Flyprat

Go Back   Flyprat > TripReports
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 18-05-2011, 12:24   #1
FlyHi
ScanFlyer Crusty

FlyHi's Avatar

Default TR: CPH-ORD-CUN-AMS-CPH - med SK/UA/MP/SK

Her følger Tripreport for CPH-SK-ORD-UA-CUN-MP-AMS-SK-CPH

Leg 1:
CPH-ORD
SAS
A340-300
SK943

Check-in foregår som altid med SAS let og enkelt online hjemmefra dagen før. Da vi ankommer til Københavns Lufthavn et par timer før afgang er det bare at gå direkte til bag-drop, hvor der kun var 2 minutters ventetid for at aflevere bags og få registreret overnatningsadresse i USA. Let og smidigt.

Vi medbragte klapvogn, som skulle afleveres ved odd-size – heller ikke her havde SGS nogen kø og i løbet af max. 10 minutter var vi ved security-check i CPH.

Som i de fleste tilfælde var der i CPH Security rimelig lang kø. Det er som om CPH har besluttet sig for at der altid skal være kø i security – også selvom der ikke var særligt mange pax, så fixer de det bare ved at lukke de fleste af skrankerne. For kø skal der være.

I CPH skal man tvinges igennem Tax-free-shoppen og parfume-afdelingen når man er kommet igennem sikkerhedskontrollen – og da jeg lider af overfølsomhed overfor parfume, så spørger jeg altid om de i sikkerhedskontrollen vil lukke mig igennem døren til transfer-centret, så jeg kan undgå flere timers hovedpine efter at være udsat for en masse parfume. I de seneste 10 tilfælde er det kun lykkes at møde venligt personale 1 gang og heller ikke denne gang lykkes det, så uanset argumenter, så måtte jeg starte rejsen med flere timers hovedpine efter tvangsruten gennem sikkerhedskontrollen – om igen CPH – det er ikke særlig god kundeservice, når I uden problemer kan åbne døren mod transfercentret - jeg ved selv hvor knappen sidder, men blev nægtet at bruge den. Der er ingen sikkerhedsissues med at bruge den.

Et hurtigt besøg i Diners-Loungen, som nu igen har fået lidt mad på menuen. Her blev det til et par stykker brød, en kop kaffe og en cola inden vi satte kursen mod SK943 og gaten. Som vanligt på SAS IC var der preboarding, hvilket gør at boarding ikke er nær så stresset – og ca. 30 min før afgang startede ombordstigningen.

Vi var seated på Economy Extra, som i dag kun var ca. ¼ fyldt – noget der gav os god plads at brede os på. På business var der ca. 10 pax og på economy ca. 40 ledige sæder, så alt i alt tydede det på en rolig flight med god plads til alle.

Afgang fra CPH på tid og en forventet flyvetid på 8t45m pga. modvind.

Rigtigt hyggeligt crew ombord på denne SAS afgang – lige med undtagelse af purseren, som jeg synes havde en mærkelig måde at opføre sig på – meget upersonlig og ikke særlig serviceminded. Alle andre i crewet var i topform.

Efter afgang blev det som vanligt til en pre-dinner drink – for mit vedkommende altid en Bloody Mary. Stor var glæden da jeg så de stadig havde Mr.&Mrs. T Bloody Mary Mix, noget jeg ikke havde regnet med efter at have læst her på forum, at SAS havde skiftet leverandør til Britvic og fordi de ikke længere har Mr.& Mrs T. afbildedet i deres BuyOnboard-brochure. Men en glædelig overraskelse, da en Bloddy Mary ikke er meget ved at drikke når det bare er tomatjuice, vodka og intet andet.

Inden da blev der også uddelt amenity kit, som på Y+ ikke er noget særligt, men ok, hvor meget bruger jeg det i virkeligheden? Jeg kan godt lide SAS' skopose.

Desuden blev der også uddelt headphones, hvor SAS har fået nye - og det er absolut ikke nogen forbedring. Helt og aldeles elendig lyd i dem. Det er de aller billigste type in-ear a la dem CO også har. SAS har dog "født" dem med 2-ben og vedlagt en omformer, så man kan bruge dem "hjemme". Hvem i alverden vil bruge sådan noget hø derhjemme. Nej, jeg ville langt hellere have dem med 1 ben (så kan jeg stadig bruge dem derhjemme) og med en omformer med 2 ben, så jeg kan bruge mine egne - langt bedre headphone - ombord på SAS. Endnu et eksempel på hvor nogen af dem der skal lave ombord-koncepterne hos SAS snorksover og ikke tænker sig om.

