Flyprat

Go Back   Flyprat > TripReports
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 06-12-2010, 15:33   #1
FlyHi
ScanFlyer Crusty

FlyHi's Avatar

Default Tripreport: CPH-EWR-CUN-EWR-CPH med CO og SK

Så blev der endelig lidt tid i programmet til at skrive lidt om flyoplevelserne i forbindelse med vores netop overståede tur til New York og Cancun.

Rejsen foregik med Continental fra CPH-EWR grundet den tidligere afgangstid, som gav lidt ekstra tid i NYC ift. SAS. Her fra videre med CO til CUN, hvor 2 ugers ferie ventede i varmen i Playa del Carmen. På returen fik vi fornøjelsen af CO på C-klasse og fra New York valgte vi SAS hjem til CPH.

Leg 1:

Continental 757-200 på økonomiklasse.

Vi havde faktisk booket C-klasse på denne flyvning, men i gaten var der lidt forvirring omkring reglerne for at have børn med på C på vores billettype. Det resulterede i at vi blev downgraded til Y, da de ikke havde tid til at undersøge reglerne til bunds. Altså ikke noget med at tvivlen kom os tilgode desværre.

Vi blev placeret på næstbagerste række - dvs. den bagerste række var reserveret til crew-rest, så reelt var det bagerste række. Det betyder altså også ca. 8t30m i toiletkøen på vej mod EWR

Jeg vil ikke lægge skjul på at 757 ikke er min favoritmaskine på IC. Jeg synes ganske enkelt det bliver lidt for klaustrofobisk med 3-3 config på så lange flyvninger og vil til enhver tid foretrække en widebody. Siddecomforten ombord var nu ganske udemærket og da vi var tre der rejste samme var en 3-sæder også helt fint i dette tilfælde.

Afgang fra CPH på tid og kort tid efter start blev der serveret en predinner-drink. Dvs. non-alcoholic, da CO tager penge for al alkohol ombord. Normalt drikker jeg kun i meget begrænset omfang når jeg flyver, så det var ikke det store problem, selvom det altid er rart at blive budt på en Bloody Mary inden middagen. Lidt skrabet efter min smag - men fair nok. For mit vedkommende blev det en cola og et glas vand. Ikke noget med at beholde cola-dåsen her.

Allerede inden take-off var der tændt for AVOD og jeg må sige, at CO's AVOD er rigtig godt. Stort udvalg af film og serier - et rigtigt godt produkt de har på dette område.

Umiddelbart efter pre-dinner-drink blev det tid for madserveringen og endnu en omgang drikke. Heller ikke til maden blev der budt på andet end softdrinks.

Plus til Continental for at servere maden med rigtigt metal-bestik - noget jeg holder meget af. Her stoppede det positive så også omkring maden.

Det var muligt at vælge mellem bøf-gryde eller kylling. For mit vedkommende blev det bøf og det smagte ikke af meget. Mest af alt mindede det om en Findus færdigret - smagløst - og måske mest kritisabelt - umådelig små portioner, som på ingen måde kunne gøre det ud for at ordentligt måltid.

Salaten var frisk og sprød, men en almindelig grøn salat med en smule revne gulerødder og en tomatbåd mætter ikke meget.

Brødet var folieindpakket og var så tørt at det direkte var uspiseligt.

Ingen ost, kiks eller lign.

Til dessert var der en vakumpakket kakaokage (Ja der stod chokolade, men det var en kakaokage, der ikke smagte af noget som helst)

Alt i alt var hovedmåltidet en meget skuffede oplevelse på økonomiklasse

Crewet på denne flyvning virkede meget uoplagte og på intet tidspunkt på den over 8 timer lange tur var vi bare i nærheden af at se noget der mindede om et smil eller en venlig bemærkning. Alt var meget mekanisk og man skulle holde godt fast på sin mad og drikke, hvis man ville beholde det når det passede crewet at samle ind.

Efter maden blev det til en kop te og en ekstra refill af den også. Herefter skulle crewet hvile og det skulle altså ske på de tre sæder bagved os.

En meget sur stewardesse satte forhænget op, så de kunne sove i fred og det skete uden hensyntagen til at hun ramte os og skubbede når hun ikke lige kunne komme til. Ikke et eneste "excuse me" eller "sorry". Da de var klar til at hvile fik vi ordre (ikke nogen venlig henstilling eller forklaring) på at lukke vores vindues-gardin, så de åbenbart ikke fik lys ind på hvilepladserne - og så sad vi ellers der i mørket i de næste timer. Ærgerligt, da vindueskigning ellers er ganske god underholdning for en 3-årig - ligesom jeg nu også selv holder af sollys på dagsflyvninger.

To gange undervejs kom crewet rundt med en bakke med vandglas - de tilbød ikke aktivt, så man skulle være hurtig hvis man ville have et glas - ikke nogen yderligere omgang med softdrinks medmindre man bad om det - og i det ene tilfælde vi bad om en cola, så var vi ihvertfald ikke i tvivl om at vi var til besvær for dem.

Ca. halvanden time før landing var det tid til andet måltid

..og hvis vi troede bunden var nået med første måltid, så skulle vi blive klogere. "Måltidet" var en så godt som uspiselig sandwich med ost og kalkun samt en lille pose chips og en chokoladekugle.

"Sandwichen" var at sammenligne med et lille Hatting kuvertflute, som så var varmet lidt rigeligt og havde opnået en konsistens som var en mellemting mellem gummi og spånplade. En bid blev det til og så måtte jeg opgive. Det var ganske enkelt uappetitligt.

Konklusion:
CO har et aldeles fremragende AVOD-system, som jeg varmt kan anbefale og gerne så flere andre selskaber fik noget lignende. Noget nær topkarakter for det. Siddekomforten var ok - ikke fantastisk, men heller ikke dårlig. Crewet fik på denne flyvning dumpekarakter. De var yderst uoplagte og var nok grænsende til noget af det værste jeg nogensinde har oplevet. Maden får også dumpekarakter - ligesom det også trækker ned at man skal betale for et glas vin til maden - det får man altså selv på selskaber som AirBerlin og Condor, som må betragtes som IC LCC.

Til gengæld vil jeg give thumbs up for en god afgangstid, der giver lidt mere tid i NYC efter ankomst end med SAS-afgangen. Det trækker i mine øjne dog ned at det er med single-aisle.

Vi kom frem og fik set et par gode film undervejs, men nogen speciel god oplevelse var det ikke.

Last edited by FlyHi; 06-12-2010 at 17:21.
FlyHi is offline   Reply With Quote
Old 06-12-2010, 15:52   #2
FlyHi
ScanFlyer Crusty

FlyHi's Avatar

Default Re: Tripreport: CPH-EWR-CUN-EWR-CPH med CO og SK

Så blev det til 3 overnatninger i Newark - eller rettere Elizabeth tæt på EWR.

Vi havde fået en rigtig god pris på Country Inn & Suites, hvor vi fik en suite til lige omkring 100USD pr. nat inkl. morgenmad og wifi. Aldeles okay hotel, der har den fordel at det ligger 5 min gang fra Jersey Gardens Outlet Mall og har airport-shuttle døgnet rundt.

Udsigten fra vores hotelværelse var over EWR, så der var ikke noget at klage over.

Hotellet kan varmt anbefales ved stop-over i EWR. Det er også forholdsvist let at komme til Manhatten. Taxi (15USD) til Elizabeth Station eller til Newark Penn (25USD) og så tog fra Elizabeth til Newark Penn og PATH derfra til WTC.
Old 06-12-2010, 16:07   #3
FlyHi
ScanFlyer Crusty

FlyHi's Avatar

2. leg: EWR-CUN Continental economy class - 737-900:

Også på dette leg var der forvirring om vi kunne flyve C med barn og igen pga tidsmangel til at checke op, så blev vi downgraded til bagerste række på Y.

Turen til CUN var scheduleret til lidt over 4 timer.

Lidt bumpy takeoff fra EWR denne dag, men så snart vi var oppe i cruise var flyvevejret fint og turen mod de varmere himmelstrøg var meget behagelig.

Benpladsen var som den nu er på economy. Rimelig - uden at være prangende. Knytnævetesten blev ikke bestået, men vi sad okay - til trods for at vi det meste af tiden sad i toiletkøen, hvilket gav meget uro omkring vores pladser.

Crewet startede serveringen og igen synes jeg faktisk de virkede uoplagte og ligeglade.

Gratis softdrinks og en mikroskopisk kiks var hvad der blev serveret.

Derudover kunne man købe snack-packs. Det eneste "rigtige" mad der var tilgængeligt var nogle helt ok egg, cheese and sausage muffins, som dog kun var lastet i begrænset omfang, hvilket betød at ikke alle kunne få mad. Ikke godt nok på en 4 timers flyvetur kl. 7.30 om morgenen.

Vi var heldige og fik mad - og retfærdigvis skal det siges at den muffin smagte ganske godt og var varm. Dertil var der nogle æblebåde samt ketchup og sennep.

Efter madserveringen blev crewet usynligt og kun en gang kom du rundt med vand - ellers så vi dem ikke på hele turen.

Ombord på denne 737-900 var der Direct-TV, som havde dækning det meste af turen mod CUN. Det kostede 6USD og var klart pengene værd på så lang en tur. Igen får Continental et stort plus for underholdningen ombord. Ganske fint produkt at kunne se live-tv ombord.

Noget tid før nedstigning spurgte jeg om vi kunne få indrejse-kortet til Mexico, da vi jo lige så godt kunne bruge tiden på at udfylde det undervejs - fremfor at gøre det de sidste minutter under en bumpy indflyvning. Jeg fik blot et surt svar tilbage om at de delte dem ud når de fik tid??? På dette tidspunkt havde crewet siddet i bagerste galley i 45 minutter og talt privat (hvilket vi tydeligt kunne høre fra bagerste række) - og det fortsatte de forøvrigt med indtil vi startede nedstigningen.

Først ca. 15 min. før landing blev indrejse-kortene delt ud, hvilket altså resultedere i at vi skulle skrive dem i den turbulente indflyvning.

Konklusion:
Igen får crewet dumpekarakter. Ikke et eneste smil så vi og generelt var de uengagerede og virkede på ingen måde servicemindede. Underholdningen var igen god (så længe der var directTV-dækning - herefter var udbuddet minimalt). Udvalget af mad var langt under hvad man kunne forvente, men kvaliteten af det vi fik var til gengæld helt ok.
Old 06-12-2010, 16:31   #4
FlyHi
ScanFlyer Crusty

FlyHi's Avatar

3. leg: CUN-EWR Continental C-klasse - 737-900:

Hjemrejsen blev lidt anderledes end forventet, da der var dårligt vejr i EWR denne dag - hvilket betød store forsinkelser.

Vi skulle med første afgang mod EWR kl. 12.30 og allerede ved check-in fik vi besked på at vi var flyttet til næste afgang - planlagt 1t30m senere og at de forventede en 2 timers delay på den. CO ville have så mange fuldt betalende pax med den første afgang som muligt - hvilket jo bare er helt fair. Vi fik til gengæld plads på C-klasse allerede ved check-in, så det var da et lyspunkt

Da vi første var inde i terminalen fik vi besked på at vores fly fortsat ikke var lettet fra EWR og at de endnu ikke havde fået en afgangstid. Så udsat på ubestemt tid. Ganske god information fra handlingen undervejs.

Vi fandt hurtigt i loungen og fik wifi, så vi selv kunne følge med op flightstats.com og se hvornår flyet lettede fra EWR - det gav langt mere præcis information end den vanlige "more info at..." på tavlen.

Først kl. 20.45 blev det tid for afgang og da vi var blevet anbefalet at regne med et par timers ekstra transporttid til lufthavnen pga. COP16-topmødet, så fik vi sammenlagt 10 timers ventetid i CUN.

Ved boarding blev alle pisket som kvæg for at komme ombord i en fart. Også ombord skyndede purseren på folk, at de skulle skynde sig at sætte sig ned. Når man nu har lidt indsigt i branchen, så kan man jo godt regne ud at det enten er slot-tid eller crewet der er ved at gå ud på tid, der er årsagen til denne stress, men ikke på et eneste tidspunkt blev det fortalt i PA'en.

Det resulterede faktisk i at pax ikke tog det særligt seriøst og blot grinede lidt af at de skulle skynde sig efter at de har ventet i 6 timer. Tonen fra purseren var ikke særlig venlig - tværtimod faktisk meget kommanderende.

Da vi første var kommet i luften faldt der til gengæld lidt ro på - og ihvertfald på C fik vi rigtig god og venlig betjenening.

Sæderne på CO C-klasse er rigtig gode - og personligt elsker jeg 2-2 config istedet for frit midtersæde. Det bliver lidt mere luksuriøst.

Knytnævetesten bestået uden problemer:

Først var der predinner drinks, som for mit vedkommende bare var cola og vand

Umiddelbart efter predinner drink kom crewet rund og tog ordre på hvad vi ville spise og drikke. Vi havde valget mellem kylling med ricotta-fyldt tortellini eller en sandwich???. Sidstnævnte synes jeg er noget skrabet på C-klasse på en 4 timers flyvning.

Valget var let - Kylling og pasta samt den klassiske suppe.

Suppen var rigtig god, men jeg synes der manglede noget brød til. Jeg ved ikke om det ikke var lastet eller crewet havde glemt det, men der var da ihvertfald smør på bakken, der kunne indikere at det skulle have været der.

Kylling var god, men pastaen brød jeg mig ikke om.

Frisk frugt og samme chokoladekage som på IC til dessert. Frugten var god, men kagen var lige billig nok til C klasse efter min smag.

Serveringen foregik let og gnidningsfrit. Alle fik individuelt deres bakker og drikke - og ikke på noget tidspunkt blev trolleyen kørt ud. Det giver efter min mening en god og personlig betjening uden samlebånd-fornemmelse. At specielt det ene crewmedlem på C var yderst venlig, imødekommende og smilende trak også op på helhedsindtrykket.

Bakkerne blev ryddet af så snart man var færdig og man skulle altså ikke vente på at alle var klar.

Der blev ikke tilbudt kaffe/te seperat, men 3 gange undervejs kom crewet rundt for at tage individuelle ordrer på drikkevarer.

Grundet den store forsinkelse, så var directTV gratis for alle - både på C og Y

Konklusion:
CO på C er en helt anden oplevelse end på Y. Jeg synes faktisk produktet er helt fint. Der mangler lidt på maden, men den individuelle service, suppen og de gode stole trækker klart op. Det er ikke sidste gang jeg har fløjet CO på C.
Old 06-12-2010, 17:07   #5
FlyHi
ScanFlyer Crusty

FlyHi's Avatar

4. leg: EWR-CPH - SAS 330-300 på economy:

Grundet den lidt negative oplevelse på CO på udrejsen lavede vi vores billetter om, så vi skulle med SAS hjem til CPH - og da det efterhånden er ret lang tid siden jeg har fløjet SAS IC på Y, så havde jeg faktisk set frem til det og glædet mig. Forventningerne var da også het klart at det var bedre end CO på udrejsen.

Der var vel omkring 50 ledige sæder på Y, så vi fik en 4-sæder for os selv i den bagerste economy-kabine, så junior kunne sove på de to midterste sæder.

Benpladsen som vanligt - knytnævetesten blev lige bestået:

Jeg ved ikke om SAS har mere benplads end CO, men på mig virkede det som om der var en lille smule mere plads. Både på SK og CO skulle man kæmpe lidt med IFE-boksen under sædet foran på gangpladsen, men sådan er det jo.

Afgang fra EWR på tid og en flyvetid på 7t30m gav forventet ankomst i CPH små 20 minutter før scheduleret.

Kort efter takeoff var det tid til pre-dinner drinks:

Her var det dejligt at blive budt på den obligatoriske Bloody Mary og lidt snacks. SAS byder på pre-dinner drink og alkohol til maden. Derudover skal man betale.

Et ekstra plus var den vandflaske som var placeret i alle sædelommer. En lille deltalje som jeg personligt sætter stor pris på på IC.

Så var det tid til maden - og efter den noget kedelige oplevelse med CO, så havde jeg faktisk forventet at det var bedre på SAS. Sådan huskede jeg det ihvertfald fra mine tidligere flyvninger.

Men desværre, så var det en stor skuffelse:

Intet valg af hovedret på economy. Det var en slags kyllingegryde med 4 (ja FIRE) kartoffelbåde til samt 4 små skiver squash. Dertil en grøn salat med noget smulder, der skulle ligne feta-ost, men der har ikke været mere end max 1 gram i hele salaten. Portionsstørrelsen var grinagtig lille. Den ville kunne få som forret, men at tilbyde dette til voksne mennesker som en hovedret på et tidspunkt, hvor man spiser sit hovedmåltid - er ganske enkelt ikke godt nok.

Brødet er pre-packed på bakken (mener at huske det tidligere var friskt og lunt brød man fik på SK) og kvaliteten ligger langt under hvad man ville betegne som menneskeføde.

De "genier" i SAS der har udtænkt konceptet med at tage et stykke brød - pakke det i folie - lægge det på køl i mange timer og så forvente at det er spiseligt skulle simpelthen tvangsfodres med denne menu i et par uger. Så er jeg sikker på der ville ske et kvalitetsløft.

Konsistensen af brødet var at sammenligne med et rundstykker som har ligget på køkkenbordet - uindpakket - i mindst et døgn. Og med plastik-kniv var det ganske enkelt umuligt at skære over. Faktisk var det så tørt i den ene ende at jeg også måtte opgive at brække det over. Hvordan man kan finde på at servere sådan noget er mig en gåde. Det fik næsten CO's knastørre brød til at se friskt ud.

Til dessert var der en brie-ost og et par kiks, som faktisk var ganske gode samt en aldeles fremragende cheesecake.

Af en eller anden mærkelig grund, så blev der tilbudt kaffe/te faktisk taget samtidig med at vi bagerst i kabinen fik hovedretten udleveret. Sikkert fordi de forreste havde fået mad tidligere og var klar til kaffen. Da jeg foretrækker min te til desserten og ikke til rødvinen takkede jeg nej til den.

Efter ret så lang tid kom kaffe og te så rundt igen, hvilket var fint - og da vi i den bagerste kabine, så var klar til anden omgang, så fik vi ........ ingenting.

Sådan her så 2. omgang te ud for de bagerste economypax:

En noget mærkelig procedure synes jeg. Det burde være lettere for crew at gå en tredje gang end at skulle tage imod seperate bestillinger fra de 10-15+ pax der efterfølgende bad om påfyld.

Efter maden var det tid til tax-free salg. Noget jeg altid har irriteret mig over når man rejser med børn. Få nu slukket lyset på natflyvninger, så børnene kan sove mest muligt. Vores søn var allerede faldet i søvn under takeoff, men da de trak lysslukningen ud, så begyndte børnene omkring at græde, hvilket så vækkede junior, som herefter var vågen resten af turen.

Flyvetiden taget i betragtning, så må det kunne lade sig gøre at sælge sidst på turen når lyset alligevel er tændt, men her havde man fornemmelsen af at så meget som muligt skulle overståes, så crewet kunne komme ind og hvile.

Nu var det tid til lidt over 4 timers ro med film eller søvn.

Udvalget af film ombord var faktisk ganske godt, men der er en katastrofal mangel på underholdning til små børn. Godt nok blev der uddelt legetøj til børnene (hvilket vi ikke fik på CO), men nogle gode tegnefilm synes jeg faktisk godt man kunne forvente.

SAS' IFE trænger efterhånden til en kraftig opdatering. At filmene kører i loop og at der ikke er on-demand er ret så retro efterhånden når man sammenligner med andre selskaber. Faktisk passer det lige præcis at når man er færdig med maden og gerne vil se en film, så går der en del tid inden de starter igen. At det så samtidig er umuligt at finde ud af hvornår de starter uden at skulle se slutningen af filmen først trækker også betragteligt ned.

Det lykkes mig aldrig at fange en film fra begyndelsen, så jeg opgav og fandt iPad'en frem. Desuden oplevede jeg ofte at når jeg valgte flightmap, så var der alle mulige reklamer og "fancy" billedserier på skærmen i stedet for flightmap'en. Faktisk lidt irriterende.

Undervejs blev der tilbudt vand nogle gange, hvilket var fint, men hvis man ville have andet måtte man selv hente i bagerste galley, hvor der var softdrinks og lidt slik. Vi har så uheldige at få en maskine, der kom fra Stockholm og her har man altså fået den "geniale" idé at servere kedelig og gummiagtig Malaco-slik - istedet for Twist-chokolader, som er på de maskiner der kommer fra CPH. Det gælder faktisk også på C-klasse, at det er børneslik og ikke lækre Summerbird-chokolader. Igen et eksempel på at de "genier" der står for cateringen hos SAS trænger til at komme "i marken" og se det i praksis. hvorfor der skal være den forskel på ARN og CPH catering forstår jeg ganske enkelt ikke.

Nå men det blev til en medbragt film og lidt hvile inden det var tid til morgenmaden.

Eller morgenmad er så meget sagt - for igen skuffede SAS fælt på cateringen.

En tør bolle med noget plastikagtig ost, en kedelig non-fat youghurt, der mest mindede om stift kalkvand med frugt og hele 0,83 dl. juice (ja du læste rigtigt 0,83 dl) samt en kop te.

Det var altså hvad SAS kalder morgenmad. Specielt taget i betragtning at hovedmåltidet var så lille som det var, så var vi faktisk rigtig sultne på dette tidspunkt, men der var altså ingen hjælp at hente.

Ingen refill på kaffe/te og heller ingen refill på juice. Meget skuffende.

Heldigvis nærmede vi os CPH og vi landede ca. 20 min før tid - sultne og trætte.

Konklusion:
Komforten ombord synes jeg er bedre end CO. Hos mig trækker det op at flyve widebody - og specielt med muligheden for 2'er sæder når man rejser to sammen. Det giver en langt mere privat fornemmelse. Serveringen af vin til maden og predinner drinks er et plus og sæderne er også et lille nøk mere behagelige end på CO. Maden er under al kritik og her har Core-SAS desværre også slået lidt for meget igennem. Jeg husker det langt bedre fra mine tidligere flyvninger på Y. Den positive undtagelse er dog ost, kiks og dessert som er klart godt. Et gammeldags og forældet IFE trækker også ned.

Alt i alt ville jeg dog stadig foretrække SAS fremfor CO når alle plusser og minusser bliver gjort op, men forskellen er ikke så voldsom stor og SAS måtte for min skyld gerne stramme op - for der skal faktisk ikke så meget til for at gøre oplevelsen langt mere behagelig hos SAS. Crewet ombord på SAS var dog langt mere oplagt, venlige og servicemindede end hos CO. Der var en verden til forskel på den del.
Old 06-12-2010, 17:12   #6
FlyHi
ScanFlyer Crusty

FlyHi's Avatar

Og så lige lidt billeder fra Sunny Playa del Carmen, Mexico:

Stranden på hotellet Occidental Allegro

Vores værelse i 2 uger

Stranden i Playa del Carmen by

Hovedgaden 5th Avenue i Playa del Carmen

Og så lige et flot 757 Winglet
Old 06-12-2010, 17:19   #7
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Flott rapport, og må si meg enig at basert på bildene var maten stort sett på et bundnivå på dine flyvninger
Old 06-12-2010, 18:37   #8
Mchansern
ScanFlyer Blue

Takk for en flott rapport. Akkurat nå hadde jeg gjort mye for 2 uker i Mexico.
Mchansern is offline   Reply With Quote
Old 06-12-2010, 18:38   #9
pgaa
ScanFlyer Molded

Flott rapport, stranda i Playa del Carmen så ikke dum ut
Old 06-12-2010, 19:20   #10
wilhelm
ScanFlyer Blue

Takk for flott rapport! Merkelig at dere ble nedgradert til økonomi, når du faktisk hadde booket i C - det burde de kunne løst på en bedre måte. Økonomi på CO fristet ikke.

w
wilhelm is offline   Reply With Quote
Old 06-12-2010, 20:45   #11
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club

AirbusTrond's Avatar

Takk for flott rapport ! Den maten så sannelig veldig dårlig ut. Salat med revne gulrøtter er ingen høydare. Ellers må jeg si at hyggeligheten og rausheten ved å tross alt levere ut en dink før maten og en vin til maten for meg vil være langt viktigere enn IFE.
AirbusTrond is offline   Reply With Quote
Old 07-12-2010, 02:02   #12
Islending
ScanFlyer Silver

Huff... Triste greier! Regner med at dere får refundert mellomlegget fra C til Y?

Fin TR! Hadde ikke vært så dumt med en tur til Mexico nå, nei...
Old 07-12-2010, 09:28   #13
amatør
ScanFlyer Gold

Bra report, men skuffende at både CO og SAS kommer så dårlig ut i økonomi. Og at SAS ikke har oppgradert IFE sin, har vel med økonomi å gjøre, men SAS har vel et kamera der man kan se flygningen fra skjermen sin?
Var på Playa del carmen/ Cancun omtrent på samme tiden av året i 1999, og det var helt fortreffelig, fløy da med BA B777 fra LGW.
Vet ikke om BA har fått AVOD på alle sine IC fly, men de har oppgradert på de fleste B 747 og 777 etter hva jeg har hørt..

Last edited by amatør; 07-12-2010 at 09:40.
amatør is offline   Reply With Quote
Old 07-12-2010, 10:05   #14
Spantax
ScanFlyer Virgin

Spantax's Avatar

Tusen takk for en meget god og beskrivende rapport, samt gode bilder. Dette er en sånn god, informativ rapport som man kan bruke til noe når man planlegger reiser, og etter å ha lest om COs økonomiprodukt vil jeg styre unna dem. Det frister egentlig ikke så veldig med SAS heller...

Flotte bilder fra Playa del Carmen! Hvordan trivdes du der? Jeg jobbet der vinteren 2001/2002 og har lenge tenkt på å dra tilbake - men det er muligens blitt mer "utviklet" siden dengang...
Old 07-12-2010, 12:59   #15
FlyHi
ScanFlyer Crusty

FlyHi's Avatar

Quote:
Originally Posted by Spantax View Post
Tusen takk for en meget god og beskrivende rapport, samt gode bilder. Dette er en sånn god, informativ rapport som man kan bruke til noe når man planlegger reiser, og etter å ha lest om COs økonomiprodukt vil jeg styre unna dem. Det frister egentlig ikke så veldig med SAS heller...

Flotte bilder fra Playa del Carmen! Hvordan trivdes du der? Jeg jobbet der vinteren 2001/2002 og har lenge tenkt på å dra tilbake - men det er muligens blitt mer "utviklet" siden dengang...
Vi har været i PDC 5 gange de seneste 4 år og er vild med det sted. Der er helt sikkert sket en stor udvikling siden du har været der, men det sidste års tid har man også set tegn på lidt tilbagegang grundet svigtende amerikansk turisme. Det giver til gengæld rigtig gode hotelpriser.

Vi fik 2 uger på Occidental All-inkl. for 1050USD via alpharooms.com

Kan varmt anbefale dette sted til alle. Det er ganske enkelt skønt derude.
Old 07-12-2010, 19:25   #16
MountainDew
ScanFlyer Rusty

MountainDew's Avatar

Fin rapport med god informasjon angående produktet CO og SK tilbyr.
Fløy sist med CO ved årets julebord. Var godt fornøyd men maten var så som så...
Alkohol bryr jeg meg ikke om så for meg spiller det ingen rolle om koster penger.
MountainDew is offline   Reply With Quote
Old 09-12-2010, 13:33   #17
A346
ScanFlyer Silver

A346's Avatar

Takk for en fin rapport. Synd opplevelsene i Y ikke var bedre. Jeg fløy selv SK 909 og SK 904 i november, og tar meg den frihet til å dele noen av mine erfaringer her: Jeg hadde gledet meg til å fly SK på IC, men det ble en stor skuffelse, spesielt EWR-ARN. Jeg kjenner meg igjen i mange av punktene som FlyHi nevner. Fikk faktisk akkurat den samme menyen på returen som du fikk, og den var rett og slett noe av det dårligste jeg har blitt servert om bord i et fly. At isbergsalat med én (1!) cherrytomat og litt revet tørr ost er en forrett, ja det synes jeg rett og slett er pinlig på vegne av SAS, og kyllingen var ikke god. Men ostekaken var bra, det er jeg enig i. Det skal også sies at maten som var lastet i CPH på vei til EWR var langt bedre, der var faktisk hovedretten riktig så god. Vi ble riktignok servert kylling begge veier. Hvorfor gir ikke SAS kundene mulighet til å velge mellom to ulike hovedretter som så mange andre?

IFE til SAS er ganske så utdatert, og jeg reagerer på at det kan ta opptil én time fra du går om bord og til underholdningen starter. Resultatet blir at du sitter og oppdaterer og oppdaterer for å se når systemet er klart til å starte. I det minste burde crewet informert når systemet er klart, men de ga ingen informasjon om IFE what so ever.

Servicen vi opplevde var god på vei til EWR, men til ARN var den horribel. Ingen smil, mekanisk, og da jeg kom bak i galley ca 3 timer inn i flighten og etterlyste brus/vann fikk jeg noen sure blikk ettersom jeg kom og forstyrret de i en pause. Hele crewet som serverte Y hadde da pause, og de satte motvillig frem drikke (som de hadde glemt). Opplevde også å bli tråkket på av en flyvert da jeg strakk det ene beinet ut i midtgangen i løpet av natten, men fikk ingen beklagelse. Kanskje var det min feil som tok opp mer enn min tilmålte plass?

Alt i alt synes jeg SAS leverte langt under pari på IC, og mitt inntrykk forsterkes i og med det ser ut som FlyHi opplevde det samme på sin flyvning. SK vil dessverre ikke bli valgt igjen så sant det finnes reelle alternativer.
A346 is offline   Reply With Quote
Old 09-12-2010, 17:51   #18
T.A.K
ScanFlyer Blue

Dette var bra lesning. Du skriver på en fin og informativ måte.

Kjenner meg ikke igjen i din beskrivelse av CO men det er vel mange forskjellige erfaringer rundt omkring. 1050 usd for 2 uker all inklusive er jo ikke gale i det hele tatt! Det hotellet frister ved et fremtidig plc besøk.
T.A.K is offline   Reply With Quote
Old 11-12-2010, 00:03   #19
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Huff, her har du enten vært veldig uheldig eller så har CO tap seg betydelig. Så bedre ut på ferien en reisen til/fra.

Old 11-12-2010, 16:56   #20
FBU 4EVER
ScanFlyer Dusty

FBU 4EVER's Avatar

Flymaten ut fra EWR har alltid vært elendig. Flyselskapene må stort sett ta til takke med det cateringselskapet ser seg tjent med, noen særlig egeninnflytelse på tilbudet er vanskelig. Vi har hele den tiden jeg har fløyet IC klaget på de sandwichene som lastes til Flight Deck, men til ingen nytte. Vi får det samme som blir tilbudt de andre selskapene, og det er ikke rare greiene. Noe bedre ut fra IAD og ORD. Den beste maten ombord blir lastet ut fra CPH. Heller ikke ut fra ARN er maten noen "höydare".

Den skjønneste forbindelse mellom to punkter: Alfa Romeo!

Dagens Alfista: Hvadda fottur?

"Jag är Stabækfan, hva fan är ni?"
FBU 4EVER is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules