![]() |
|
![]() |
#21 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Det sto bl.a å lese her på forumet for en liten uke eller to siden ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
i SAS´ siste trafikkrapport kommuniserte de at belegget på OSL-EWR i snitt ligger på 88 %. Så ikke helt umulig kunnskap å tilegne seg?
![]() |
#24 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Selvom alle som leser her synes det er helt åpenbart fordi "alle" vet at flyselskapene har to sesonger, så er det ikke slik SAS fremstår ovenfor folk flest i dag: http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=10088618
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Sikkert Vizeum som har lagt ut en liten "drittpakke" mot SAS ifbm DY sin presentasjon av kvartalsresultatet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() Last edited by TOS; 14-07-2011 at 12:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#28 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Indeed - det er tiden for suppe nå.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Hvordan du ikke har fått dette med deg er derimot betenkelig da du som du sier er opptatt av luftfart og mer en gjenommsnittlig orientert. Dette har vært sagt fra SAS flere ganger, i flere pressekonferanser, og senest ved fremmelggelsen av resultat for første kvartal. Men for all del, det er sommer, suppe smaker godt. Spesielt laget på agurknyheter. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Forstår ikke helt problemet her. Man kan fly med SAS de dagene de flyr, og hvis man ønsker å fly direkte en av de andre tre ukedagene, kan man velge CO/UA.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Man leter med lys og lykter for å finne noe negativt om SAS gitt.....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Dette minner meg litt om South Park-episoden hvor alle unntatt Kyle leser grundig igjennom disclaimerne fra Apple og Microsoft før de klikker OK ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Fakta er at SAS sin egen pressemelding på oppstartsdagen konstaterer at denne ruten skal flys daglig. Disclaimerne finnes ikke i den meldingen, men er sikkert kommet i ettertid ved flere anledninger. Det er nok sikkert at de ikke mente å skulle fly daglig, og det er sikkert mange gode grunner til at de ikke trenger å fly daglig. Kanskje oppfattes dette som konspirasjon og ønske om å finne noe negativt om SAS. Det var iallefall ikke min hensikt. Jeg vil oppfordre folk til å være litt mindre såre og litt mindre opptatte av å identifisere konspirasjoner og det som verre er. Av og til er det som skrives ikke vondt ment i det hele tatt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Pressemeldinger er alltid vanskelig, tilstrekkelig informasjon må gis - og skal ikke bare være en reklameplakat. Allerede på tidspunktet pressemelding ble utstedt visste SAS at det ble en reduksjon i vinterprogrammet 2011/2012, og burde ha nevnt dette i pressemeldingen. Nå gjorde de ikke det, og må da også regne med at når dette kommer frem så vil det medføre negativ omtale av selskapet. Det skjedde i dag i landets største avis.
Det var SAS selv som valgte å overselge nyheten, og å legge ut en reklameplakat som pressemelding. De kunne valgt å nevne at det ble en reduksjon i vinteresesongen på grunn av periodisk vedlikehold av flyene med bare en setning. Det hadde fremdeles vært en massiv positiv nyhet for potensielle norske passasjerer. Den eneste forskjellen hadde vært at negativ presse hadde vært unngått.
![]() |
#36 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ærlig talt skjønner jeg ikke hvorfor dette skal være et problem. Da f eks DY åpnet sin sesongrute mellom BGO og TOS kan jeg ikke heller huske at det var poengtert så mye at den ikke går om vinteren, men husker heller ikke oppslag av typen "Kjos kutter ut Bergen" i Nordlys. Det samme skjer vel hvert halvår uten at det oppfattes så problematisk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Kanskje fordi Norwegian er presise i sine pressemeldinger - og det skjer allerede i overskriften. Her er et eksempel fra 26. januar i år med denne overskriften:
"Nye sommerruter fra Gardermoen – flere direktefly i Nord-Norge" Og mer presisering kommer det for å forklare hva menes med flere direktefly i Nord-Norge Quote:
![]() |
![]() |
#38 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Her er pressemeldingen om oppstarten av den nå nedlagte ruten mellom BGO og TOS
http://www.norwegian.no/om-norwegian...a=pressrelease Jeg kan ikke se noe om at det er snakk om ei sesongrute der. For all del, jeg er enig at SAS kunne jo vært på den sikre sida og sagt noe om sesongjusteringer i den opprinnelige pressemeldingen, men, som sagt, ærlig talt forstår jeg ikke oppstyret. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Kanskje jeg kan vise til et eksempel fra i dag - sorry, i går siden det nå er over midnatt og i praksis en ny dag
Quote:
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS-rute til New York har ført til økte flypriser | kekker | Småprat | 4 | 23-09-2011 18:40 |
SAS EuroBonus-opptjening på Oslo-New York | FlightDeck | Reiseforum | 6 | 20-12-2010 15:07 |
SAS Oslo - New York | Convair | Reiseforum | 2 | 13-10-2010 12:54 |
SAS med ny rute Oslo-Bristol | OsloAirports | Flyforum | 4 | 27-10-2007 16:11 |
Skal SAS Braahens fly Oslo New York???? | fokkeren | Flyforum | 64 | 05-01-2007 02:11 |