![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2009
Posts: 1,523
|
![]()
Bare for å være mest mulig konkret: Dette med å fly fra Spania-baser med innleid crew på kontraktsbetingelsere baserer seg delvis på en pressemelding fra DY, og delvis på intern debatt i miljøet, og da også fra piloter i DY. Så dette gjelder nok.
Slik jeg oppfatter det er det nå bestemt at det skal flys motsatt fra Malaga til TRF, og at man baserer seg på lokalt ansatte piloter, på sterkt reduserte vilkår, gjennom PARC. Men "ryktene" går mye lengre; DY søker å etablere flere baser bl.a. i Spania (Malaga, Barcelona, Allicante og Kanariøyene er nevnt), og man vil utelukkende basere seg på innleide kontraktspiloter, og man vil ikke ha faste norske ombord. Og det stopper ikke der - det siste som sies nå er at det fremover ikke skal ansettes en eneste pilot i DY på vanlig fast ansettelse, men kun på de nevnte kontraktsvilkår, med dertilhørende sterkt reduserte vilkår, og uten vanlig oppsigelsesvern. Dette siste har også skapt en del usikkerhet og frustrasjon blant DY's egne fast-ansatte-piloter. Det er spennende å være i luftfarten. Tally-Ho |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
Dette er jo imidlertid litt tilbake i tid, men ikke mye. |
|
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,188
|
![]() Quote:
http://www.pprune.org/nordic-forum/4...-fra-dy-2.html Her er forresten et interessant innslag fra amerikansk TV som går på problematikken rundt fatigue og dårlige vilkår: http://youtu.be/KaaEo3CrgCg |
|
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2008
Posts: 686
|
![]()
Vel, de piloter jeg kjenner i DY har ikke hørt noe om en AGP base - noe som selvfølgelig ikke betyr at ryktet er feil...
På Parc Aviations oversikt over vacancies så er kun 2 av 36 i Europa; Det er en åpning for B737NG Captains og og en for B737NG Copilots med oppstart mars 2012. Ingen info om vilkår, og base "to be adviced". Men disse må også konkurrere med eksempelvis B737NG Captain vacancies i Kina på samme side, med tax free lønn på NOK 972.000 + bonus, og hvis DY skal ut med noe i nærheten av slike beløp + avgift til Parc Aviation så ser jeg ikke helt hvordan selskapet skal tjene penger på dette. Spesielt hvis en også regner inn hvor mye bråk noe slikt ville skapt internt i DY.... |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
FlyingBlue(s) endrer betingelser | Discus | Flyforum | 4 | 28-10-2008 15:38 |