Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

 
 
Thread Tools Display Modes
Prev Previous Post   Next Post Next
Old 14-10-2010, 04:24   #4
erikhb
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 149
Default Re: Flyr på kull

Nåja, drivstoff fremstilt ved hjelp av en F-T prosess vil vel avgi like mye CO2 som "vanlig" drivstoff.
I tillegg er jo også fremstillingsprosessen energikrevende, så totalt sett resulterer dette i økte utslipp.

Fordelen ved å fremstille drivstoff ved en slik prosess er først og fremst at man blir mer uavhengig av pris og tilgjengelighet av olje, ettersom det er en alternativ drivstoffkilde.

Prosessen ble utviklet i Tyskland under krigen, da det var vanskelig å skaffe olje. Kull, derimot, det hadde tyskerne mye av.
erikhb is offline   Reply With Quote
 


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
A400M flyr Falcon Flyforum 35 11-12-2024 09:40
NAX flyr via Sverige, SAS flyr Norge ENBO Register- og ATC-Forum 16 29-12-2011 01:33
Tiden flyr! OMW Bilder & foto 2 17-09-2007 00:01
Flyr i blinde sirpjalle Flyforum 3 01-06-2007 03:36
Hjelp, vi flyr Trety Flyforum 0 09-06-2006 09:07


All times are GMT +2. The time now is 10:40.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.