![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
16. april 2011, kl. 14.05:
Lufthansa LH861 Oslo (OSL)–Frankfurt (FRA) Economy Class Airbus A321-200 ![]() Denne lørdag formiddagen startet som en hvilken som helst annen reisedag med innsjekking i SAS EuroBonus Gold-skranken, sikkerhetskontroll i SAS FastTrack og en liten time i SAS Scandinavian Lounge. Ingenting er som å fly SAS fra Gardermoen – det tar sjelden mer enn fem minutter fra jeg går inn på flyplassen til jeg sitter i loungen. ![]() Ved utgang 42 stod D-AISU parkert, en Airbus A321-200-maskin levert ny til Lufthansa i 2009. Maskinen startet faktisk dagen med en nattflyvning fra Beirut til Frankfurt og rakk en rundtur til München før den satte kursen mot Oslo. ![]() Denne gangen var det ikke plass til meg i minikabinen mellom Business Class og galley, men jeg fant meg til rette på første rad i hovedkabinen, sete 11F. Det 190 seter store flyet ble helt fullt i begge klasser og ikke noe ledig midtsete for min del. ![]() Distansen mellom Oslo og Frankfurt er 1141 kilometer og kapteinen regnet med å fly oss ned på 1 time og 35 minutter. Oslo-Frankfurt er den ruten jeg flyr mest for tiden, og det sier litt om trafikksituasjonen der nede når flytiden noen ganger beregnes til 2 timer og 5 minutter, mens den andre ganger går ned i 1 time og 30 minutter. ![]() Etter at Lufthansa endret serveringskonsept i Economy Class i fjor høst, har det blitt litt mer spennende å reise med dem. Mellom Oslo og Frankfurt har de imidlertid falt tilbake i gamle vaner og serverer en halv brødskive med et eller annet pålegg. ![]() Det hører nå med til unntakene at Oslo-fly får fjernparkering i Frankfurt, og også denne gangen kjørte vi inn til en utgang med brotilknytning i A-delen. Slik var det ikke for ett-to år siden. Ved bagasjebåndet var det ikke mer enn 10–15 av de nesten 200 passasjerene igjen, og en viss spenning oppstod – hadde kofferten min kommet med? Det hadde den – den kom faktisk som nummer én på båndet! Flinke tyskere. Last edited by FlightDeck; 22-05-2011 at 19:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Oslo–København–München–Wroclaw–Frankfurt–Oslo | FlightDeck | TripReports | 12 | 04-11-2011 09:36 |
Oslo-København-Warszawa-Wroclaw-Frankfurt-Oslo | FlightDeck | TripReports | 26 | 07-02-2011 22:01 |
Oslo–Frankfurt–København–Bangkok–Auckland–Bangkok– København–Oslo | FlightDeck | TripReports | 37 | 03-12-2010 14:43 |
Med THAI Oslo-Bangkok-Krabi og Phuket-Bangkok-Oslo del 2 | SNSK | TripReports | 13 | 17-02-2010 20:52 |
MED THAI OSLO-BANGKOK-KRABI OG PHUKET-BANGKOK-OSLO | SNSK | TripReports | 22 | 17-02-2010 20:08 |