![]() |
|
![]() |
#1 | |
ÜberScanFlyer
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,981
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Oct 2004
Location: ENBR/BGO
Posts: 1,882
|
![]()
Kremt, det gjorde da vitterlig flyet på fredag alt.
__________________
Upcoming Flights: |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2005
Posts: 1,129
|
![]() http://www.youtube.com/watch?v=9MT2HjJcdYY&NR=1
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Dec 2007
Location: Oslo
Posts: 5,919
|
![]()
Herlig maskin, og når får Norge slike?
__________________
✈ Gamle fly bråker best ✈ |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ÜberScanFlyer
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,981
|
![]()
Joda, first flight var på fredag. Jeg trodde det hadde gått forumet hus forbi, men jaggu er det ikke oppdateringer i motortest-tråden:
http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=11072 ![]() ENGM 911: Når helvete fryser over. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Jan 2006
Location: Mosjøen
Posts: 3,128
|
![]()
Flott videoreportasje! Med henvisning til 787-tråden: Er ikke den neseseksjonen litt vel flat og butt og u-Caravelsk til å komme fra Frankrike?
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 9,181
|
![]()
Hm. Halen minner mye om Globemaster...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2008
Posts: 646
|
![]()
Hvorfor har de ikke tatt inn hjulene mon tro?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
Posts: 6,616
|
![]()
Gratulerer til Airbus og Europa,
Et vanskelig prosjekt har omsider kommer inn i en ny positiv fase. For Europa og europeisk teknologi er dette en milepæl som det er grunn til å feire. Verden er tjent med at det er konkuranse også på transportfly sektoren. Flott reportasje de har lagt ut på tub'en. Gleder meg til å se den nye kjerra på et flystevne i Europa til neste år. Det er helt vanlig og av risiko hensyn og ikke felle inn hjulene på første prototype flyging. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2009
Posts: 218
|
![]()
Det er jo helt tydelig at flydesignere sliter for tiden, det er ikke mye nytt. Har vi kommet så langt at vi ikke kommer lenger?
A400M er jo en kopi av C130 med en touch av C17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Det er da vesentlige forskjeller mellom de forskjellige militære transportflyene Flopp, se f.eks. på payload
C-27J: 11 500 kg C-130J: 19 900 kg A400M: 37 000 kg Il-76D: 50 000 kg C-17: 77 500 kg An-22: 80 000 kg C-5: 122 470 kg An-124: 150 000 kg
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Browncoat
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
|
![]()
Har du en oversikt over cargohold-volum på disse maskinene -KGL?
__________________
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
|
![]()
Nå skal det sies at dette er et transportfly, og er ikke ment for å være et designikon. Er ikke så stor forskjell på varebiler heller om du er med på sammenlikninga.
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Infrequent traveller ;-)
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,384
|
![]()
Hvorfor ser det ut som om propellene på motor 1 og 2, samt 3 og 4 går motsatt vei? Er det tilfellet, eller er det forskjellig fart på propellene som gjør at det ser slik ut - på film?
__________________
Airpics screener from 2005 until new owner didn't ask the old staff to continue for some reason ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jan 2006
Location: Trondheim
Posts: 933
|
![]() Quote:
De går motsatt vei, helt riktig. En ser det lett når motorene ikke er igang, propell-bladene er dreid hver sin vei på de to vingene. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2005
Posts: 1,036
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Her er noen BSSW:
C-130J: 127 m³ C-130J-30: 171 m³ Il-76D: 321 m³ A400M: 356 m³ C-17: 592 m³ An-22: 639 m³ C-5: 880 m³ An-124: 1014 m³
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Browncoat
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
|
![]()
Takk
![]() filler....
__________________
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Dec 2005
Posts: 1,185
|
![]()
Det er fordi dette er den første av veldig mange testflighter som hver har en lang, lang liste av testpunkter. Understell-systemet henger sammen med mange andre systemer som alle skal testes på forskjellig vis, og når alt som skal testes "først" er godkjent, blir det understellets tur.
Stod og så på A380 i Paris, sin (ca 25 tur), og hjulene fikk henge ut hele displayet. På det stadiet i testprogrammet ble ikke understellet tatt opp med mindre flyet hadde fløyet lenge (tror det ble sagt 40 minutter, men det hørtes unektelig vel lenge ut) straight and level og en rekke sjekker var gjort på relevante deler av hydraulikksystemet før hjulhåndtaket ble tatt opp. Det blir fort dyrt om hjulene ikke går opp eller ned som de skal, derfor et vel gjennomtenkt testprogram over lang til, også på dette systemet.
__________________
Man small - why fall? Skies call - that's all! |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Posts: 338
|
![]()
Uvanlig nok så tok de faktisk opp hjulene på first flight. De har det kanskje travelt
![]() Masse bilder og videoer på hjemmesiden. http://www.airbusmilitary.com/Multimedia.aspx ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
A400M krasj i Sevilla | Stromoren | Flyforum | 7 | 01-06-2015 08:23 |
OSL 28/4 A400M Første besøk | jameson82 | Spotteralerts | 1 | 28-04-2015 12:45 |
Første motortest på A400M-motorene | Trety | Flyforum | 21 | 03-08-2013 19:47 |
Airbus dropper A400M | BGO | Flyforum | 6 | 05-01-2010 14:42 |