![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Tenkte jeg skulle prøve meg på en trip-report.
Dette er min første trip-report. Litt ymse bildekvalitet da det er brukt mobilkamera til speilrefleks. 30/01-2010 TG955 OSL-BKK B777-200ER HS-TJR SEAT 36D Y-KLASSE Jeg var tidlig på plass på OSL. Kom til OSL kl 0945 og innsjekk for Thai begynte KL1005. Spurte om det var muligheter for å benytte seg av upgrade tilbudet til Thai, men flyet var fullt i begge klasser. Hadde sjekket inn og valgt sete på nett kvelden før. Måtte gå til innsjekk for å få boarding pass og sendt bagasje. Jeg skulle jo fly videre fra BKK til KBV med kun 1t40min med tid i BKK. Jeg hadde kjøpt separerte billetter med Thai, men det var ikke noe problem. Fikk sendt bagasjen helt frem til KBV og fikk boarding pass for begge flightene. Etter en lettere massasje hos security så var det å finne veien frem til noe mat og øl. Valget ble Kon-Tiki kitchen. Der ble egg, bacon og øl konsumert. ![]() På boarding passet stod det at boarding begynte kl1250, flyet hadde avgangstid kl1330. Så jeg ruslet bort og igjennom passkontrollen kl 1230. Boardingen ble forsinket pga de måtte vente på 4stk i rullestol. Boardingen begynte kl1305 for Royal silk class og EB-gull medlemmer. Tror det nesten fungerte som felles boarding, ellers så var det utrolig mange med gull kort. Flighten var full, 30 på C og 262 på economy. Jeg syntes boardingen gikk raskt til å være et så stort fly. Boarding completed kl1330 og flyet hadde push back kl1335. ![]() ![]() Store motorer.. ![]() Deice før take off. Kl1400 tok vi av mot sydligere strøk. Dette var min første tur med B777 og det var ett positivt inntrykk. Synes det var meget lite støy i flyet, fikk en veldig romslig følelse. Jeg satt på 36D som er ved midtgangen i en 3 seter midten av flyet. Thai har 3+3+3 i økonomi i sine B777. Fikk utdelt meny like etter take off, der vi kunne velge mellom to hovedretter. Jeg gikk for green curry noe som jeg syntes smakte godt. Ellers så var det bare å plinge eller gå opp så fikk man det man ville ha og drikke under flighten. ![]() Ekte glass, porselens bollle og stålbestikk ![]() ![]() Noen bilder ![]() Det røde sete var mitt. ![]() ![]() ![]() Taklyset ble justert til behagelig blått lys gjennom natten... ![]() ![]() Med kurs rett mot Kabul ![]() Tid for frokost, smakte godt etter en lang flytur.. ![]() ![]() Landet litt over kl06, litt over 10t i lufta. Dette var min første tur med Thai og synes det var bra.. Mer kommer......BKK-KBV i biz, HKT-BKK i biz/first og BKK-OSL øko. SNSK
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
31/01-2010 TG241 BKK-KBV A300-600 HS-TAK SEAT 24E C-KLASSE
Dette var min første gang på BKK, en stor og flott flyplass. Det var et godt stykke å gå til B2 der hvor TG241, en A300 stod og ventet. Denne flighten var også full. Jeg kjøpte biz billett pga at den kun var ca 200kr dyrere.. Ikke så veldig mye å si om denne turen, men det ble en behagelig tur på 55min. God service med drink før take off. (alkoholfritt). Den gamle A300 står og venter ![]() Gode gamle brede seter. ![]() Satt i den bakerste kabinen med biz, kun 3 sete rader der. ![]() Helt ok benplass ![]() Fikk god mat her også, men var skeptisk til den runde klumpen som minnet meg om stearin ![]() ![]() Krabi international airport ![]() Mer kommer......HKT-BKK i biz/first og BKK-OSL øko. SNSK
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Meget bra t/r! Var det ikke litt trangt med fullt fly?
Den pølsa du fikk servert så ut som en vanlig grillpølse. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Fin oppsummering. Kabinen så veldig OK ut, også på "monkey-class". Friske farger. Og Thai's service pleier å være god.
