![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
|
![]()
Business selges/kjøpes først og fremst for at passasjerene skal ha en behagelig reise og komme frem noenlunde uthvilt. Skal man ha luksus får man kjøpe eller leie et privatfly og bestemme catering, layout og betjening selv. First er en mellomting mellom luksus og akseptabel komfort.
Jeg har aldri hørt om noe flyselskap som tilbyr luksus i business. Last edited by Dag Viking; 19-07-2011 at 00:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2005
Location: Oslo
Posts: 1,305
|
![]()
Jeg synes faktisk man skal ha lov til å være litt kravstor, man betaler tross alt såpass mye for billetten at det må kunne forventes en viss kvalitet når det gjelder catering og sete-comfort.
I tillegg skjønner jeg ikke hvorfor enkelte kabinansatte ser ut til å være allergiske mot å smile. Kanskje SAS skulle gjeninnføre 80-tallets smilekurs? De asiatiske selskapene er i en klasse for seg når det gjelder smil og imøtekommenhet. Vet ikke om det har med den asiatiske væremåten å gjøre eller om de blir drillet til det. En kombinasjon vil jeg tro. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,871
|
![]() Quote:
![]() Har forøvrig et vennepar som leier jet et par ganger i året til ferie og der er det IKKE luksus, heller normal catering. For meg kan business helt klart være luksus, men da ikke med SAS med sliten service og chartermat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
|
![]()
Det måtte jo komme noe slikt fra deg.
Quote:
Man har lov til å ha hvilke forventninger man vil på forhånd, og man har like rett til å bli skuffet. Hva man legger i luksus er også helt individuelt; om det er i forhold til andre måter å bevege seg i lufta på, i forhold til andre reisemåter generelt, eller i forhold til det å oppholde seg på bakken. Dessuten er det ingen unnskyldning for å være uoppmerksom eller i dårlig humør når det gjelder crew, det gjelder alle klasser ombord på fly. Crew er selskapets ansikt utad, og det passasjerer legger best merke til. 11 500kr er ingen upris, med tanke på ekstra bagasje, lounge, fast-track, god benplass osv. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]() Quote:
![]() Det at nattflighter oestover har redusert service er normalt paa mange selskaper. Mange oensker aa sove, derfor gjoer man unna servicen raskt saa lyset kan slukkes. Det er grunnen til at det var litt mer skralt andre veien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Qatar skuffet over A380, CEO Al Baker surmuler | LN-MOW | Flyforum | 9 | 17-09-2014 13:20 |
Norwegian er skuffet | Chocks on | Flyforum | 21 | 07-10-2006 16:51 |
To barn ble stående igjen på OSL da flyet til BGO ble innstilt | MD90 | Flyforum | 32 | 14-08-2006 18:27 |
Leorim: vi er SKUFFET... | CK | Flyforum | 6 | 29-11-2005 20:56 |
O/T: Skuffet over VG | dc-8-63 | Flyforum | 10 | 19-08-2005 06:07 |