Flyprat

Go Back   Flyprat > TripReports
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Thread Tools Display Modes
Prev Previous Post   Next Post Next
Old 20-06-2011, 21:46   #3
sirpjalle
ScanFlyer Mile High Club

sirpjalle's Avatar

Default Re: Trip-Report SVG-CPH-FRA-OSL-SVG

Leg 2.

CPH-FRA SK1635
10. Juni 17:40-19:10
Individ: LN-RLE
Type: McDonnell Douglas MD-82
Lev: 1985
Navn: 'Kettil Viking'

Pål 21C
Olav 21F
Håvard 21A

Dette var en flight jeg så frem til, da jeg sist fløy en MD8X i 1988 fra FBU til CDG (mener at det var det, men det er mulig det var ORY). Og det har vært et savn å ikke få fly med de.

Vi var noen av de siste som boardet flyet, og det gikk ikke lenge før vi hørte boarding completed. Takset ut og tok av. Må si at dette flyet har en avsindig climbe rate sammenliget med mange andre fly. Og det absolutt ikke feil

I mens Olav sov, ble det tid til litt GPP. Et av temaene som kom opp var mitt ville innfall kvelden før, å stikke innom Rimi og kjøpe en agurk og ha med seg i håndbagasjen! (Til info, den mistenkte for E-Coli utbruddet i Tyskland var jo agurk. Så da ville det være en ”gyldig” grunn til å ha med seg en agurk).

Hvordan ville da sikkerhetskontrollørene reagere? Var dette regnet som mat, eller flytende veske med tanke på at agurk inneholder 80% vann eller noe sånn. Er det da under 125ml, og måtte denne kappes opp i småbiter og puttes i en pose før den ble skannet?

Landet i FRA. Håvard ville innom en fotobutikk og Olav ble med mens jeg gikk ned for å hente bagasjen fra bånd nr 5.

Tiden gikk, og det kom noen kofferter, og så noen flere kofferter, før det var tid for koffertene fra SK1635. Det kom noen få kofferter, og så var det slutt.

Ville svært gjerne gjenforenes med kofferten min og få meg en dusj på hotellet og noen rene klær.

Da var det å få rapportert kofferten savnet. Var litt kø, så det var tid til mobbing og knipsing av bilder, samt filosofering av hvordan de ikke fikk med seg bagasjen da det var 3 gater mellom flyene.

By the way, knipsing. Motivet var av undertegnede!

Fikk registrert bagasjen min savnet, og klarte å ta en liten hevn i samme slengen og skremme Olav ved å si at selvfølgelig hadde jeg ikke bagasje-tagen.

Som forventet, kofferten min ble ikke med flyet, og den stod i CPH og ville bli sendt med LH-flighten fra CPH som ville være her om ca en time. Men utkjøringen stoppet klokken 20.00, så jeg ville ikke få den før etter klokken 10.00 neste dag. Så det så svart ut med tanke på en dusj og rene klær i løpet av kvelden!

Spurte så om det fantes noen åpne klesbutikker, da jeg ville ha rene klær! Fikk nei til svar, men fikk utdelt et amenity-kit.

Vi tok en drosje til hotellet for helgen, Radisson Blu Hotel, Frankfurt.

Bilder fra rommet

Bilder av amenity-kit.

Kvittering

Etter å ha sjekket inn på hoteller og fått spist litt, så dukket kofferten opp! Ypperlig service, hadde som sagt ikke ventet den før dagen etter.

Last edited by sirpjalle; 20-06-2011 at 21:49.
sirpjalle is offline   Reply With Quote

Posting Rules