![]() |
|
![]() |
#41 |
Legal Eagle
Join Date: Feb 2010
Location: Oslo
Posts: 1,560
|
![]()
Jeg er helt enig med dere, men alternativene er jo enda mer etterslep. For da må man enten dra det over flere år (hvis man ønsker å gjøre bare en ting av gangen når flest har fri) eller å spre det utover hele året. I begge tilfellene vil man påføre flere mer ulemper i form av forsinkelser og utgift. Nå blir man tross alt ferdig med mye på en gang, man kan legge mye bak seg, og så kan man jo drømme om litt mer jevnt og trutt vedlikehold framover...
Når man har en jobb å gjøre som tar mer enn tre-fire uker, så er det lurt å legge den til skoleferien i alle fall, med en kraftig opptrapping i fellesferien. Jeg synes det virker som om de som har fått i oppdrag å rydde i kaoset, har tenkt. Last edited by RWY 24; 03-07-2011 at 10:14. |
![]() |
![]() |
#42 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
Posts: 9,765
|
![]()
Når denne vedlikeholdsperioden er ferdig vil man fremdeles være i den situasjonen at kapasitet og standard er for lav både på skinner og veier og ved det minste problem er det nesten full stopp igjen.
|
![]() |
![]() |
#43 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]()
Nei, nei. Vår samferdselsminister har lovet oss en merkbar forbedring når arbeidene med Oslotunnelen er ferdig, så da blir det jo slik.
|
![]() |
![]() |
#44 | |
Legal Eagle
Join Date: Feb 2010
Location: Oslo
Posts: 1,560
|
![]() Quote:
Jeg er enig i at samferdselspolitikken suger pga total mangel på langsiktig tenking. Det jeg reagerer på, er at de som klager mest på at ting ikke funker, er de som klager mest på at ting blir vanskelig når folk tross alt driver med utbedringer. Jeg skal vedde på at det samme vil skje når de en gang (altfor sent) kommer til å lage enda en togtunnell under Oslo. Annleggsområder er ikke pene, og kapasiteten går ned, men man kommer ikke utenom hvis man skal reparere, vedlikeholde eller utvide. |
|
![]() |
![]() |
#45 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
Posts: 9,765
|
![]()
Ser ut til at enkelte var klar over hvordan situasjonen ville kommer til å bli og profiterer nå maks. Flybussekspressen tar nå 205,- fra Majorstua til Gardermoen. Trodde ikke bussene kunne bli dyrere enn flytoget.
|
![]() |
![]() |
#46 |
Amatør
Join Date: Dec 2009
Location: Midt i gryta
Posts: 2,004
|
![]()
205 x 70 = 14 350 kr.
Ganget bilettprisen med antallet seter jeg antyder en igjennomsnittlig flybuss har, hvordan i huleste kan privatdrevet kollektivtrafikk bli så jævla dyrt!?! |
![]() |
![]() |
#47 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Oslo
Posts: 3,325
|
![]()
70 seter??? Har du sett dobbeltdekkere? Flybussekspressen har 51, og sjelden fullt.
205 er selvsagt dyrt, men det er fullpris til endestopp. Alle kan få 50% rabatt ved å kjøpe verdikort til 1600,-
__________________
Bare en passasjer... |
![]() |
![]() |
#48 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Sep 2004
Location: Nidaros
Posts: 3,471
|
![]()
Prishoppet på Flybussekspressen er på kroner 5, og i følge dem selv er det p.g.a. økte drivstoffutgifter.
Det har også vært annonsert en stund, så jeg tror kanskje det er litt storm i vannglass å si at de gjør det for å profitere på situasjonen. Vi snakker altså en økning på 250 kroner pr fullsatt buss. |
![]() |
![]() |
#49 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 9,166
|
![]()
Seriøst. Hvor lenge har det kosta 200 kroner med flybussen OSL - Oslo. Trodde den lå under hundrelappen (en vei).
Eller er det jeg som misforstår. Må man skille mellom Flybussen og Flybussekspressen? Last edited by Twin Otter; 04-07-2011 at 01:48. |
![]() |
![]() |
#50 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
|
![]() Quote:
De har forskjellige priser ja. |
|
![]() |
![]() |
#51 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Sep 2004
Location: Nidaros
Posts: 3,471
|
![]()
Nå er flybussen.no på trynet, men mener å huske at Flybussen, altså den som drives av SAS Transportservice, koster sånn ca 140.