Men gir du avkall på to tommer setepitch, så går det altså å reise med TUI eller Thomas Cook Airline Scandinavia direkte Oslo - Krabi;-)....og jeg tipper du sparer 3-4 timer reisetid, inkl transit BKK - om det betyr noe. Ev. prisforskjeller for flyturen vet jeg intet om, bortsett fra at de store reiseoperatørene har hotellavtaler i Krabi som man ikke kan få privat. T-H |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Jeg stod ved hotellet i Ao Nang 13 timer etter at vi tok av fra OSL. Det synes jeg er helt greit. Man gir også avkall på EB-poeng og bedre service ved å fly charter. Kompisen min dro med Austrian, han var fremme etter 23timer. Han fløy med B777 med 3+4+3, han syntes det var trangt. Jeg tror nok den nye ruten til TG stjeler litt fra alle markeder. SNSK
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Veldig flott tripreport dette, tusen takk. Fine bilder og jeg må si at servicen hos TG i økonomiklasse med menyer, mat, bestikk, ordentlige glass etc ligger langt foran vårt hjemlige SAS og ikke minst charterselskapene som også nevnes her.
Trigger reisefoten dette bildet ditt fra skymapen over Sentral Asia ![]()
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Selv om flyet var smekk fullt, mange med små barn på fanget så gikk det utrolig greit.Virket overhodet ikke trangt. Tenk at andre selskaper kjører med 3+4+3 i B777, der er må det vel bli trangt..... Quote:
![]() SNSK
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Men er man tidlig ute så kan man bestille de setene helt bak. Der er det 2-4-2. Og 2 mans setene har ganske god plass. God plass mellom vegg og armelene, pluss ingen og ta hensyn til bak seg. God gulvplass på siden av - Best plassen jeg har sittet på ett fly (Helt bakerste rad). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Virkes som om Thai har veldig bra belegg til/fra OSL vinteren igjennom.
Glimrende rapport! Last edited by amatør; 13-02-2010 at 14:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Flott rapport! Det frister litt med en tur ganske snart, selv om Thailand ikke er noen stor favoritt. Dog mange muligheter videre fra BKK. Er vel litt "nesten-charter"-stemning om bord, ettersom det stort sett er nordmenn som skal på ferie som reiser strekningen? Ser at det står en del folk i midtgangen og henger, noe jeg av en eller annen grunn finner ganske forstyrrende, spesielt hvis de står der lenge og henger over andre pasasjerer. Spesielt hvis det er høylytt tale med et glass vin i hånden er dette masete.. Flott med meny og god mat!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Virgin
|
![]()
Tusen takk for flott rapport, og ikke minst kjempefine bilder!
Jeg fløy selv med akkurat dette flyet til BKK i november, og satt på 40D. Ser at menyen er den samme som den gang. Den geleklumpen du fikk til dessert på vei til Krabi ser ut som den er basert på agar-agar (plantegelatin). Thaiene lager verdens beste mat, men dessertene deres er stort sett uuughhh...yucky! Du gjorde klokt i å være skeptisk ![]() Jeg gleder meg til fortsettelsen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Hyggelige lesning, topp rapport!
![]() |
#13 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Herlig rapport!
![]() Gleder meg til flere trip-reports fra deg ![]() ![]()
![]() |
#14 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Knall bra SNSK!
Det gjør meg også godt å høre rapporter fra Osl der det bekreftes at flyene er fulle ![]()
![]() |
#15 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Flott rapport. Virker som at Thai har et meget bra produkt på økonomiklasse.Hehe. Hvorfor overrasker ikke det meg...
Last edited by LN-AØR; 14-02-2010 at 12:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Charterpreget er litt til stede ja, med karen på det åttende bildet som står med magetaske.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Rusty
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Takk for rapporten så langt. Ser fram til resten.
![]() |
#19 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Tusen takk for alle fine tilbakemeldingene
![]() Legger ut noen bilder fra Krabi området før jeg kommer med hjemreisen.. Mange flotte strender i Thailand. ![]() ![]() Utrolig mye god mat i Thailand. ![]() Godt øl til å kjøle seg ned var det nok av ![]() ![]() Solnedgang fra hotellrommet ![]() HKT-BKK i biz/first og BKK-OSL øko kommer... SNSK
![]() |
#20 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: May 2009
|
![]()
Så ikke ut som om du hadde det så fryktelig ille der.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Oslo-Bangkok-Phuket t/r med Thai | Nja | Reiseforum | 18 | 10-10-2012 11:55 |
Oslo–Frankfurt–København–Bangkok–Sydney–Bangkok–Kø benhavn–Oslo | FlightDeck | TripReports | 35 | 06-06-2011 15:50 |
Oslo–Frankfurt–København–Bangkok–Auckland–Bangkok– København–Oslo | FlightDeck | TripReports | 37 | 03-12-2010 14:43 |
Norwegian med Bangkok og New York fra Oslo | MartinL | Flyforum | 423 | 28-06-2010 14:36 |
Med THAI Oslo-Bangkok-Krabi og Phuket-Bangkok-Oslo del 2 | SNSK | TripReports | 13 | 17-02-2010 20:52 |