![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ryktene sier at SAS innenfor svært kort tid kommer til å droppe Braathensnavnet i Norge. Det er i så fall ikke en dag for tidlig. Snarere et par år for seint.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banned
|
![]()
Dette har jeg også hørt fra en av mine mange kilder.Trist hvis de i såfall fjerner Braathens
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
at your service!
|
![]()
Trur det var EB som sa det tidlegare: Dette burde vore gjort på same måten som ein riv av eit plaster: Raskt og brutalt, med litt vondt med det samme!!
![]() |
#5 |
Banned
|
![]()
På tide.
Færrest mulig merkenavn å forholde seg til innen samme konsern må jo være det beste. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Det må da ha kostet en hel del millioner å beholde Braathens-navnet disse årene?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Apropos merkevarenavn og utsagn som er egnet til å skape forvirring: Var det forresten noen som leste svarene til den nye informasjonssjefen i SAS Braathens i Dagbladet (..?)? Når det var spørsmål om hvorfor SAS ikke startet opp langruter fra Oslo så varer han at SAS Braathens ikke har fly som har lang nok rekkevidde. Jeg ble først litt forvirret, fordi jeg ikke tenkte SAS BU (og da stemmer jo utsagnet), og så ble jeg litt overrasket over at man tilsynelatende tenker så isolert på SAS BU. For folk flest er sannsynligvis SAS BU og SAS samme sak, og folk flest bryr seg vel fint lite om hvordan SAS-konsernet er organisert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Blir meget overrasket over om SAS Braathens NÅ plutselig snur i denne saken....dette burde vært gjort for lenge siden om dem hadde ønsket det.
Nå har en jo fått logoer, uniformer, flydekor etc i mer eller mindre i rett "SAS Braathens" farger..... Disse ryktene komme rjo opp til stadighet. Selv hadde jeg sett det som en fordel om Braathens navnet forsvant da SAS kjøpte selskapet for endel år siden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Nå er det vel ikke SAS Braathens som snur... , det er SAS . Og Jansen er long gone...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hvis dette skulle vise seg å være rett, skal CNO også slutte å eksistere som eget AOC?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Har iallefall hørt at den tekniske loggen som SASBU bruker skal bort, og erstattes av samme type logg som SK bruker. Tech loggen til SASBU ble tatt med over ifra BU. Det kan jo være første skritt på at alt skal over på SK AOC etterhvert.
Omdekoreringen av flyene er vel også stoppet litt opp..?
![]() |
#14 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
|
![]()
Nå går jo ryktene om å droppe Braathens. Men hva tilsier at man skal ha et AOC. Braathens navnet er ren kosmetikk, mens AOC er meget tett knytt opp til driften av selskapet. Dessuten vil jeg tro at det er en ny konsernsjef som bestemmer om man skal ha et AOC.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
det er jo litt merkelig at SAS Braathens skal fly rundt på eget AOC, mens SKSE, SKDK og SKIC flyr på samme AOC... Uten at jeg er noen ekspert, vil jeg tro det er MYE penger å spare på at man opererer under ETT AOC.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Dette tror jeg ikke før jeg ser/hører det fra ledelsen i SAS.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Dette er bare rykter...og det har vel passert slike rykter helt siden SAS kjøpte Braathens. Og slike rykter vil det sikkert komme flere av framover..... Tar det hele med ro.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Braathens har vell alltid vert ennpest og plage for SAS.Det er vell ikke lenge til SAS skifter navn til LUFTHANSA Scandinavian.
Først må Danskene og Svenskene selge seg utt av :SAS ![]() Om et års td tipper jeg,SAS SINE LØNNKOSTNADER ER CA 38% OVER Lufthansa. WHAT WILL BE THE NEXT ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Nå vil jo ikke svenskene selge SAS alikevel...
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS dropper Dubai-ruten | jb1 | Flyforum | 144 | 25-04-2011 14:30 |
Unge dropper SAS | tiemand | Flyforum | 28 | 10-07-2008 16:46 |
BRAATHENS / SAS BRAATHENS / SAS NORGE 737 | OJB | Flyforum | 4 | 30-07-2007 11:25 |
Forsvaret dropper SAS? | Fly high | Flyforum | 5 | 04-06-2006 14:21 |
Dropper USA - går for SAS | X-BU | Flyforum | 1 | 26-10-2005 11:42 |