Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Closed Thread

Thread Tools Display Modes
Old 12-09-2011, 18:19   #301
KVSTool
KVSTool.com

KVSTool's Avatar

Exclamation Re: US Airways med ny 100% Promo (del 2)

Quote:
Originally Posted by jameson82 View Post
Skal du fortsatt fly IST-HKG? Ser på flyertalk at flere med "O" har fått premium økonomi..
Quote:
Originally Posted by Jamesbond_ppk View Post
Fra http://Help.KVSTool.com/#Classes

Code:
TK	Turkish Airlines

O/FS     First Award 
I/CS     Business Award 
Z        Premium Economy Award* 
X/YS     Economy Award
Quote:
Originally Posted by TommyL View Post
Jo, men på Flyertalk snakker de om en feil i systemet...som gjør at O i US booking systemet blir Premium Economy på TK eller noe i den dur...men det gjelder visst ikke alle flytyper.
TK's systems are currently 'redirecting' O (Award First) Class Bookings into the Premium Economy ("Comfort") Cabin on routes that no longer have the F Cabin.

Please use the Seat Map option in the KVS Tool to verify.
KVSTool is offline  
Old 13-09-2011, 00:20   #302
pingo
ScanFlyer Silver

Default Re: US Airways med ny 100% Promo (del 2)

Jeg fik ordnet min tur i dag til en rejse i januar. Jeg havde selvfølgelig gjort mit hjemmearbejde på ANA først, men selve bookingen tog ikke ret meget mere end et par minutter at gennemføre. Hvad der derimod tog tid var beregningen af afgifterne - blev sat på hold i ca 20 minutter, medens der blev regnet på det. Og nogle timer senere fik jeg en mail med bekræftelsen.
Og også tak fra mig for god info om tilbudet !
pingo is offline  
Old 13-09-2011, 00:41   #303
TOS_EBG
ScanFlyer Silver

Quote:
Originally Posted by Bizflyer View Post
Da var 100 000 miles kjøpt av meg også!
Så nå kan jeg begynne å glede meg til en First class tur østover en eller annen gang i løpet av vinter/vår!!

BF
Da har man også kjøpt 100K både til meg og den bedre halvdelen, så får man sette søket igang. Først med å finne ut når man kan dra, og deretter plasser i F. ANA og Asiana er høyst oppe på ønskelista etter å ha prøvd LH og LX med EB poeng i august. Gammel F på LH er ikke ønskelig, men ser at LX skal begynne å fly A330 til PEK.

Maybe hell freezes over og det åpner seg F hos SQ (da kjøper man 10K til) eller LH A380.........
Old 13-09-2011, 08:09   #304
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Quote:
Originally Posted by TOS_EBG View Post
Da har man også kjøpt 100K både til meg og den bedre halvdelen, så får man sette søket igang. Først med å finne ut når man kan dra, og deretter plasser i F. ANA og Asiana er høyst oppe på ønskelista etter å ha prøvd LH og LX med EB poeng i august. Gammel F på LH er ikke ønskelig, men ser at LX skal begynne å fly A330 til PEK.

Maybe hell freezes over og det åpner seg F hos SQ (da kjøper man 10K til) eller LH A380.........

Hm om det åpner seg på LX airbus 330 til PEK er det den man må se på. Men det "gamle" produktet til LX er faktisk veldig bra og et komfortabelt sete.
Hypern is offline  
Old 13-09-2011, 09:12   #305
LN-FHU
Superflyer

LN-FHU's Avatar

Quote:
Originally Posted by Hypern View Post
Hm om det åpner seg på LX airbus 330 til PEK er det den man må se på. Men det "gamle" produktet til LX er faktisk veldig bra og et komfortabelt sete.

+1

Hadde den gamle F til HKG, og det er den mest behagelige langtur jeg har hatt iallefall

Frode H.
LN-FHU is offline  
Old 13-09-2011, 09:45   #306
Bizflyer
FinalCall.travel/no

Bizflyer's Avatar

De fleste her inne ser ut til å mene at Lufthansen sin First Class er vesentlig bedre på bakken enn i luften (gammel type). Er det noen her inne som har prøvd F hos både LH og LX som vil påstå at LX er bedre F i lufta?

Hvis ja, ville det kanskje vært god uttelling å fly Norge - FRA - ZRH - Verden for å både få besøkt F terminalen i FRA pluss få en optimal F flygning fra ZRH og ut i verden?

BF

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline  
Old 13-09-2011, 09:49   #307
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club

Quote:
De fleste her inne ser ut til å mene at Lufthansen sin First Class er vesentlig bedre på bakken enn i luften (gammel type). Er det noen her inne som har prøvd F hos både LH og LX som vil påstå at LX er bedre F i lufta?

