jeg som flyr F gjör det ikke mye, men det virker som de konsekvent nekter det.

De spurte attpåtil om jeg ville legge inn bonuskort så jeg kunne få bonuspoeng... Men det gjör man jo ikke når man har betalt reisa med poeng... Trodde bookingklassen kom opp på skjermen. Og fasttracken fungerte, måtte bare si at jeg flöy med Lufthansa så tok de kortet i en annen leser.
Old 29-12-2011, 08:39   #5
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

God morgen fra Bjorli. Kommet et lett dryss i natt, så etter frokost blir det å få på seg skiene og komme seg ut. Siste rest av gjengen kommer opp idag, så med 10 stykker på hytta i kveld blir det sikkert liv og bra stemning. Ha en fin dag

Quote:
Originally Posted by Hypern View Post
Men hva er det med SGS som nekter å skrive ut boardingkort hele veien for Lufthansaflygninger? Utrolig tungvindt for den jevne Y pax. For jeg som flyr F gjör det ikke mye, men det virker som de konsekvent nekter det.
De nekter ikke, men datasystemene deres snakker ikke sammen slik at de ikke får det til
Someone is offline   Reply With Quote
Old 29-12-2011, 09:07   #6
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
De nekter ikke, men datasystemene deres snakker ikke sammen slik at de ikke får det til
så mye for å være nære alliansepartnere...Virker som det bare er et issue mellom SAS og Lufthansa. Har ikke opplevd det andre steder.Selv Delta og Air France greide det mye bedre.
Old 29-12-2011, 09:53   #7
Desk pilot
ScanFlyer Crusty

Desk pilot's Avatar

God formiddag fra Mosjøen. Rolig på jobben i dag og. Det burde vært romjul litt oftere!
Bestillingene fra kundene tikker inn nå på slutten av året, vi skal få nok å gjøre i januar. Det er vi egentlig veldig godt fornøyd med, siden vi lever av å eksportere til et Europa med mildt sagt variabel økonomi. Ha en fin dag godtfolk!
Desk pilot is offline   Reply With Quote
Old 29-12-2011, 10:14   #8
Ståle
Amatør

Ståle's Avatar

God torsdagsmorgen! Noe uggen etter middagen igår hvor faktoren var høy, godt det finnes veldig sjenerøse mennesker i verden!

Ny middag på gang ikveld, men blir nok ikke fullt så sent da turen går til København på nyttårscruise imorgen! Ha en fin dag

Since 01.02.2007
Ståle is offline   Reply With Quote
Old 29-12-2011, 10:29   #9
Thomas
ScanFlyer Rusty

Arbeid, arbeid arbeid!
Her skal det jobbes! Ikveld, Fredag, Lørdag og Søndag. Til informasjon vil det Lørdag kveld sendes ut scud's fra fjerde etasje terminalbygg OSL, no need to worry!
Håper siste rest av romjulen og nyttår kan brukes til å planlegge vårtur til USA, med fly til Denver og biltur fra Denver til Las Vegas - mje får sjåå!

Go'dag!
Old 29-12-2011, 12:34   #10
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Da var jeg på plass i fct i Fra. Skapte litt hodebry da jeg ikke hadde boardingpass, men de fikk nå det ut allikevel. Maskinene her gav feilmelding så fryktet at noe var galt, men er man f pax så er man det.
Old 29-12-2011, 12:35   #11
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club

FlightDeck's Avatar

Quote:
Men hva er det med SGS som nekter å skrive ut boardingkort hele veien for Lufthansaflygninger? Utrolig tungvindt for den jevne Y pax. For jeg som flyr F gjör det ikke mye, men det virker som de konsekvent nekter det.

De spurte attpåtil om jeg ville legge inn bonuskort så jeg kunne få bonuspoeng... Men det gjör man jo ikke når man har betalt reisa med poeng... Trodde bookingklassen kom opp på skjermen. Og fasttracken fungerte, måtte bare si at jeg flöy med Lufthansa så tok de kortet i en annen leser.
Det er jo ikke sånn at de nekter å skrive ut ombordstigningskort hele veien - det er heller slik som Someone skriver at systemene ikke snakker sammen. Når det er sagt, så får jeg stort sett skrevet ut ombordstigningskort hele veien i disse dager. Det var verre for noen år siden.

