Flyprat

Go Back   Flyprat > TripReports
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 20-06-2011, 22:02   #1
sirpjalle
ScanFlyer Mile High Club

sirpjalle's Avatar

Default Re: Trip-Report SVG-CPH-FRA-OSL-SVG

Dag 3

Etter å ha inntatt frokost og sjekket ut, ble kursen satt mot nærmeste drosje. Første kommentar kom rimelig unisont fra alle tre. Er ikke der han som kjørte oss til terrassen? Jo da, det var det! Inn med bagasjen, inn i bilen alle tre. Jeg satte meg foran og sa på perfekt skoletysk for en gangs skyld. ”Lufthafen, Terminal einz bitte”. Og da skulle du sett. Rett og slett et kodak moment da det gikk opp for fyren og det gliset og så latter fra alle fire.

Vanskelig å gjengi, men hele episoden var prizeless.

Kursen ble så satt mot nærmeste automat for å få ut boardingpass, og få levert koffertene til oppbevaring. Deretter ble kursen satt strake veien mot SkyTrain og Terminal 2 og terrasse-spotting.

LH's første A380

United i nytt livery. Navn: 'Gordon M. Bethune'

Siden dette var en varm dag, så hadde FRAPORT satt ut stands der de delte ut gratis wasser!

Ca midt på dagen, ble det en matpause før vi spottet mer på terrassen og kursen ble satt mot bagasjeutlevering og sikkerhetskontrollen. Vi gikk i ”feil” sikkerhetskontroll, og dette ble påpekt. Vi skulle ha gått til den i 1B, men de fikk kjapt beskjed om at jeg var klar over det, og jeg hadde planer om å bruke tunellen mellom A og B.

Det kan bemerkes at Olav og Håvard ville bruke Fast-Track siden de hadde sånne fine flotte gull og sølvkort. Og jeg tok den vanlige. Ja ja, gjett hva som gikk raskest? Ikke Fast-Track gitt. Og i tillegg måtte de begge få en ekstra sjekk på kameraene sine før de fikk ta de med videre.

Etter sikkerhetskontroll var det å sette kursen mot Loungene. Siden Håvard hadde EBG hadde han lov å ha med seg en gjest. Håvard ble henvist til Senators Lounge, Olav hadde bare Sølv, så det ble buissniss på han. Så for at alle tre skulle få sitte i samme lounge, måtte Håvard ”nedgradere”.

Ble noen øl, litt mat og en dusj, før det ble å sette kursen mot B2(?) og SK4756.

Last edited by sirpjalle; 20-06-2011 at 22:08.
sirpjalle is offline   Reply With Quote
Old 20-06-2011, 22:10   #2
sirpjalle
ScanFlyer Mile High Club

sirpjalle's Avatar

Leg 3.

FRA-OSL SK4756
12. Juni 17:20-19:15
Individ: LN-BRE
Type: Boeing 737-405
Lev: Til BU i 1990
Navn: 'Håkon V Magnusson'

Pål 26D
Olav 5D
Håvard 24A

Alle tre hadde sjekket inn på forhånd, men det var kun Håvard og meg som ble flyttet pga flyet var fullbooket. Jeg hadde opprinnelig booket 6F og Håvard 6A. Ikke at jeg syntes dette var kjekt, så kan jeg forstå begrunnelsen. Det eneste jeg reagerer på er at Håvard måtte flytte. Han valgte sete da han bestilte for en måneds tid eller to. Han har vel status som gjør at dette ikke skal skje?

Ikke noe stor å si fra denne turen. Turen gikk greit uten noe om og men. Tror det ble litt ”snag” med tiden siden vi hadde fått bussgate. Husker faktisk ikke helt, da jeg var passe sliten etter å ha stått ute i solen hele dagen.

Etter å ha landet på OSL, så var det kjapp småløping til taxfree’en hvor det var å raske med seg 3 snuskvoter og komme seg ut via tollen, innskjekk og sikkerhetskontroll og siste leg hjem.

I boothen der snusen ligger, stod det to unge gutter. Jeg bare rasket med meg snusen, og det ble kommentert noe ala dette: ”Se på den japsen, han tror han kan få med seg alt dette”. Hvoretter jeg på klingende Siddis sa at ”noen er heldige, de har tre kvoter tilgjengelig, men nå må jeg springe. Har et fly og nå”. Snakk om å gå fra normal hudfarge til kokt hummer farge i fjeset.

Tok sjansen på å sjekke inn kofferten min på det siste leg’et. Merket at jeg angret meg idet kofferten forsvant ned i det sorte hullet bak skranken. Bilnøkkel og husnøkkel lå der….

Etter at sikkerhetskontrollen var unnagjort var det å si takk for denne gang til Håvard før alle gikk i hurtig gange til sine respektive fly og satte kursen mot TRD og SVG.
Old 20-06-2011, 22:12   #3
sirpjalle
ScanFlyer Mile High Club

sirpjalle's Avatar

Leg 4.

OSL-SVG SK4055
12. Juni 20:15-21:05
Individ: LN-TUA
Type: 737-705
Lev: Til BU i 1998
Navn: ’Ingeborg Eriksdatter’

Pål 5F
Olav 4F

Under boarding sa jeg hei igjen, hvorpå purseren ble forvirret. Både hun og 1 styrmann var på flighten fra Frankfurt.

Med koffert episodene i minnet, så kikket jeg ut vinduet på rad 5F, og fikk konstatert at den var kommer med.

Full flight dette og, ganske begivenhetsløs flight, bortsett fra at vi denne gangen fikk gratis te eller kaffe, og at jeg satt ved siden av en familie med små barn.

Innflyving fra nord og jeg kunne konstatere at hytta var inntakt og huset var helt. Landing på RW 13, ut ny utgang, til bagasjesjekk og hive Olav av i Tananger før kursen ble satt hjemover og et par glass av den nyinnkjøpe 12-åringen som jeg kjøpte i Taxfreen i FRA.

Yes, ”det var dett” for denne gang. Neste TR fra meg blir trolig SVG-OSL-LIS-OSL-SVG i Juli.

Posting Rules