Hvis ja, ville det kanskje vært god uttelling å fly Norge - FRA - ZRH - Verden for å både få besøkt F terminalen i FRA pluss få en optimal F flygning fra ZRH og ut i verden?

BF
Ja og ja, men da bør man kanskje satse på en destinasjon med avgang på rundt 23 fra ZRH (JNB,GRU,HKG, BKK). Det går jo også an å fly LH ut og LX tilbake.

Last edited by Dag Viking; 13-09-2011 at 09:51.
Dag Viking is offline  
Old 13-09-2011, 12:22   #308
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Quote:

Du lider ingen nød hos noen av dem.

Personlig sov jeg bedre på LH-F-A340 enn A380 rett og slett fordi de på A380en ikke greide å regulere temperaturen. 26C og null sirkulasjon er rett og slett for varmt om natta.

Old 13-09-2011, 13:40   #309
A-380
ScanFlyer Silver

I lufta synes jeg LH var bedre en LX, men det kan jo ha med at det var fullt hus hos LX, mens vi kun var 4 i LH sin A346. Ikke syntes jeg setet var spesielt behagelig heller hos LX, og våknet med vond rygg like før landing i HKG. Beste setet jeg har sovet i er Jet sine (tidligere TK, nå med TG)

Men for all del, ingenting er dårlig i forhold til hvor en vanligvis befinner seg. Sånn som idag, rad 55 på LH sin 747 fra Tel Aviv
Old 13-09-2011, 14:44   #310
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Kan man ta stopover i PVG uten å fly med Air China som ser ut til å være de eneste *A med hub der?

Og er det slik at man alltid kan booke bonusturer via US så lenge ANA viser det er tilgjengelige bonusturer i klassen?

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
robertaas is offline  
Old 13-09-2011, 14:46   #311
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Kan man ta stopover i PVG uten å fly med Air China som ser ut til å være de eneste *A med hub der?
Tidligere så var reglene slik, men nå kan man ta stopover med en hvilken som helst Star Alliance partner i en Star Alliance hub.

Altså dvs stopover med Lufthansa i Seoul, Air China i Tokyo osv ikke er noe problem.

Angående ANA og US Airways så kan man i 90% av tilfellene anta at US Airways vil se de setene, hvis ikke hadde ikke folk brukt verktøyet. Ellers har man KVS tool som er et program man kan laste ned, men da må man betale en liten sum. Da må man se etter bookingklasse O for first class. Jeg tror den dog ikke skiller mellom ting som bare er for feks Miles & More medlemmer på Lufthansa turer, men her er jeg på tynn is siden jeg synes ANA tool er mer enn godt nok.

Da jeg brukte ANA tool for å lete opp min tur så var det null problem. US Airways så alle setene.

Last edited by Hypern; 13-09-2011 at 14:50.
Hypern is offline  
Old 13-09-2011, 14:48   #312
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post

Og er det slik at man alltid kan booke bonusturer via US så lenge ANA viser det er tilgjengelige bonusturer i klassen?
Nei.

Minst ti bokstaver.
Old 13-09-2011, 15:35   #313
ostis
ScanFlyer Blue

Jag och en kompis ska boka en tur ikväll. har lite funderingar.

OSL-FRA-ICN sen vidare till ett ställe på den kinesiska kusten som destination. -PVG(stoppover)-ZRH-OSL

skulle det vara tillåtet? LH till ICN och sen LX hem från PVG.

Går det att boka med LX 330 till PEK? Nyare first i den va?

Vi vill försöka se Seol också. men om regeln är att vi bara får ha en stoppover så är det väll tillåtet att ha 23h stopp där för att ta en natt och hinna se så mycket som möjligt av staden?
ostis is offline  
Old 13-09-2011, 16:08   #314
TommyL
Trangsynt

Quote:
Originally Posted by Hypern View Post
Angående ANA og US Airways så kan man i 90% av tilfellene anta at US Airways vil se de setene, hvis ikke hadde ikke folk brukt verktøyet. Ellers har man KVS tool som er et program man kan laste ned, men da må man betale en liten sum. Da må man se etter bookingklasse O for first class. Jeg tror den dog ikke skiller mellom ting som bare er for feks Miles & More medlemmer på Lufthansa turer, men her er jeg på tynn is siden jeg synes ANA tool er mer enn godt nok.
Altså, KVS-tool er jo egentlig bare et frontend GUI. Hvis man velger søkemåte "SNT Awards *A" så søker man på og finner akkurat det samme som man gjør på hjemmesiden til ANA. Man må først legge inn ANA medlemsnummer og PIN i programmet.
Det som er fordelen at det går mye raskere, og er mer brukervennlig enn den noe knotete søkingen på hjemmesiden til ANA. Mye kjappere å bytte byer, dager, tidspunkt etc innen samme reiseplanleggings "omgang".