2 retter at vælge imellem på Economy Extra. Noget Kylling Bearniase med kartoffelmos og en eller anden udefinerbar fisk. Purseren der serverede havde åbenbart ikke styr på hvilken mad de havde med, så kyllingen blev præsenteret som Kylling i tomatsauce med stegte kartofler – noget det altså på ingen måde var.

Jeg fik Kylling Bearnaise – og det var faktisk helt ok. Maden smagte godt, men som altid med SAS så er portionerne alt for små. Specielt som et economy extra måltid synes jeg mængden af mad skuffede. Udover hovedretten var der en lille salat, en kage og en ost med knækbrød. Ikke meget, men det smagte meget godt.

Brødet er en historie for sig selv på SAS. Hvordan normalttænkende mennesker i cateringafdelingen kan finde på at servere sådan en gang juks er mig en gåde. Aldrig – gentager ALDRIG – har jeg fået serveret så dårligt og uspiseligt brød på noget flyselskab i verden – og jeg har fået meget dårlig brød igennem årene. Det er iskoldt, pakket i folie og så knastørt at det ganske enkelt er umuligt at skære det over – eller for den sags skyld tygge det efterfølgende. Dette galdt alle 3 pax, så det var ikke bare en enlig fejl – samme dårlige kvalitet sidst jeg var på SK IC også.

IFE er også et sted hvor SAS bør få et up-to-date system. Det kan gå på Economy Extra og Business hvor du har AVOD, men på economy er det ganske enkelt for dårligt at man aldrig får set en hel film fordi timingen altid er dårlig. Udvalget af film for voksne var helt ok, men heller ikke mere end det. Men at man ikke har et ordentlig udvalg af børnefilm forstår jeg ikke. De fleste børn er faktisk ret taknemmelige mht. tegnefilm m.v., men ikke en eneste kanal viste tegnefilm for mindre børn. Der var et par enkelt film for større børn, hvilket var ok, men der mangler mindst en kanal med diverse tegnefilm for de 2-6 årige. Her er virkelig plads til forbedring.

Andet måltid blev serveret ca. 1,5 time før landing – og var 2 bittesmå stykker dansk smørrebrød. Som udgangspunkt er dette nok mit favoritmåltid ombord på et fly. Det er smagfuldt, det er en SAS signatur-ret, de fleste kan lide det og så er det faktisk let at opbevare uden at kvaliteten bliver meget dårligere. Thumps up for smørrebrød, men igen trækker det ned at portionerne er urimeligt små. Med denne mængde mad i små 9 timer, så er man altså meget sulten når man lander. Godt vi nåede forbi loungen inden afgang.

Stewarden fra Business kom forbi og spurgte om vi ville have mere mad. Og JA – det kan du love for vi gerne ville. Vupti, så var der 2 stykker smørrebrød mere per person – hentet fra business. Klart bedre kvalitet end Eco Extra og præcis den ekstra mængde der skulle til for ikke at gå meget sulten fra flyet. Fantastisk service – Flere gange kom stewarden fra C forbi og spurgte om ekstra drikkevarer m.v. og det blev både til en Bloody Mary mere – serveret i biz-glas med selleri og et godt glas portvin til filmen.

Alt i alt – rigtig god service – med undtagelse af pursen. Præcist sådan SAS er når de er bedst. Maden var god, men i alt for små portioner – og brødet burde SAS skamme sig over. Det ville jeg ikke engang servere til en hest.

Lidt flere billeder:

God benplads på Economy Extra:

Ikke mange pax på Y+ idag:

En lille bonus fra Biz-kabinen:

Ups:
Crew – med en enkelt undtagelse
Check-in
Boarding-procedure med pre.boarding.
Gode sæder på Y+
God benplads
God kvalitet på det meste mad
Gratis drikkevarer

Downs:
En enkelt purser der var sur og uengageret
Brødet på bakken var pinligt dårligt
IFE på Economy er old-school
Udvalg af børnefilm for dårligt/ikke eksisterende

Billeder følger asap...

