Quote:
Originally Posted by tiemand
Hvorfor skal man ikke ta fagforeningenes ord for god fisk? Fagforeningene, det er oss det. Ihvertfall mer enn 1 million av oss arbeidstagere i dette landet.
Vi er opptatt av at ikke skattesvindlere skal undergrave konkurransen mellom bedrifter.
|
Dette blir (delvis) OT: Fagforeningene er så definitivt ikke en nøytral part. Jeg er og har alltid vært fagforeningsorganisert, men må oppriktig si at jeg ofte lurer på hvordan i all verden foreningene kan ta de standpunktene de av & til gjør. Som storg skriver så vil de tolke regelverket for å ivareta interessene til medlemmene, og dette er definitivt ikke ensbetydende med sannheten/det eneste rette.
Vi får vel vente med å konkludere om Ryanair & dets ansatte er skattesvindlere til dette er avgjort av relevante myndigheter/rettsvesen. Jeg er ikke i en posisjon til å vurdere dette per i dag. Jeg får også et aldri så lite inntrykk av at de som er mest kritisk til Ryanairs praksis er de som jobber i konkurrende selskaper og ser at lønnen i egen bedrift er under press (kanskje fordi man har hatt gode vilkår tidligere).