Man kan også finne andre resultater, bl.a. seter som LH kun har åpnet til M&M medlemmer, men ikke med det søket. Da bruker man en annen søkemetode, men det fordrer at man har en M&M konto (eller Jetfriends) med miles på. Igjen må man inn med M&M medlemsnummer og PIN. Men det bruker man ikke til *A award seter, for de blir ofte ikke sett av US Airways.

KVS tool har mange andre bruksområder, men dette er det jeg bruker det til. Jeg synes det er verdt kronene kun fordi man sparer mye tasting og klikking, men resultatet blir akkurat det samme som på hjemmesiden til ANA.

Last edited by TommyL; 13-09-2011 at 17:54.
TommyL is offline  
Old 13-09-2011, 17:04   #315
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club

Quote:
Originally Posted by TommyL View Post
KVS tool har mange andre bruksområder, men dette er det jeg bruker det til. Jeg synes det er verdt kronene kun fordi man sparer mye tasting og klikking, men resultatet blir akkurat det samme som på hjemmesiden til ANA.
KVS gir mye annet også, og hvis prisen man må betale for programmet er hindringen, så bør man heller vurdere å holde seg hjemme.
De som bare bruker ANA går glipp av mye nyttig, men det er selvsagt opp til hver enkelt.
Eksempel på funksjoner:
-Tilgjengelige seter i alle bookingklasser hos en mengde flyselskap
-Tilgjengelige bonusseter hos mange selskaper i flere allianser
-Billettpriser
-Rutetabell
-Setekart
-Minimum connection time
-Visum-regler
-Mulighet for å lagre fremtidlige reiser

Pluss mye annet.

Last edited by Dag Viking; 13-09-2011 at 17:08.
Dag Viking is offline  
Old 13-09-2011, 17:41   #316
nesjon
ScanFlyer Blue

Et raskt spørsmål: Kan man begynne og avslutte reisen i ulike byer i samme land? F.eks. begynne i OSL, men avslutte i TRD?
nesjon is offline  
Old 13-09-2011, 18:27   #317
kimmam
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by ostis View Post
Jag och en kompis ska boka en tur ikväll. har lite funderingar.

OSL-FRA-ICN sen vidare till ett ställe på den kinesiska kusten som destination. -PVG(stoppover)-ZRH-OSL

skulle det vara tillåtet? LH till ICN och sen LX hem från PVG.

Går det att boka med LX 330 till PEK? Nyare first i den va?

Vi vill försöka se Seol också. men om regeln är att vi bara får ha en stoppover så är det väll tillåtet att ha 23h stopp där för att ta en natt och hinna se så mycket som möjligt av staden?
Jeg booket PEK-ZRH fordi jeg så de hadde A333 på ruten. Burde skynde deg for tror ikke de vanligvis tillater folk uten HON/*G/kjøpt F å booke i ny F. Venter egentlig sånn halvveis på at noen skal ringe meg å si at det ikke er mulig å fly LX i F fra PEK allikevel...
Old 13-09-2011, 18:35   #318
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club

Quote:
Originally Posted by kimmam View Post
Burde skynde deg for tror ikke de vanligvis tillater folk uten HON/*G/kjøpt F å booke i ny F. Venter egentlig sånn halvveis på at noen skal ringe meg å si at det ikke er mulig å fly LX i F fra PEK allikevel...
ZRH-PEK står som tilgjengelig, i motsetning til f.eks. Lufthansa sine A380-ruter. Ruten er også oppsatt med 343 i vinter og 333 i vår, tilgjengelige seter på begge.
Old 13-09-2011, 18:52   #319
ostis
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by Dag Viking View Post
ZRH-PEK står som tilgjengelig, i motsetning til f.eks. Lufthansa sine A380-ruter. Ruten er også oppsatt med 343 i vinter og 333 i vår, tilgjengelige seter på begge.
Men då tror jag att vi ska pröve oss på den!

kommer det gå bra med:

OSL-FRA-ICN- destination vid kinesiska kusten - PVG (stopover i shanghai)-PEK-ZRH-OSL
ostis is offline  
Old 13-09-2011, 19:08   #320
jameson82
Flysitter

jameson82's Avatar

Quote:
Originally Posted by ostis View Post
Men då tror jag att vi ska pröve oss på den!

kommer det gå bra med:

OSL-FRA-ICN- destination vid kinesiska kusten - PVG (stopover i shanghai)-PEK-ZRH-OSL
Kan hende ICN-destination vid kinesiska kusten blir regnet som en backtracking. Kommer litt ann på geografikunnskapene til agenten

Last edited by jameson82; 13-09-2011 at 19:10.
jameson82 is offline  
Closed Thread

Posting Rules