Last edited by FlyHi; 18-05-2011 at 13:43. Reason: Pix
FlyHi is offline   Reply With Quote
Old 18-05-2011, 12:25   #2
FlyHi
ScanFlyer Crusty

FlyHi's Avatar

Default Re: TR: CPH-ORD-CUN-AMS-CPH - med SK/UA/MP/SK

Leg 2:
United
ORD-CUN
A320

I ORD er der ingen videre connections til CUN samme dag når man ankommer med SK og de erfaringer vi tidligere har gjort – specielt med rejser med barn – er at vi faktisk godt kan lide at bryde rejsen op og tage et airporthotel. Det giver en meget mere stressfri rejse. Vi havde booket værelse på Country Inn & Suites, som vi har haft gode erfaringer med i EWR. Helt ok rum, gratis morgenmad, pool og rimelige priser på drikkevarer m.v. Desuden point i Carlsen programmet. Airport shuttle i ORD fungerede ikke optimalt (her er det langt bedre i EWR). Lang ventetid og 3 pickups inden vi kom afsted mod hotellet. Men vi kom frem.

Morgenen efter var det tidligt op og mod ORD igen. Meget imødekommende UA personale ved check-in, der straks oplyste om hvor vi sted på standby listen og så ellers direkte til security, hvor der ligesom ved check-in heller ikke var kø. Let og smidigt igennem ORD.

Ved gaten har UA et genialt system til standby-pax, der på en skærm viser hvem og hvor mange der er på standby, hvor mange sæder der er available og hvor man står på listen. Man kan altså hele tiden følge med i mulighederne for at komme med på afgangen. Vi var 12 på standby til 14 sæder, så alt så fint ud.

Grundet næsten fuldt fly fik vi sæder 3 forskellige steder, hvilke ikke er optimalt med en 4-årig. Gaten kunne ikke flytte rundt, men straks vi var ombord blev vi modtaget af et fantastisk og oplagt crew, der fixede 2 sæder samlet til fruen+junior og med mig et par rækker længere bagud. Helt ok. Alle sæder på Uniteds Premium Economy, hvor benpladsen er helt ok.

Der var blevet seated et barn på exit-row hvor han ikke måtte sidde, så jeg blev flyttet dertil med nærmest ubegrænset benplads. Det tegnede til at blive en fin tur.

Crewet på United var som sagt helt i top. Purseren var en midaldrende herre, der tog sig af First-kabinen, mens hende jeg havde mest kontakt med var en helt speciel type. Langt fra hvordan man forventer en AH skal være, men helt fantastisk.

Hun var vel dobbelt så stor som hvad man ville betegne som rimeligt hvis hun skulle ud af overwing-exit og så kommanderede hun rundt med pax, som var vi alle på optagelsesprøven til Navy Seals. Men for hver tredje pax kom der et kæmpe smil. Meget speciel type, men som nævnt helt fantastisk. Hun fik ting til at fungere effektivt.

Ombord var der gratis softdrinks og Starbucks kaffe. Helt ok. Resten var BOB.

Jeg købte mig en Fruit & Cheese Platter. Som så meget andet i USA, så skal madvarer jo være lidt kunstigt, så der var ikke meget frugt over denne platte – udover en lille pose tørrede cranberries. Desuden var der lidt ost, crackers og mandler. OK, men ikke mere end det. Man skal i hvert fald ikke forvente et måltid og jeg vil nok ikke købe den en anden gang.

Drikkevarer var de meget rundhåndede med. Alle fik hele dåsen med cola udleveret og kaffen kom de rundt med 3-4 gange i løbet af flyvningen – ligesom der også blev tilbudt vand 3-4 gange. Meget okay på en 3,5 times flyvning. Specielt sammenlignet med en tidligere flyvning med CO til samme destination sidste år, hvor der kun blev serveret en gang + en gang vand inden landing. På UA var crew synlige i kabinen praktisk taget hele flyvningen. Stort plus for det.

Gode headsets og film på skærme i loftet. Også helt ok. men her slår CO dem på LiveTV på 739 Det er også eneste punkt hvor CO matcher UA.

Alt i alt var jeg meget positivt overrasket over United på denne tur og sammenlignet med CO, som vi fløj i november var denne United operated flyvning klart bedre og med langt bedre crew.

Landing på tid i CUN, men vores bagage var så desværre ikke kommet med og stod stadig i ORD. Handlingen sagde den ville komme med næste fly 2,5 time senere, så vi besluttede at vente. Næste fly blev forsinket, så vi endte med at bruge 4 timer ekstra i CUN – og bagagen var alligevel ikke med næste fly. Ikke særlig god service fra handlings side.

