![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Aug 2008
Location: København
Posts: 697
|
![]()
Hej
Så er det jo offentliggjort at SAS lukker Dubai-ruten. Til næste vinter har SAS ti fly i flåden, og her går fem til de amerikanske ruter, en til Beijing og tre til ruterne mod Bangkok og Tokyo, ni i alt. Hvad skal den tiende lave? Shanghai er udsat til når den sidste kommer hjem. Flere afgange over atlanten eller måske fire gange ugentligt til Delhi? Eller bare reserve? Lars Last edited by Fysikeren; 16-04-2011 at 12:40. Reason: Min ipad kan vist ikke stave til interkontinental i overskriften ;) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Stavanger
Posts: 3,778
|
![]()
San Francisco? Nei, det skjer vel samtidig som noen klare å fange Nessie, enhjørningen og den avskyelige snømannen!?
![]()
__________________
Upcoming: TRD-OSL |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]()
Dubai hadde bare fire ukentlige flyvninger (tre tidligere år), så nedleggelse av ruten gir ikke så veldig mye kapasitet egentlig. Men SAS bruker den til å øke frekvensen fra København til Tokyo, Washington D.C. og Chicago, slik at alle ruter går daglig også gjennom vinteren.
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,000
|
![]()
De vil ha like mange neste vinter som denne. Og husk at i vintersesongen er det stort sett et fly ute av flåten på tungt vedlikehold. Så ved lukking av DXB er den frigjorte kapasiteten allerede spist opp. Husk også at OSL-EWR er 4x weekly neste vinter, hvilket ikke ble fløyet i år
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Aug 2008
Location: København
Posts: 697
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,946
|
![]()
Er dette tiende det flyet som flakser rundt i Australia? Eller kommer det senere inn et fly nr 11?
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no The only difference between me and a madman is that I am not mad. You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Aug 2008
Location: København
Posts: 697
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Oct 2004
Location: ENBR/BGO
Posts: 1,882
|
![]()
Vel SAS det er en god del A330-200 med RR motorer ledig på leasing markedet nå. SFO kan gjennomføres ganske snart om viljen og pengene er der: http://www.airtrading.com/jta.htm#a330
__________________
Upcoming Flights: |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Aug 2008
Location: København
Posts: 697
|
![]()
Interessant, troede det ville kræve noget længere horisont end det der antyder
![]() Lars |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
critical mind
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,794
|
![]()
SAS hadde mange sjanser a leie flyene ogsa A330 som passer deres spesifikasjon. Men dersom du skal starte opp nye langruter, sa trenger du penger a innarbeide disse ruter. Uten finansiell spekk som selskap kan taere fra, er det ingen god ide a bare leie nye fly.
De siste tallene fra SAS IC har vaert utrolig svake. Jeg ser ingen grunnlag a leie na flere fly, selv om man klarer a fa de TOP forutsetninger pa plass...
__________________
Business Analyst |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Ute på tur
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
|
![]() Quote:
Er dette noe som er et tema enda, eller er det som er av tall nå reelle for hva som produseres og hva det bidrar i kassen med? -A |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
critical mind
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,794
|
![]()
Selv med "kreativ bokföring" sa forteller jo loadfactor en story som er entydelig. Og jeg vil anta at SAS ikke har triksed der...
__________________
Business Analyst |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 3,619
|
![]()
Betyr dette at SAS er i gang med utsjekk av flere piloter og CA for A330/340 ?
Det må vel snart rekrutteres flere piloter,da det jo etter hva jeg har latt meg fortelle er mange som går ut i pensjon i 2011. Eller har de mange med reduserte stillingsbrøker som de kan jekke opp til fulltid ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Location: Nærsnes, Norge
Posts: 4,450
|
![]() Quote:
Quote:
__________________
Stjernemotorer lekker ikke olje. De markerer territorium! Den skjønneste forbindelse mellom to punkter: Alfa Romeo! Dagens Alfista: Hvadda fottur? ![]() "Jag är Stabækfan, hva fan är ni?" |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 3,619
|
![]()
Er det mer sykefravær på langrutene enn på de korte?
Mer hos SAS enn selskap man kan sammenligne seg med på langruter? |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,946
|
![]() Quote:
Har de ombestemt seg? Eller leser jeg innlegget ditt feil?
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no The only difference between me and a madman is that I am not mad. You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,429
|
![]()
Loadfaktor har alltid vært høy, men tidligere proraterte SAS slik at hvis pax f.eks. reiste OSL-CPH-SEA så satt OSL-CPH igjen med en uforholdsmessig stor del av inntekten. Dette er visst justert - og 'plutselig' er IC lønnsomt ...
![]() Regner med at det er dette han tenkte på .. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Location: Nærsnes, Norge
Posts: 4,450
|
![]() Quote:
Selv er min langtidssykemelding et resultat av kombinasjonen 2 piloter/2 fridager. Pluss endel andre saker, vel og merke.
__________________
Stjernemotorer lekker ikke olje. De markerer territorium! Den skjønneste forbindelse mellom to punkter: Alfa Romeo! Dagens Alfista: Hvadda fottur? ![]() "Jag är Stabækfan, hva fan är ni?" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jan 2010
Location: Øvre romerike
Posts: 2,018
|
![]() Quote:
For det du skriver her er feil. Dette er ingen pissekonkuranse, men sykefraværet er høyere for kortrute gruppen. Det er stigende for begge grupper, men 14 prosent er det samme som å tro på julenissen, og har ingen rot i virkeligheten. Det er langt, langt lavere. Jeg sitter nå med tallene foran meg. Når det er sagt, sykefraværet er stigende. For flere grupper. Dette er noe vernetjeneste, selskap og ikke minst fagforeninger jobber med. Men det første man må begynne med er desverre å dementere rykter, synsing, og direkte feil. Jeg er verneombud for kabin, men tallene for alle avdelinger sitter jeg på. Noe som er positivt er at sykefraværet for SGH er synkende. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Variasjon i catering på SAS interkontinental | kristian | Småprat | 7 | 17-04-2017 18:21 |
SAS satser på interkontinental charter til Evenes | catocontrol | Flyforum | 87 | 13-03-2013 09:55 |
Definition på interkontinental rute | Fysikeren | Flyforum | 10 | 05-03-2011 19:18 |
SAS Interkontinental | vadheim | Flyforum | 20 | 07-10-2005 18:54 |
SAS: Interkontinental giver nu overskud! | PP | Flyforum | 22 | 15-11-2004 21:14 |