![]() |
|
![]() |
#361 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Da er reisen på plass!
Stor takk til alle i tråden som har gitt masse svar og informasjon. Snakket først med en dame med indisk aksent. Gikk fort å sette opp ruten, satte den på hold og kjøpte resten av poengene. Ringte opp igjen og snakket med en brite som fikset resten. Tok litt tid med taxes og sånn, men ikke lenge. Tax kom på 608per person uten pruting. Ruten ble OSL - ZRH C LX1211 ZHR - BKK F TG971 BKK - MNL C TG620 MNL - BKK C TG621 BKK - ICN C TG658 Stopover ICN - FRA F LH713 FRA - OSL C SK4758 |
![]() |
![]() |
#362 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Den store vinneren her må jo være Sør-Korea. Får jo hauger av turister som "aldri" ville besøkt landet om de ikke fløy billig F-class
![]() |
![]() |
![]() |
#363 |
Amatør
|
![]()
Hm, kommer US til å gå med på en slik routing; OSL-FRA-NRT-USA(LAX/LAS/ORD/NYC)-ZRH-OSL? Leste i den forrige tråden at en bruker fikk til å fly via ORD hjem fra Tokyo.
Med unntak av SQ så flyr US NRT-ORD. Har lyst til å få F på alle legs og unngår gjerne US. Har noen et forslag til en spennende hjemreise fra NRT? |
![]() |
![]() |
#364 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
I utgangspunktet, NEI, men en vet aldri hva en får til... Dette blir gjort manuelt, så alt er vel mulig i teorien.
|
![]() |
![]() |
#365 | ||
Flysitter
|
![]() Quote:
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
#366 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Joda, men som "Round the world" til 400.000 poeng.
#367 |
Amatør
|
![]()
Joda, er klar over at RTW ikke lar seg booke til 100k men så er det noen som har klart dette tidligere så tenkte å forsøke.
![]() Men ellers, noen forslag til alternative hjemreiseruter fra NRT? Sier ikke neitakk til kreative og lange turer. Håper bare på at US skal komme med 100k tilbud igjen snart. |
![]() |
![]() |
#368 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Er det noe fordeler ved at man flyr business med tanke på setevalg? Eller er det 24/36 timer reglen som fortsatt gjelder?
|
![]() |
![]() |
#369 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Dersom du skal få til en RTW, så tror jeg du bør ta utgangspunkt i Hawaii som destinasjon og Japan som stop-over. Det er særlig to regler i reglementet til US Airways som er viktige med tanke på å få til en slik rundreise (nevnt over her): 1. "Travel from North America to Europe is not allowed via Asia." Denne regelen kan rent bokstavelig omgås enkelt ved å reise i østlig retning. De burde ha skrevet "between North America and Europe" dersom det skulle gjelde begge veier. 2. "Travel between Europe and Japan/North Asia/South Asia/Australia/New Zealand is not permitted via North America." Strengt tatt så er jo ikke Hawaii en del av Nord-Amerika i følge uttakstabellen til US Airways, og derfor kan man kanskje ro seg unna denne regelen også så lenge Hawaii ikke står oppført mellom skråstrekene. Og noen vil kanskje prøve seg med at Hawaii hører til Stillehavet/Oseania, og Oseania blir jo ikke nevnt i denne regelen. Ettersom det er nesten like langt til Hawaii i østlig og vestlig retning, så ville jeg ha prøvd meg på en slik reiserute hvis du skal få mest ut av Japan-turen din. Jeg har litt tro på at du med flaks kan få en agent til å booke f.eks. følgende rute: OSL-CPH-NRT-HNL-LAX-FRA-OSL OSL-CPH-NRT-HNL kommer jo faktisk opp som et alternativ når man søker etter Hawaii-turer på Star Alliance sine nettsider. Dette var bare noen tanker om dette, jeg tror altså at dette vil være fullt mulig med tid, tålmodighet og litt flaks. Og det er nå en gang slik at selv om det er på kanten av regelverket, så vil tolkning i gråsoner fortsatt være en fair utnyttelse av reglene. |
|
![]() |
![]() |
#370 |
Flysitter
|
![]()
Huske på at Hawaii er 125K div.miles om noen av flightene er first..
|
![]() |
![]() |
#371 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Er det noen som har erfaring i å booke biletter med avreise kun et par dager fram i tid? Har mulighet til å ta en tur på sparket nå i høst til Vietnam. Når jeg bruker KVS tool ser jeg at det dukker opp FS/ CS- YS/ når jeg søker et par dager fram i tid. Hvordan skal det tolkes?
Er det normalt at det åpnes opp flere seter (dersom det er endel ledig) rett før avreise på f.eks LH first? Har lyst å fly via BKK og har ikke sett ledige seter med LH first der siden 747 gikk ned fra 16 til 8 plasser, men har et håp om at det åpnes opp rett før avreise? Hjemturen har jeg sett for meg kan gå via ICN hvor det er endel ledig.
#372 | ||
Flysitter
|
![]() Quote:
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
#373 | |
Amatør
|
![]() Quote:
Om det i "værste fall" blir via Europa begge veier blir det nok å lure til seg både Swiss og LH. Kanskje etpar korte turer i Asia også for å få full uttelling av turene. |
|
![]() |
![]() |
#374 | |
Flysitter
|
![]() Quote:
Last edited by jameson82; 19-09-2011 at 22:17. |
|
![]() |
![]() |
#375 | ||
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Quote:
FS/ CS- YS- betyr at flighten ikke har første klasse, evt at første klasse ikke er tilgjengelige på poeng fra andre *A-selskap. |
||
![]() |
![]() |
#376 | |
KVSTool.com
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#377 | |
KVSTool.com
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#378 | |
KVSTool.com
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#379 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Finnes det et kart eller en liste over alle hub'ene i *A?
Er det bortkastet å prøve på å få stopover der hvor det ikke er hub? Edit: Googlet meg til kartet: http://milepoint.com/forums/threads/...ogle-map.1480/
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser. OSL-MUC-CGN-MUC-OSL OSL-DUB-OSL Last edited by robertaas; 21-09-2011 at 14:58. |
![]() |
![]() |
#380 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Bortkastet å prøve? Det er jo bare å prøve, man kan ikke få noe verre enn et nei. Tror ikke jeg har hørt om noen som har fått det til. |
|
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
US Airways med 100 % promo... igjen | Mjolnir | Reiseforum | 1 | 01-12-2011 23:22 |
SAS EB med 40% promo på poengkjøp | doffer | Reiseforum | 1 | 04-09-2011 18:12 |
US Airways på transatlantisk? (splittet fra US promo tråden) | Ståle | Reiseforum | 5 | 02-09-2011 13:01 |
100% bonus ved kjøp av Dividend miles (del 1) | Chriscross | Reiseforum | 829 | 08-08-2011 21:38 |
Qatar Airways feirer 100 destinasjoner.... | foffen | Småprat | 0 | 16-03-2011 17:08 |