Ellers kan man vel ikke forvente at personellet på innsjekk skal kunne forskjellen på alle mulige bookingklasser hos diverse selskaper.
Old 29-12-2011, 13:14   #12
Vegas73
ScanFlyer Blue

Quote:
Da var jeg på plass i fct i Fra. Skapte litt hodebry da jeg ikke hadde boardingpass, men de fikk nå det ut allikevel. Maskinene her gav feilmelding så fryktet at noe var galt, men er man f pax så er man det.
Hadde det noe med statusen CNTRL i bookingen å gjøre, eller tror du det bare var pga av at SGS ikke klarte å sjekke inn hele veien?
Vegas73 is offline   Reply With Quote
Old 29-12-2011, 13:48   #13
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Det er nok en note i bookingen som SAS-systemet ikke forstår. Ikke unormalt med 'spesielle' billetter. Dialogen er i et veldig tight format og settes opp av to damer i andre etage i SITA-bygget her i Atlanta og går over SITAs linjer.

God morgen fra Cumming. Kaldt (-2) ute, kaffe i koppen, nykatten på fanget og gratis DN på ipad'en. Livet er godt.
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 29-12-2011, 14:19   #14
wilhelm
ScanFlyer Blue

God kveld fra Hong Kong! Utmerket reise fra Seoul til Hong Kong med Asiana i biz - den slår faktisk lufrhansa i f i støvlene!

w
wilhelm is offline   Reply With Quote
Old 29-12-2011, 14:27   #15
FlyboyKarsten
ScanFlyer Gold

FlyboyKarsten's Avatar

God Morgen her er det fridag og pakking. Skal nemlig på fjellet på nyttår, så pakking av klær og skiutstyr skjer her, ellers ingenting nytt fra meg. Håper dere får en fin helg med god mat og et fint nytt år
Old 29-12-2011, 15:40   #16
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen

dc-8-63's Avatar

Quote:
så mye for å være nære alliansepartnere...Virker som det bare er et issue mellom SAS og Lufthansa. Har ikke opplevd det andre steder.Selv Delta og Air France greide det mye bedre.
Forsøk med United og Lufthansa - LH aksepterer ikke UA'S betaling for ekstra kofferter og forlanger ny betaling !
Her i den italienske delen av Portland er det såvidt morgen, kaffen smaker og i morgen er det klart for retur til Norge. 6:19 ekspressen til TommyTown og lunsj med Tommy før en fnatrer videre med UA 777 forhåpentligvis med ny Business, den gamle var - gammel. Dagen går med til gjensyn med den lille italienrinnens venner fra skoledagene - blir både Stumptown Coffee og Edgefield i dag. Fortsatt god jul

---
I am here: http://maps.google.com/maps?ll=45.504614,-122.440916
Old 29-12-2011, 18:54   #17
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

God formiddag fra Chicago. Her har man tatt turen til kontoret i dag for aa faa kostet unna en del arbeide foer morradagen og mandag som begge er fri.

Klart vaer og noen plussgrader. Ikke mye vinter og julestemning her, nei.

Ser frem til ett mikro flyprattreff i morgen paa O'Hare.
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 29-12-2011, 19:47   #18
kekker
Onkel reisende kekker

kekker's Avatar

God aften fra AMS.
Sitter i transferområdet og fyller på med litt næring, det trengtes kan det kjenne ut som.
Utenfor vinduet ved C piren er det ikke så mye spennende å se på, men en 767 (ph-oyi) fra Arke fly(tui) er ikke så vondt å se på.

Startet klokka kvart på 9 fra Tynset og satser på å være framme og innsjekket på hotellet i Budapest før midnatt!

Da skal det bli noen dager med særdeles velfotjent FERIE!

Håper alle flytitterne her inne har ei fortsatt flott jul!
Old 30-12-2011, 03:36   #19
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Quote:
Originally Posted by Vegas73 View Post
Hadde det noe med statusen CNTRL i bookingen å gjøre, eller tror du det bare var pga av at SGS ikke klarte å sjekke inn hele veien?
Det vites ikke. Kom meg na trygt ombord pa MS Johannesburg og LH 710.
Reply

Posting Rules