Selv om det gir overgang til Ruter#, så kan det være like greit å punge ut de siste kronene for å kunne ta bussen nesten til døra. Særlig om man har en koffert eller to man skal drasse på. |
![]() |
![]() |
#52 | |
Front section flyer
Join Date: Nov 2009
Location: Pattaya/Sarpsborg
Posts: 2,463
|
![]() Quote:
Tydeligvis en vesentlig pris forskjell mellom flybussen og flybussekspressen her. |
|
![]() |
![]() |
#53 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Dec 2007
Location: Oslo
Posts: 5,919
|
![]() Quote:
http://www.flybussekspressen.no/pris...e511-2285.html
__________________
✈ Gamle fly bråker best ✈ Last edited by ENGM 911; 04-07-2011 at 03:50. |
|
![]() |
![]() |
#54 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Oslo
Posts: 3,325
|
![]()
Søndag ettermiddag / kveld var det nesten til en hver tid "et busslass" i kø for SAS Flybussen, så de mister nok noen kunder som ikke gidder å vente på neste buss når en høvelig Flybussekspress står klar til avgang (uansett pris).
Og ja - prisene har økt mye, da OSL åpnet i 1998 kostet Flybussekspressen 55,- fra holdeplassene på Trondheimsveien. Nå koster det 185,- (Majorstuen 205, men dit gikk jo ikke bussen i 1998)
__________________
Bare en passasjer... |
![]() |
![]() |
#55 |
Front section flyer
Join Date: Nov 2009
Location: Pattaya/Sarpsborg
Posts: 2,463
|
![]()
Samme tillegget gjelder med flybussekspressen fra Sarp-via Ryg-Osl.
Drivstoff prisene har jo gått nedover pga lavere olje i det siste, så dette her henger ikke helt sammen. |
![]() |
![]() |
#56 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Oslo
Posts: 3,325
|
![]()
Antar at drivstofftillegget ikke gjelder for lokale reiser til/fra Rygge (bortsett fra de som eventuelt reiser mellom OSL og RYG)
__________________
Bare en passasjer... |
![]() |
![]() |
#57 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Dec 2007
Location: Oslo
Posts: 5,919
|
![]()
Det er jo forkastelig å øke prisene på kollektivtransporten når det er unntakstilstand i Oslo. Men, ingenting sjokkerer lengre, ei drivstofftillegget som KUN gjelder reiser til/fra OSL med Flybussekspressen.
__________________
✈ Gamle fly bråker best ✈ Last edited by ENGM 911; 04-07-2011 at 04:01. |
![]() |
![]() |
#58 |
Front section flyer
Join Date: Nov 2009
Location: Pattaya/Sarpsborg
Posts: 2,463
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Sep 2004
Location: Nidaros
Posts: 3,471
|
![]() Quote:
Til/fra OSL for Flybussekspressern er så godt som alle reiser. Edit: Sånn for the record, så ingen blander, så er det snakk om tre operatører av flybusser i Osloområdet. (Som jeg kjenner til) Flybussekspressen (Nor-Way Bussekspress (div undertransportører)) - div. steder -> OSL, Fredrikstad og Sarpsborg -> RYG Flybussen (SAS Transportservice) Oslo -> OSL Torp- og Ryggeekspressen (Unibuss Ekspress) Oslo -> TRF, Oslo -> RYG Last edited by Jens W; 04-07-2011 at 06:01. |
|
![]() |
![]() |
#60 |
Amatør
Join Date: Dec 2009
Location: Midt i gryta
Posts: 2,004
|
![]()
Sorry, hakke peil på busser..bare tok noe ut i fra løse lufta av hva jeg har hørt tidligere om busser! :P Uansett 205 kr på 51 seter blir fort mye, selvom ikke alle setene er fylt så dette er god business for flybussekspressen.
|
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Apollo starter Oslo-Tirana og Oslo-Sita (Kreta) sommer 2018 | Navigator | Flyforum | 11 | 22-09-2017 18:18 |
Nisser reiser gratis med flytoget i Oslo | Discus | Småprat | 18 | 19-12-2016 02:37 |
Norge stopper opp uten luftfarten | FlightDeck | Flyforum | 4 | 07-05-2012 20:27 |
Johannesburg inkl resan dit och tillbaka (21/8 - 26/8-2011) | Axelll | Bilder & foto | 23 | 30-08-2011 15:18 |
SAS stopper Kristiansand-Stavanger i sommer | litt-amatør | Flyforum | 15 | 04-03-2008 20:59 |