Bagagen blev bragt ud til vores hotel 36 timer forsinket og med flere ting som var blevet stjålet fra bagagen (bl.a. solbriller, cigaretter, børnesko, slik m.v.) Udover at United ikke bare ”breaks guitars”, men også stjæler fra bagagen og deres handling i CUN ikke var særligt interesserede i at løse problemet, så var selve flyveturen med dem rigtig god.

Last edited by FlyHi; 18-05-2011 at 13:48.
Old 18-05-2011, 12:25   #3
FlyHi
ScanFlyer Crusty

FlyHi's Avatar

3. leg:
Martinair
CUN-AMS
B767-300ER

Vi havde egentligt planlagt at skulle flyve via EWR eller ORD hjem, da vi igennem tiderne har fløjet rigeligt med nogle af de rute/charter-hybrider, som ofte trafikerer CUN (Condor, AirBerlin, MartinAir), men da alle fly var booket meget hårdt i flere dage, så besluttede vi os at prøve Martinair til AMS for første (og sikkert også sidste gang – da selskabet bliver lukket til efteråret. Crew er blevet tilbudt kontrakt hos KLM på laveste løntrin, så KLM er også igang med løndumping).

Når man kender lidt til disse rute/charter-hybrider, deres benplads og forplejning ombord, så var det ikke noget vi havde set frem til, men vi ville gerne hjem og gad ikke strande flere dage i på et airporthotel i EWR inden der var plads til Skandinavien igen. Derfor besluttede vi at prøve til AMS.

Ankomst til CUN et par timer før og som altid i CUN kø ved check-in. Der var åbenbart god plads på flyet, så de forsøgte meget aktivt at sælge upgrades til deres ”Comfort Class” allerede ved check-in. 69EUR pr. pax per vej. Vi satsede på deres almindelige economy – nu hvor det lod til at der var god plads. Med et ekstra ledigt sæde, hvis vi var heldige, så gik det nok med en natflyvning.

Hurtigt gennem sikkerhedskontrollen, hvor man i CUN, hverken skal have laptop op, væske ud af tasken eller bælte af. Dejligt at opleve en sjælden gang. På tide at få det indført i Europa igen...

Boarding startede allerede ca. 40 min før afgang og da de var i gang – besluttede vi alligevel at prøve at sikre os en upgrade hvis der stadig var plads. Vi spurgte om de havde en god pris på en ”last-minute-upgrade” nu hvor de jo tydeligvis havde en del pladser de ikke havde solgt – og fik besked af Station manager, at vi lige skulle vente med at boarde, så ville han se hvad han kunne gøre.

Da alle var boardet kom han tilbage til os og stregede med en pen vores sædenumre på række 38 over og lavede dem om til række 4. Juhu.... Og det endda uden at vi skulle betale.

Så med et pennestrøg var vi på Comfort Class.

Nu skal det siges at Comfort Class hos Martinair ikke er at sammenligne med meget andet end almindelig economy på de fleste ruteselskaber. Eneste forskel på Comfort og economy på Martinair er 33” sædeafstand (mod kun 30” på eco), en portable movie player og vin/øl/avec. Så luksus er det ikke men alene det at undgå 30” sædeafstand i 10 timer gjorde mig lykkelig.

Flyet var en næsten 20 år gammel 767-300. Det kunne man også tydeligt se indvendigt, hvor der stadig var de gamle hattehylder, som ikke giver meget plads til bagage. Men på den anden side så bliver kabinen dejlig rummelig.

Sæderne var af en gammel type, som havde fået nyere betræk. Her sad man faktisk rigtig godt. Personligt foretrækker jeg de gamle velpolstrede sæder, hvis der er rimelig benplads.

Kort efter afgang blev uddelt de famøse ”portable players”. Noget af en retro ting må jeg sige. En kasse der vejer et par kilo og ikke havde noget særligt godt udvalg af film – kombineret med at de fleste fik skiftet batteri et par gange på turen – og måtte boote forfra . Gjorde at vi aflverede dem tilbage og brugte vores iPads.

Kort efter blev der serveret mad for børnene. En fin kasse – med et bamsehoved, der indeholdt vegetarpasta, youghurt, juice og lidt slik. Helt ok – og i hvert fald et hit hos junior.

