Flyprat

Go Back   Flyprat > TripReports
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 22-05-2011, 19:48   #1
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club

FlightDeck's Avatar

Lufthansa Re: Oslo–Frankfurt–København–Bangkok–Sydney–Bangkok–Kø benhavn–Oslo

16. april 2011, kl. 14.05:
Lufthansa
LH861 Oslo (OSL)–Frankfurt (FRA)
Economy Class
Airbus A321-200

Denne lørdag formiddagen startet som en hvilken som helst annen reisedag med innsjekking i SAS EuroBonus Gold-skranken, sikkerhetskontroll i SAS FastTrack og en liten time i SAS Scandinavian Lounge. Ingenting er som å fly SAS fra Gardermoen – det tar sjelden mer enn fem minutter fra jeg går inn på flyplassen til jeg sitter i loungen.

Ved utgang 42 stod D-AISU parkert, en Airbus A321-200-maskin levert ny til Lufthansa i 2009. Maskinen startet faktisk dagen med en nattflyvning fra Beirut til Frankfurt og rakk en rundtur til München før den satte kursen mot Oslo.

Denne gangen var det ikke plass til meg i minikabinen mellom Business Class og galley, men jeg fant meg til rette på første rad i hovedkabinen, sete 11F. Det 190 seter store flyet ble helt fullt i begge klasser og ikke noe ledig midtsete for min del.

Distansen mellom Oslo og Frankfurt er 1141 kilometer og kapteinen regnet med å fly oss ned på 1 time og 35 minutter. Oslo-Frankfurt er den ruten jeg flyr mest for tiden, og det sier litt om trafikksituasjonen der nede når flytiden noen ganger beregnes til 2 timer og 5 minutter, mens den andre ganger går ned i 1 time og 30 minutter.

Etter at Lufthansa endret serveringskonsept i Economy Class i fjor høst, har det blitt litt mer spennende å reise med dem. Mellom Oslo og Frankfurt har de imidlertid falt tilbake i gamle vaner og serverer en halv brødskive med et eller annet pålegg.

Det hører nå med til unntakene at Oslo-fly får fjernparkering i Frankfurt, og også denne gangen kjørte vi inn til en utgang med brotilknytning i A-delen. Slik var det ikke for ett-to år siden. Ved bagasjebåndet var det ikke mer enn 10–15 av de nesten 200 passasjerene igjen, og en viss spenning oppstod – hadde kofferten min kommet med? Det hadde den – den kom faktisk som nummer én på båndet! Flinke tyskere.

Last edited by FlightDeck; 22-05-2011 at 19:56.
FlightDeck is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules