![]() |
|
![]() |
#1 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
De som skal fly fra oslo i sommer bør beregne god tid og dobbeltsjekke rutene om de har tenkt å reise kollektivt.
T-banen: sommerruter hvor flere baner ikke starter før i 7-8 tiden ikke bane mellom Bergkrystallen og Helsfyr fra 30. mai til 16. august ikke bane mellom Majorstuen og Stortinget i helgene i perioden 11. juni til 24. juli Det er også andre avbrudd Tog: Oslo S og Nasjonalteateret Stasjon stenges (og ingen tog slippes forbi) 11-13 juni Oslo S stenges (og ingen tog slippes forbi) 26. juni til 8. august |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Riktig at det skjer mye og at folk bør beregne god tid og alternativer, men du overdriver da litt.
T-banens sommerruter betyr ikke at førsteavgangene er senere enn før (men ja - stengte strekninger!) Oslo S er stengt for trafikk mot Bryn/Gardermoen og Skøyen, men togene på Østfoldbanen går som normalt til/fra Oslo S.
#3 | |
Helgeturekstremist
|
![]() Quote:
Jeg skulle ta et fly 6:35 og måtte dra hjemmefra 3:50. Bor sentralt i Oslo. Fra neste måned må jeg reise hjemmefra enda tidligere. |
|
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
Her bør det beregnes god reisetid for de som bruker Flytoget. Reiser du til/fra Oslo Sentrum ville jeg valgt SAS-Flybussen. Enkelt,, rimelig og så og si alltid ontime. De kjører hvert 15 minutt
http://www.flybussen.no/oslo/ http://flytoget.no/Reiseinfo/Planlag...alternation=51
#6 |
Onkel reisende kekker
|
![]()
Alternativt flybussekspressen, men ja fortsatt samme opplegget.
Har man først kommet seg på flybussen(ekspressen) sitter man der til man blir lempet av på OSL, bittelitt kortere å gå enn fra tog-perrongen også.. Det foresvever meg at flytoget missliker dette, men det bør bli så meget bedre etter alle oppgraderingene som JBV har pågang nå.
#7 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Får virkelig håpe det blir bedre og at dette ikke blir faste sommerinnslag. Jeg er fast bruker av NSB fra Lillestrøm til Oslo, og T-banen Linje1 videre. Har ikke hatt et supert år som kollektiv bruker, og må si at jeg ikke gleder meg særlig til sommeren på jobb.
Det jeg synes det er dårlig med foreløpig er informasjon til turistene. Altså på utenlandsk, om hvordan de skal forholde seg. Og angående turister... Det er ganske sinnsykt å stenge Holmenkollbanen midt i turistsesongen. Jeg vet det blir buss for bane, men om de har merket det like godt som sist blir det ikke lett for turister å finne frem. Argh. Angrer på at jeg solgte bilen for å bli miljøvennlig.
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no The only difference between me and a madman is that I am not mad. You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind Last edited by Fnate; 24-06-2011 at 08:35. Reason: Må bare legge til... |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hvordan kommer dette til å påvirke parkeringssituasjonen på Gardermoen? Man må vel anta at flere kommer til å bruke egen bil, men kan det tenkes at det kommer til å bli fullt på parkeringsplassene?
|
![]() |
![]() |
#9 |
BA Concorde Sep 1998
|
![]()
Jeg tok ikke sjansen og har allerede bestillt plass til bilen neste uke.
|
![]() |
![]() |
#10 |
Helgeturekstremist
|
![]()
De forskjellige banene i Oslo har allerede hatt delvis stengt de siste helgene og hverken NSB eller T-banen klarte å informere de reisende på norsk engang.
