![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2010
Posts: 108
|
![]()
De siste ukene har SAS og Blue1 lagt ned 2x Hel-Lhr, 1x lhr-arn i tillegg til Bgo-Lgw. Det vil si at SAS sitter på fire ubrukte slots til Londonområdet. Hva skjer med disse? Noen som vet? Min umiddelbare tanke er at lgw-sloten blir solgt. Men å slippe fra seg Lhr slots virker meget dumt.
Last edited by doffer; 23-10-2011 at 13:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 9,165
|
![]()
Kunne man i teorien overføre en SLOT fra LGW til LCY?
Da kunne jo Widerøe gjerne prøvd seg med SVG-LCY med Q400. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2010
Posts: 108
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 9,165
|
![]()
Forskjellige eiere sier du? Nei da blir det annerledes.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,097
|
![]()
LHR slots kan ihvertfall leies ut
Uansett er også eierforholdet irrelevant. Det blir ikke noe mer plass for LCY når et selskap legger ned på LGW. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
critical mind
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,794
|
![]()
LGW slots er verdilöse, fordi det er kveld-slots og da far man enkelt nye ved LGW. Det hva er rar er morning-slots...
LHR slots kan overföres innen gruppen, leies ut eller byttes mot andre LHR slots. Her gjelder EU lover...
__________________
Business Analyst |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
Posts: 6,098
|
![]()
Slutter sk helt å fly bgo-lgw? Så mye for at sas loves Bergen.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2010
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 2,317
|
![]()
SAS har väldigt många slotar på LHR.
Kan det vara +20 dagliga SK avgångar från LHR till Skandinavien? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2010
Posts: 108
|
![]()
Kanskje de endelig tar opp kampen på trd-LON og gir et skikkelig tilbud på trd-lhr. (note to self: dream on) Eller legger til en avg til got?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]()
SAS har i dag 21 daglige avganger fra London-Heathrow:
I tillegg til å legge ned Luleå-London (1 ukentlig), Bergen-London (4 ukentlige) og Helsinki-London (2 daglige), har SAS redusert fra 7 til 6 daglige avganger på Stockholm-London. Last edited by FlightDeck; 23-10-2011 at 11:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Aug 2007
Location: Bergen
Posts: 703
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
critical mind
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,794
|
![]()
En slot-par som er i rush-tida og kan brukes til IC traffik (og det er det ikke sa mange av de mulige slots) er flere Mio. US$ verdt pa gra-marked. Sa det er prisen du ma regne dersom du finner en aktör som er villige a gi opp slots og du tenker om hvordan man lager en legalt transaction som alltid innebaerer en slags slot-bytte...
__________________
Business Analyst |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,097
|
![]() Quote:
Nå vet jeg ikke hva prisen på de 6 slotene LH/BMI er i ferd med å selge til BA/IAG er, men CO kjøpte noen slot par til over $50 millioner stykket da markedet var på sitt heteste for over tre år siden. Men nå vil jo verdien variere med når på dagen slot'en er på, men at de er svært verdifulle er vel ganske klart, og når man ser hva de har blitt solgt for så skal jo i prinsippet det reflekteres av leieprisen. Men som sagt så varierer det når på dagen det er snakk om, og muligens det er noen forskjell på slotene i form av størrelsen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2010
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 2,317
|
![]()
21 dagliga avgångar från LHR är mycket. Finns det annat något icke-britiskt flygbolag som har fler dagliga LHR avgångar än SAS?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
critical mind
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,794
|
![]() Quote:
![]() http://www.acl-uk.org/
__________________
Business Analyst |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2010
Posts: 108
|
![]()
Den 7. Arn-lhr avgangen ble jo lansert med stor ståhei for rundt et år siden (lik luleå) tror ikke luleå hadde egen slot ettersom noen av de andre avgangene er redusert på lørdager. Men det betyr at det er 3x lhr og 1x lgw som man kvitter seg med. Merker man dy på Londonmarkedet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,708
|
![]() Quote:
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]() Quote:
Dermed kan det se ut til at SAS/BA er på stedet hvil, Ryanair har et større minus og Norwegian har et større pluss. Kilde for disse tallene er UK CAA Airport Statistics.
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Sep 2004
Location: Nidaros
Posts: 3,471
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2009
Location: USM/BKK/CPH
Posts: 1,812
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Mangel på slots på Heathrow | ValdaIsaksson | Flyforum | 41 | 19-06-2017 20:43 |
Canada nekter EK og EY flere slots til Canada | Chaos Controller | Flyforum | 9 | 16-10-2010 01:41 |
SAS eller DY fra TOS til LON? (splittet fra Luleå-London) | TOS | Flyforum | 0 | 06-08-2010 10:09 |
Ingen redusert flyaktivitet til LON | The Ticketor | Flyforum | 1 | 08-07-2005 15:40 |
SAS Braathens legger ned rutenE til LON! | LCH | Flyforum | 7 | 06-12-2004 15:52 |