Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 28-08-2011, 09:06   #1
kristian
ScanFlyer Blue

KLM Oppgradering etter bestilling hos KLM

Har KLM en tilsvarende mulighet som BA til å kjøpe seg opp fra Economy til Business på europeiske ruter etter at man har booket en reise?

Altså slik at man kan kjøpe seg opp til Business på en leg f.eks. OSL-AMS eller AMS-OSL?
kristian is offline   Reply With Quote
Old 28-08-2011, 12:17   #2
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club

SQ 777's Avatar

Default Re: Oppgradering etter bestilling hos KLM

Vet ikke, håper andre kan svare, men hvorfor på 1 t. 30+ min og de har jo 6 i bredden der likevel... .

Kan umulig være verd pengene..

Last edited by SQ 777; 28-08-2011 at 12:54.
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 28-08-2011, 12:39   #3
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club

Jeg mener de har det. Men jeg tror ikke du kan oppgradere før online-check in åpner eventuelt ved innsjekkingsautomaten på flyplassen.
Twin Otter is offline   Reply With Quote
Old 28-08-2011, 13:21   #4
K3nn7
ScanFlyer Blue

K3nn7's Avatar

Quote:
Originally Posted by SQ 777 View Post
Vet ikke, håper andre kan svare, men hvorfor på 1 t. 30+ min og de har jo 6 i bredden der likevel... .

KLM blokkerer midtseter i europeisk business.

Upcoming: 17.01.2019 BA767 OSL-LHR | 17.01.2019 BA105 (Opb. KF) LHR-DXB | 21.01.2019 BA106 DXB-LHR | 21.01.2019 BA762 LHR-OSL
K3nn7 is offline   Reply With Quote
Old 28-08-2011, 14:17   #5
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Quote:
Originally Posted by SQ 777 View Post
Med mindre men er ute etter noen mil/poeng for å berge status evt. ekstra bags o.l.

Old 18-08-2013, 22:31   #6
kristian
ScanFlyer Blue

KLM Upsell hos KLM

Tilbyr KLM å kjøpe seg opp til Business via nettsidene på Oslo-Amsterdam slik BA gjør?

Står mellom å velge KLM eller SAS og muligheten for en billig business upsell vil avgjøre fordi SAS ellers er 200kr billigere.
kristian is offline   Reply With Quote
Old 18-08-2013, 22:37   #7
jcnorway
ScanFlyer Rusty

Galley Slave
Global Moderator

jcnorway's Avatar

Default Upsell hos KLM

SAS har ikke Business på shorthaul så hvis det er Business Class du er på jakt etter så er valget enkelt. Er du på jakt etter wrapklasse så er jo SAS bankers

Last edited by jcnorway; 18-08-2013 at 22:40.
jcnorway is offline   Reply With Quote
Old 18-08-2013, 22:38   #8
ESSA_TWR
ScanFlyer Blue

Default Sv: Re: Upsell hos KLM

Quote:
Originally Posted by kristian View Post
Tilbyr KLM å kjøpe seg opp til Business via nettsidene på Oslo-Amsterdam slik BA gjør?

Står mellom å velge KLM eller SAS og muligheten for en billig business upsell vil avgjøre fordi SAS ellers er 200kr billigere.
När jag flög KLM ARN-AMS för 2 månader sedan fick jag erbjudande om att uppgradera till business för 1300 SEK. Som jag minns kom erbjudandet vid online-incheckningen. Jag gissar att det funkar så på OSL-AMS också.
ESSA_TWR is offline   Reply With Quote
Old 19-08-2013, 08:54   #9
apeks
ScanFlyer Silver

Har fått tilbud flere ganger om oppgradering under innsjekk online.
Jeg synes ikke det er verdt det på Europa, så har aldri prøvd tilbudet.
apeks is offline   Reply With Quote
Old 19-08-2013, 09:37   #10
Insomnia4u
ScanFlyer Silver

Quote:
Originally Posted by kristian View Post
Har KLM en tilsvarende mulighet som BA til å kjøpe seg opp fra Economy til Business på europeiske ruter etter at man har booket en reise?

Altså slik at man kan kjøpe seg opp til Business på en leg f.eks. OSL-AMS eller AMS-OSL?
Ja. De har også innført lukket budgivning på oppgraderinger, dvs at du ikke får se de andre budene. Innen Europa ligger oppgraderinger fra €79-180. Hvis de tilbyr får du anledning både ved online check-in og på automater.
IC ligger på €220-400 alt ettersom. Google andre forum så finner du spesifikke tråder der mange poster eksakte tall.

Det er verdt å merke seg at det ikke gis poeng for oppgraderinger, som f.eks på SAS Optiontown. På KLM er det kun sete+ev loungetilgang.

Handlet nettopp en IC hos KLM nå siden de kjører kampanje. Før jeg betalte kunne jeg velge Economy Comfortsete uten tillegg. Etter utstedt billett kostet samme sete ca 600 kr. Vet ikke om jeg fikk det gratis pga at jeg er Gull, tilbudet inkluderer, eller tilfeldig bug på siden.
Insomnia4u is offline   Reply With Quote
Old 19-08-2013, 10:41   #11
VirreVapp
ScanFlyer Silver

Du kan oppgardere ja. MEN, husk at når du oppgarderer får du som oftes ikke Business mat, da oppgradering ved feks innskjekk fører til at de ikke rekker å laste riktig mat til alle. har selv opplev dette :-(
Så dette er ikke value for money mere jeg....
Old 19-08-2013, 11:21   #12
GinTonic
ScanFlyer Silver

GinTonic's Avatar

Har flere ganger blitt tilbudt oppgradering ved check-in hos KLM, prisen har variert fra 7X - 12X€ for OSL-AMS. Om du skal reise i rushen/06:30-flighten synes jeg dette er helt klart verdt det, spesielt nå som C pax som reiser KL også får bruke fasttrack på OSL.

Tilbudet kan dukke opp når som helst fom OLCI starter og frem til avgang. Om du ikke får tilbud når du sjekker inn er det bare å sjekke nærmere avgang, har tom fått oppgradert etter check-in på transfer automatene på AMS. Før fikk man også poeng for business ved oppgradering, men dette har de satt ned foten for. Hos KL er det alltid blokkert midtsete, ingen wrap-klasse her altså

Mer info finner du her.
GinTonic is offline   Reply With Quote
Old 19-08-2013, 11:26   #13
GinTonic
ScanFlyer Silver

GinTonic's Avatar

Quote:
Originally Posted by VirreVapp View Post
Du kan oppgardere ja. MEN, husk at når du oppgarderer får du som oftes ikke Business mat, da oppgradering ved feks innskjekk fører til at de ikke rekker å laste riktig mat til alle. har selv opplev dette :-(
Så dette er ikke value for money mere jeg....
Har aldri opplevd å ikke fått business mat ved en OLCI buy-up, men om dette skulle skje går du ikke glipp av så mye

Old 19-08-2013, 12:30   #14
apeks
ScanFlyer Silver

Quote:
Originally Posted by GinTonic View Post
Har aldri opplevd å ikke fått business mat ved en OLCI buy-up, men om dette skulle skje går du ikke glipp av så mye

Hehe, det er derfor jeg mener det jeg skrev over også med ikke verdt det i mine øyne. Nå skal det jo sies som flere andre har påpekt her da at fasttrack kan jo faktisk være et poeng i rushtid. Men der stopper poenget også for min del, i alle fall for Europa
apeks is offline   Reply With Quote
Old 22-08-2013, 22:38   #15
GinTonic
ScanFlyer Silver

GinTonic's Avatar

Quote:
Originally Posted by apeks View Post
Hehe, det er derfor jeg mener det jeg skrev over også med ikke verdt det i mine øyne. Nå skal det jo sies som flere andre har påpekt her da at fasttrack kan jo faktisk være et poeng i rushtid. Men der stopper poenget også for min del, i alle fall for Europa
På frokost flightene er det som oftest oppgradert catering, har kunnet velge mellom en "egg dish" og pannekaker. Nå er det vel strengt tatt sjeldent at flymat alene rettferdiggjør en buy-up til C, men for min del er det heller summen av fasttrack, OSL lounge, priboarding, blokkert midtsete og tilgang til Crown Lounge på AMS (selv om du ikke har C videre). 70-80€ = ja takk, 120 - 1XX = nei takk
Old 17-09-2013, 13:17   #16
jb1
ScanFlyer Rusty

Default Oppgradering etter bestilling hos KLM

Forstår jeg det riktig at man kan bruke lounge i Amsterdam ved videreforbindelse selv om man kun har C fra Oslo til Amsterdam?
Reply

Posting Rules