-NSB listet opp masse kanselerte tog som skulle gått flere timer tidligere og listet ikke opp alle tog som faktisk gikk. De ble kun vist på perong, men ikke på hovedtavler, tavler i passasje under sporene eller annonsert over høyttaler. -NSB hadde utplassert ekstra personell for å informere, men disse ga konsekvent gal informasjon. Jeg gjorde det stikk motsatte av hva de sa og kom meg derfor med på neste tog. -T-banen hadde utfall av flere strekninger enn det som var annonsert. -Mens T-banen stod ved et trafikk-knutepunkt ble det ikke informert på infotavle eller over høyttaler om forsinkelse eller endret sluttstasjon, men banen ble bare stående en lang stund. -Så gikk t-banen, med mange stopp mellom stasjonene, til en stasjon med mindre alternativ kollektivtransport og der fikk man endelig info om at banen ikke ville gå videre. -De hadde utplassert 4 personer på stasjonen (De var sikkert betalt saftig overtid for åha blitt innkalt utenom vanlig arbeidstid) for å informere de reisende. Alt de kunne si var "bruk alternativ transport", men ingen av dem hadde peil om hva dette kunne være. Så i sommer bør man styre laaaangt unna både jernbane og t-bane i Oslo. Last edited by robertaas; 24-06-2011 at 09:45. |
![]() |
![]() |
#11 | |
oversheriffmester
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2006
|
![]() Quote:
I tillegg har vi ansatte som bruker Parkeringshuset (P11) ca 500 meter fra terminalen, fått beskjed om at det kan skje at vi må flytte noen dager til P44/45 som ligger "litt" lenger unna (utendørs grushaug mellom Radisson og Statoil, alt mellom OAC og DY hangar) Det forventes mye mer biltrafikk. Men det som mange heller ikke tenker over er at det ofte er veiarbeid på E6 på nettene. Og da er det omkjøring mellom 2200 og 0530/0600. PT så er det reasfaltering rundt Kløfta og de jobber seg nordover i nordgående felt. DVS at de som skal rekke tidlige fly får seg en omvei, og der blir det rask kø. S |
|
![]() |
![]() |
#12 |
Helgeturekstremist
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Blir vel fort en OK sommer for taxinæringen dette. Satser på Flybussekspressen neste uke, og har heldigvis rekvirert "privatsjåfør" neste lørdag
|
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
Så om dere synes at det er mangel på ansatte på OSL, så kan det være fordi dem er opptatt med å kjøre fra parkeringsplass til parkeringsplass for å få lov til å benytte seg av parkeringen som de allerede har betalt. |
|
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Men hovedproblemet er selvfølgelig informasjonen til de reisende. Når det er problemer med toget, ser vi konsekvensene ganske kjappt på OSL.
Om man går inn på osl.no, så er det ikke et ord på forsiden om det her. Imorges var det heller ingen info synlig på togstasjonen på OSL, ikke fra NSB og ikke fra Flytoget. |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
"Reklame" fra Flytoget ang stansen i dagens D2
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
Det som er et større problem for både "buss for tog" til Lillestrøm og Flybussen til sentrum er de gangene tunnelene i sentrum (Vålerenga, Ekeberg) stenges for vedlikehold på kveld/morgen. Har selv opplevd å bruke en time fra Helsfyr til Oslo S på kveldstid.
![]() |
#18 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Man må vel uansett påregne en hel del mer trafikk. Mange av de som har bil vil sikkert hive seg i denne i stedenfor å forsøke å finne andre transportruter.
#19 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]() Quote:
Alt i alt synes jeg NSB løste togstoppen veldig bra. |
|
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
OSL leser forumet: Nå ligger det ute info på OSL sine nettsider og facebooksider.
|
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Apollo starter Oslo-Tirana og Oslo-Sita (Kreta) sommer 2018 | Navigator | Flyforum | 11 | 22-09-2017 18:18 |
Nisser reiser gratis med flytoget i Oslo | Discus | Småprat | 18 | 19-12-2016 02:37 |
Norge stopper opp uten luftfarten | FlightDeck | Flyforum | 4 | 07-05-2012 20:27 |
Johannesburg inkl resan dit och tillbaka (21/8 - 26/8-2011) | Axelll | Bilder & foto | 23 | 30-08-2011 15:18 |
SAS stopper Kristiansand-Stavanger i sommer | litt-amatør | Flyforum | 15 | 04-03-2008 20:59 |