Samme pastaret var også en af valgmulighederne for os andre lidt senere.

Vi voksne kunne vælge mellem meatballs med kartoffelmos eller pasta. Vi valgte en af hver. Begge smagte faktisk helt ok, men igen så er portionsstørrelserne alt for små til 10 timers flyvning. Til maden blev serveret softdrinks, øl og vin.

Udover hovedretten var det (til forskel fra SAS) et stykke helt okay varmt brød, crackers med ost og en æblekage. jeg mangler lidt salat eller grønt, men bortset fra det - et helt ok economymåltid. Ikke hverken værre eller bedre end SK, CO osv.

Næsten en time efter maden kom de først rundt med kaffe/the og avec - noget længe at vente med det på en natflyvning vil jeg mene. Avec skal der betales for på economy, mens den er gratis på Comfort Class.

Da det var en natflyvning, så så vi ikke meget mere til crewet indtil et par timer før landing (med undtagelse af et par runder med vand og juice). Helt ok at få ro om natten.

Før landing blev der serveret en lille sandwich. Her kunne man vælge mellem chokolade eller pastrami. Jeg valgte den sidste og det var faktisk en rigtig god sandwich – hvis man ser bort fra størrelsen, som igen ikke var beregnet til voksne mennesker. Men godt smagte den.

Landing lidt før tid i AMS og så ellers en laaaaaang gåtur for at få bagagen – og en endnu længere for at check-ind til næste fly. AMS bliver aldrig min favorit til connections, men vi havde god tid, så det gik.

Alt i alt var Martinair langt fra en så forfærdelig oplevelse som jeg havde frygtet. Jeg vil dog til enhver tid anbefale at betale 69EUR for comfort class. Det er pengene værd. hvis vi var havnet med 30" pitch, så vil jeg ikke afvise at jeg havde haft en anden oplevelse af dem, men på de første 19 rækker (Jo comfort er næsten halvdelen af flyet) så var det faktisk en helt ok oplevelse, der godt kan måle sig med andre ruteselskaber.

Last edited by FlyHi; 18-05-2011 at 13:54. Reason: Skrivefejl rettet
Old 18-05-2011, 12:26   #4
FlyHi
ScanFlyer Crusty

FlyHi's Avatar

AMS-CPH med SK er der ikke så meget at skrive om.

CRJ900 med afgang til tiden og ankomst i CPH 10 min før tid. Fik udleveret en hovedpude inden takeoff og vågnede først da hjulene ramte jorden i CPH.

Men afgang til tid og ankomst før tid er vel i virkeligheden også det vigtigste ved produktet når man netop er ankommet efter 10 timers natflyvning

Last edited by FlyHi; 18-05-2011 at 13:34.
Old 18-05-2011, 13:02   #5
jefi99
ScanFlyer Gold

Glæder mig til fortsættelsen!

Intra-europæisk er brødet jo nærmest fænomenalt i C og Y+ hos SK. Generelt synes jeg at brød er skræmmende dårligt hos praktisk taget alle flyselskaber, i hvert fald på economy. Fløj selv AF for et par uger siden, og brødet var uspiseligt. Andre selskaber serverer pølsebrød, og det er også uegnet til alt andet end hotdogs!
Old 18-05-2011, 13:48   #6
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Flott rapport, men utrolig at SAS ikke klarer servere et skikkelig bakeverk på economy på IC
Old 18-05-2011, 13:58   #7
FlyHi
ScanFlyer Crusty

FlyHi's Avatar

Quote:
Originally Posted by jefi99 View Post
Glæder mig til fortsættelsen!

Intra-europæisk er brødet jo nærmest fænomenalt i C og Y+ hos SK. Generelt synes jeg at brød er skræmmende dårligt hos praktisk taget alle flyselskaber, i hvert fald på economy. Fløj selv AF for et par uger siden, og brødet var uspiseligt. Andre selskaber serverer pølsebrød, og det er også uegnet til alt andet end hotdogs!
SAS har noget at det bedste brød man kan få på Biz i Europa. Italiensk Il Fornaio er som skabt til at bruge på fly, da det blot skal varmes og smager som nybagt. Men på IC eco og eco+ skal det åbenbart være uspiseligt. Det havde konsistent som en krydderbolle, der havde ligger i solen i et døgn inden den var pakket i plast for at blive frosset i yderligere et døgn. Jeg overdriver ikke når jeg siger at jeg opgav at skære den over med plastkniven - det var ganske enkelt umuligt...

Selv Martinair serverede et helt hæderligt stykke varmt brød fra CUN, så må SAS også kunne finde ud af det. men det mest ufattelige er at de folk der står for cateringen åbenbart ikke selv kan se det. Normalt tænkende mennesker ville straks stoppe det, hvis de så det.
Old 18-05-2011, 14:01   #8
FlyHi
ScanFlyer Crusty

FlyHi's Avatar

Jeg glemte forøvrigt at tilføje at det åbenbart er blevet umoderne blandt airline crew at benytte gardinerne mellem klasserne. Kun på SK mellem C og Y+ blev der trukket for, mens der var åben mellem Y+ og Y. Også på UA og MP var gardinerne der, men blev ikke benyttet af crewet.
Old 18-05-2011, 17:41   #9
Fly med oss
ScanFlyer Gold

Takk for fin rapport! Skuffende å lese om maten, og ikke minst brødet i Y+ hos SAS. De slapp vel å gå flere runder med dette...

Quote:
Originally Posted by FlyHi View Post
Hun var vel dobbelt så stor som hvad man ville betegne som rimeligt hvis hun skulle ud af overwing-exit
Herlig
Fly med oss is offline   Reply With Quote
Old 18-05-2011, 18:21   #10
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Skuffende av SAS, ja. Brødmat skal ikke pakkes i plast, enda mindre oppbevares i kjøleskap.

Quote:
Originally Posted by FlyHi View Post
Også på UA og MP var gardinerne der, men blev ikke benyttet af crewet.
På amerikanske selskaper har de jo kun gjennomsiktig gardin, ikke lov til å dekke til mer da ingen terrorist skal kunne gjøre noe gal uten at noen ser det.

Old 18-05-2011, 18:24   #11
WF-380
ScanFlyer Gold

WF-380's Avatar

Quote:
Originally Posted by Fly med oss View Post
Takk for fin rapport! Skuffende å lese om maten, og ikke minst brødet i Y+ hos SAS. De slapp vel å gå flere runder med dette...
Det kommer altså sammen med maten innpakket i plast, så flere runder er ikke mulig. Synes på bildet av middagen over. Jeg klarte ikke å skjære det i to med stålbestikk heller når vi dro over dammen i begynnelsen av April. Ganske komisk egentlig, tipper at brødet egner seg godt for diverse ballspill, squash eller softball for eksempel. Spiselig er det ikke.
WF-380 is offline   Reply With Quote
Old 22-05-2011, 06:17   #12
T.A.K
ScanFlyer Blue

Takker for flott rapport. Er Cancun og områdene rundt ditt/deres faste feriemål? Føler jeg har lest et par CUN rapporter fra deg etterhvert, om jeg ikke husker feil. Er i allefall et flott sted å feriere. SK burde lære av lufthansa (med flere) når det kommer til brødet. Der de går rundt med små rundstykker i en bolle og deler ut til de som ville ha. Gode og varme som de skal være.
T.A.K is offline   Reply With Quote
Old 07-06-2011, 10:26   #13
FlyHi
ScanFlyer Crusty

FlyHi's Avatar

Quote:
Originally Posted by T.A.K View Post
Takker for flott rapport. Er Cancun og områdene rundt ditt/deres faste feriemål? Føler jeg har lest et par CUN rapporter fra deg etterhvert, om jeg ikke husker feil. Er i allefall et flott sted å feriere. SK burde lære av lufthansa (med flere) når det kommer til brødet. Der de går rundt med små rundstykker i en bolle og deler ut til de som ville ha. Gode og varme som de skal være.
Ja, vi har været i CUN (eller rettere Playa Del Carmen) 6 gange indenfor de seneste 5 år nu - så man kan vel godt sige, at det efterhånden er blevet vores faste feriemål

Tror dog planen nu er at det skal være Asien næste gang og at der skal gå et par år inden vi skal til Mexico igen. Playa del Carmen er et fantastisk feriested - specielt med børn
Old 07-06-2011, 11:35   #14
MountainDew
ScanFlyer Rusty

MountainDew's Avatar

Takk for godt lesestoff mens jeg sitter i kø gjennom Jakartas gater
MountainDew is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules