![]() |
|
![]() |
#121 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Oppegård
Posts: 1,729
|
![]() Quote:
![]() Men hverken du eller CPH kan bremse veksten av IC ruter på OSL. Og når det gjelder grisefester på Mallorca, så er inntrykket at det er minst like mange dansker der som det er nordmenn,skål ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]() Quote:
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
|
![]() Quote:
Ellers så hadde det vært interessant å se på antall passasjerer som flyr mer enn f.eks. 4500 km, ettersom dette er en tråd som omhandler IC og at SAS kutter ut DXB. At nordmenn flyr mye til kanariøyene, anatolia og hellenistiske ferieøyer, burde være kjent. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Posts: 3,766
|
![]()
Kunne vært en inspirasjon til årets påskekrim dette, makan til "fremover i alle retninger".
Her starter tråden med at SK legger ned CPH-DXB, så kommer pax tall ( innbyggere hvis du ikkje tog an ![]() Saken er at SK legger ned CPH-DXB. Et klokt valg vil jeg anta, gitt EK's inntreden |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | ||
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
Quote:
![]() Last edited by TOS; 23-04-2011 at 15:31. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
I et langruteperspektiv er det klart at antall reisende til "langtvekkistan" er interessant, men samtidig så er det vel ikke noen tvil om at direktetilbud genererer en del ny trafikk. Ergo, det som er mønsteret i dag er en indikasjon, men langt fra hele bildet om man skal se på potensialet for direkteruter. Dette er imidlertid litt OT i forhold til diskusjonen om hvem som flyr mest utenlands, og vi må passe oss for slikt... ![]() Last edited by TOS; 23-04-2011 at 15:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,865
|
![]() Quote:
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]()
Som nok er tilfellet for alle lands statistikker. PP refererer imidlertid til noen tall på nasjonalitet på reiser til USA og Thailand, så der synes det være faktisk nasjonalitet som gjelder. For annen reisestatistikk - det være seg fra DK, SE eller NO - så skiller man vel ikke på nasjonalitet. Dette vil skape en liten utfordring om det er store forskjeller i antall utlendinger som reiser til/fra et gitt land. Det er kanskje ingen grunn til å tro at det er veldig store, systematiske forskjeller mellom de skandinaviske land i så måte, eller hur?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,865
|
![]()
Mitt poeng er at disse tallene og statistikkene er langt mere sammensatt og en skal vaere forsiktig med aa lese for mye ut av dem paa et for generellt nivaa. Det er vel et paradoks at flyselskapene i store trekk er uenig i de analyser, trender og delvis konklusjoner vi har kommet med i denne traaden...med mulig unntak av Delta har vel de fleste selskapene funnet seg vel tilrette paa CPH og mange av dem har oeket frekvenser, flytyper og kapasitet de siste aarene.
Flyselskapene benytter andre statistikker som deler trafikken inn i hvor reisen starter, hvor den er solgt, langt mere granulert enn "de offentlige" som er benyttet i denne traaden....og konklusjonene til flyselskapene er ogsaa anderledes....
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]() Quote:
CPH = 14,5% OSL = 13,1% Men så er det slik at OSL ikke har monopol for Oslo-området og har de to flyplassene Rygge og Torp også. Hvis en ser samlet på Oslo-området så er charterandelen nede på 11,0%, og dermed kan man konstatere at Oslo-området har 24% lavere charterandel enn København.
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]()
Men om en fra Hamar flyr fra Torp ? , og hvor lang er en strikk ?
Skål Kosmonauter ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,916
|
![]()
Et dette blitt en mesterskap i lek med tall?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: May 2006
Location: Gamlebyen, Oslo
Posts: 7,512
|
![]()
Hva er pointet med å komme med slike negative kommentarer til de mest leste trådene på et forum som ellers er ganske dødt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,865
|
![]() Quote:
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
Eksersisen om nordmenn, svensker eller dansker flyr mest er jo helt klart ikke den eneste interessante, men den kan jo si noe om reisemønster & passasjergrunnlag. For enkelte er det jo også et poeng å svare når det kommer meldinger i motsatt retning som ikke stemmer om man ser på det store bildet (tallene til PP er imidlertid sikkert korrekte for Thailand & USA). Kanskje burde man finne bedre ting å bruke tiden på...? ![]() Om derimot målsettingen med tallene er å redegjøre for potensialet for f.eks. direktetrafikk fra OSL og ut i den store verden så er det opplagt at muligheten til å hente transferpax kan bidra til å øke lønnsomheten (eller iallefall passasjergrunnlaget). I tillegg bør man vel benytte noe mer finsilet statistikk, slik du selv nevner, for å avgjøre hvor folk faktisk kommer fra og skal reise til. Avinor har vel slik statistikk, og jeg mener å ha sett innlegg på bl.a. a.net som sier noe om potensialet for diverse direkteruter basert på slike detaljtall. Dette er vel imidlertid tall som ikke hvermansen her sitter med. Last edited by TOS; 23-04-2011 at 23:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,389
|
![]()
ja, det er vel en grei oppsummering av statistikken sånn generelt....
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2009
Posts: 157
|
![]()
Ja dette hadde jo mye med nedleggelsen av Dubai-ruten å gjøre...
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS kutter på New York-ruten | Star Flyer | Flyforum | 2 | 14-07-2011 21:38 |
Hvordan går Dubai ruten til Norwegian? | EB | Flyforum | 91 | 16-10-2009 12:48 |
Unge dropper SAS | tiemand | Flyforum | 28 | 10-07-2008 16:46 |
SAS dropper Braathens | Pooh | Flyforum | 123 | 26-12-2006 08:29 |
Forsvaret dropper SAS? | Fly high | Flyforum | 5 | 04-06-2006 14:21 |