Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 19-08-2010, 12:30   #21
Dag Johnsen
ScanFlyer Gold

Dag Johnsen's Avatar

Default Re: CO/UA med ORD-OSL

Tommy...

Quote:
Originally Posted by Tommy777 View Post
...Tviler på at det blir 757. UA har offentlig sagt at de ikke ønsker å tilby ett så dårlig produkt til kundene, COO hos nye United er en person som har uttalt det mange ganger...
Totalt rubbish...! Skal han nye COO'en beholde jobben sin maa han nok snu litt paa flisa her...

...men OSL til ORD kan nok bli paa den ytterste grensen av hva en B757 kan klare om vinteren uten blokkering av seter.

Dag
Old 19-08-2010, 13:28   #22
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Nja... Det er ikke så mye liv igjen i de 757ene deres og det finnes ingen fly som kan erstatte 757.
CO har lenge terpet på "at det er en flott måte å åpne nye mindre markeder på for å bygge disse opp". Vel, innerst inne vet vi begge meget godt at i de fleste 757 markeder hadde CO brukt annet materiell dersom man har hatt det..
Langt fra optimalt, særlig med tanke på etterspørsel av premiumseter. Og når man skal bli verdens største flyselskap og drikke Shiner med de store gutta, blir 757 alt for liten med de markedskanalene og kundene man nå får tilgjengelige. Nye ua/co har verdens største 787 ordre, tipper nok at 757 longhaul forsvinner på løpende bånd fremover paralelt med 787 leveringer
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 19-08-2010, 14:41   #23
Dag Johnsen
ScanFlyer Gold

Dag Johnsen's Avatar

Tommy!

I enkelte (IC) marked passer fortsatt B757 utmerket og selv en B767 blir for stor/dyr. Andre marked trenger stoerre kapasitet, spesielt naa premium seter, og ja hadde vi hatt mere utstyr aa velge fra hadde vi nok sett disse markedene oppgraderes... noe som vi sikkert vil se i naer framtid.

Det jeg reagerer paa er en slik utalelse fra en kar som representerer et firma som har stror sett latt interioer og underholdning "paa stedet hvil" de siste 15 aarene, og da uttale seg om "daarlig" produkt...

... igjen totalt rubbish...

Dag

Last edited by Dag Johnsen; 19-08-2010 at 15:07. Reason: typo
Dag Johnsen is offline   Reply With Quote
Old 19-08-2010, 14:54   #24
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Jeg er helt enig med Dag her. 757 er perfekt for en del av markedene CO opererer i og jeg er sikker paa at en del av disse blir 'oppgradert' naar UA's underbrukte 767'er blir tilgjengelige. Og da vil det igjen vaere 757'er tilgjengelig til nye, smale markeder, som CO gjoer det saa bra i.
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 19-08-2010, 16:28   #25
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Quote:
Originally Posted by Dag Johnsen View Post
Tommy!

I enkelte (IC) marked passer fortsatt B757 utmerket og selv en B767 blir for stor/dyr. Andre marked trenger stoerre kapasitet, spesielt naa premium seter, og ja hadde vi hatt mere utstyr aa velge fra hadde vi nok sett disse markedene oppgraderes... noe som vi sikkert vil se i naer framtid.

Det jeg reagerer paa er en slik utalelse fra en kar som representerer et firma som har stror sett latt interioer og underholdning "paa stedet hvil" de siste 15 aarene, og da uttale seg om "daarlig" produkt...

... igjen totalt rubbish...

Dag
Nuvel, Dr. Johnsen... Nå har du akkurat begynt å oppgradere dine internasjonale maskiner fra lenestoler ala PanAm men UA har hatt suiter i F siden 1998 og er ferdig med alle 767/747 og godt igang med 777 med ett premiumprodukt som slår sokkene av CO sin nye C. Bak gardina har du vært flink å oppgradere, men UA har hatt IFE med 14 filmer og individuelle skjermer siden tidlig 90 tallet på alle 777 og 767. Du hadde skjermer i taket på dine fly helt frem til 2009 og var nettopp ferdig med den oppgraderingen.

Innenriks er jeg enig, der har du oppgradert -- mot betaling fra kundene dine for å bruke tjenesten selvsagt

Men det generelle vedlikeholdet er jeg enig i er dårlig hos UA, de ligger lysår etter på mye teknisk og i kabinen, så der har du litt av ett skippertak å gjøre. Men jeg tar duct tapen og Economy Plus any day foran Work Hard Fly tight Economy Class til CO

Tilbake til emnet, med nye United's markedskrefter og kundegrunnlag, er 757 alt for lite i mange markeder. 767-300 har kun noen få flere seter enn det du har, men mange flere premiumseter og du må innrømme at det er ikke særlig profesjonelt å ta X antall fuelstopp i løpet av året i Gander når kunder betaler premium for å fly direkte. Ikke særlig bra... Nå kommer jo disse ryktene fra Fjortissliners.net, så jeg tar ikke disse alt for seriøst, men 757 på longhaul kommer til å forsvinne fra nye United innen 5 år.

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Jeg er helt enig med Dag her. 757 er perfekt for en del av markedene CO opererer i og jeg er sikker paa at en del av disse blir 'oppgradert' naar UA's underbrukte 767'er blir tilgjengelige. Og da vil det igjen vaere 757'er tilgjengelig til nye, smale markeder, som CO gjoer det saa bra i.
UA sine 767 er ikke underbrukte. Som jeg sa over, nye United kommer til å slutte med single aisle IC innen 5 år
Old 19-08-2010, 16:34   #26
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Quote:

Som jeg sa over, nye United kommer til å slutte med single aisle IC innen 5 år
Won't happen og det setter jeg en flaske myrvann fra Islay på.
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 19-08-2010, 16:37   #27
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club

Quote:
Så lenge 752 drar inn rikelig med penger i marginale markeder, og 788 kan dra inn mer penger på andre ruter der både cargokapasitet og rekkevidde blir skikkelig utnyttet, så forsvinner ikke 752 på oversjøiske ruter med det første. Man kan gjerne ha visjoner om å forbedre produktet osv, men det er tross alt mest mulig fortjeneste pr dollar brukt som teller. Der slår nok en allerede nedbetalt 752 det meste.
Dag Viking is offline   Reply With Quote
Old 19-08-2010, 16:39   #28
Bizflyer
FinalCall.travel/no

Bizflyer's Avatar

Litt off topic her nu??

BF

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 19-08-2010, 16:41   #29
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club

Quote:
Originally Posted by Bizflyer View Post
Litt off topic her nu??

BF
Egentlig ikke, det er jo snakk om hvem som skal fly med hva de neste årene, og det er jo aktuelt for en eventuell oppstart av denne ruta. En såpass vid diskusjon må man tåle, ellers blir forumet moderert ihjel.
Old 19-08-2010, 16:49   #30
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Quote:
Originally Posted by Dag Viking View Post
Så lenge 752 drar inn rikelig med penger i marginale markeder, og 788 kan dra inn mer penger på andre ruter der både cargokapasitet og rekkevidde blir skikkelig utnyttet, så forsvinner ikke 752 på oversjøiske ruter med det første. Man kan gjerne ha visjoner om å forbedre produktet osv, men det er tross alt mest mulig fortjeneste pr dollar brukt som teller. Der slår nok en allerede nedbetalt 752 det meste.
Joda, fair enough, men 752ene vil uansett nærme seg slutten på livet om 5-6 år og det finnes ikke ett eneste single aisle fly som kan erstatte den vakre damen. CO/UA har nesten 100 787 i bestilling og jeg tipper det kommer mange fler etterhvert og disse vil erstatte både 757 og 767. 788 skal jo være dramatisk mye mer økonomisk i drift og er jo ikke voldsomt mye større enn 757. Legger man til at United og Continental vil bli verdens største flyselskap med meget sterke huber, så den strategien som CO har lyktes god med endres drastisk når man får tilgang til en stabel nye ruter, masse flere kunder etc. Man skal ikke lede et lite selskap som Continental, man skal nå være verdensleder. 757en blir alt for smått, både EWR-OSL (der 757 er alt for liten allerede) og ihvertfall ORD-OSL som gir utrolig mange fler connections og en mye mer effektiv transfer enn det EWR gjør.

Og vi er alle enige i at det er langt fra Premium med fuelstop når man betaler premium for å fly non stop
Old 19-08-2010, 16:56   #31
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Quote:
Det veddemålet tar jeg, men det kommer an på Boeing og 787 leveransene.

757 longhaul forsvinner i takt med 787 leveringene, det veddemålet tar jeg.

UA skriker etter kapasitet innenriks og flyr med 90%+ belegg, de trenger CO sine 757. De står i en meget vanskelig situasjon. De har kvittet seg med 737ene, har kanselert resten av A320 ordrene. Det gjør at nå som etterspørselen har tatt seg opp noe voldsomt, har de ingenting å sette inn. Kuttene er så dype at 747 til SFO fra ORD blir for smått og jeg har som 1K ikke kommet med på stand by på hele 4 flighter i sommer, jeg har ikke hatt en eneste flight med både CO og UA de siste månedene som ikke har vært stappa.

Kapasiteten er alt for liten og man innser nå at det å satse på UX vil rett og slett ikke funke. Snakket med Scott Dolan i går og han kunne fortelle at de hadde hatt 3x mer daglige til SAN og SFO med stort materiell, men det er rett og slett ikke noe materiell å sette inn.

Så prediction: Nye 787 og 737 ordrer vil komme veldig snart og ORD-OSL vil gå med 767-300 dersom den starter opp. Single Aisle strategien vil legges på hylla i takt med 787 leveringene. Det setter jeg myrvann på

Last edited by Tommy777; 19-08-2010 at 17:00.
Old 19-08-2010, 17:06   #32
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Rart at 752 vil nærme seg slutten på livet mens 763 ikke vil gjøre det samme... Mange av 752`ene er vel nyere enn 763...og med WL mer økonomiske.

Morsomt at MOW vedder om flytyper hos UA om 5-6 år - et selskap han jo for mange år siden spådde en sikker og tidlig død og tapte sågar et veddemål på...
EB is offline   Reply With Quote
Old 19-08-2010, 17:09   #33
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Quote:
Originally Posted by EB View Post
Rart at 752 vil nærme seg slutten på livet mens 763 ikke vil gjøre det samme... Mange av 752`ene er vel nyere enn 763...og med WL mer økonomiske.

Morsomt at MOW vedder om flytyper hos UA om 5-6 år - et selskap han jo for mange år siden spådde en sikker og tidlig død og tapte sågar et veddemål på...
De gjør det begge to, 787 vil ta over, men dersom ruten skal startes snart, vil jo det bli vanskelig

Du kan sette WL på 763 også, det vil garantert nye United gjøre meget raskt. De kan også rekke hele Europa uten fuelstopp 100% av flightene, har 40 premiumseter og kan ta mye mer cargo uten noe begrensinger
Old 19-08-2010, 17:11   #34
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club

Quote:
CO/UA har nesten 100 787 i bestilling og jeg tipper det kommer mange fler etterhvert og disse vil erstatte både 757 og 767.
Ja, men det vil ta tid før 752 er ute likevel. De første rutene som får 788 i stedet for 752 vil jeg anta er de som har oftest fuelstopp/blokka seter og de rutene der kapasiteten er for liten.

Quote:
788 skal jo være dramatisk mye mer økonomisk i drift og er jo ikke voldsomt mye større enn 757.
Den skal være dramatisk bedre enn forrige generasjon på samme størrelse, dvs 763. Dersom markedet er ca 140-150 seter pr dag, så tror jeg ikke trip cost på en 752 er vesentlig høyere enn 788, kanskje til og med lavere, og da kan man like gjerne fly 752 en del år til. (Har ingen tall på dette, og har heller ikke googlet, godt mulig jeg tar feil)

Quote:
Legger man til at United og Continental vil bli verdens største flyselskap med meget sterke huber, så den strategien som CO har lyktes god med endres drastisk når man får tilgang til en stabel nye ruter, masse flere kunder etc. Man skal ikke lede et lite selskap som Continental, man skal nå være verdensleder. 757en blir alt for smått, både EWR-OSL (der 757 er alt for liten allerede) og ihvertfall ORD-OSL som gir utrolig mange fler connections og en mye mer effektiv transfer enn det EWR gjør.
Vi ser vel alle gjerne 788 både på ORD-OSL og EWR-OSL!
Men det er kanskje andre ruter som vil ha 752 lenger, f.eks EWR-UK?
Jeg vet ikke hva CO/UA har tenkt å prioritere 788 til, men jeg vil tippe at USA-Asia har første prioritet. Flere direkte-ruter fra alle hub'ene, åpning av flere tynne ruter, og flere frekvenser på eksisterende ruter. Deretter kommer USA-Afrika, Midt-Østen og Sør-Amerika. Så kommer IAH, ORD, DEN og vestkysten av USA til Europa, og helt til slutt forsvinner 752 helt fra alle europeiske ruter.

De har sikkert en plan på hvordan de skal bruke EWR og IAD best mulig for å komlettere hverandre, og for å utnytte de som O&D og transfer-hub'er. Det er litt av et puslespill, og mange hensyn man må ta. Jeg tror likevel det er plass til 752 i denne kabalen i 7-8 år til.

Quote:
Og vi er alle enige i at det er langt fra Premium med fuelstop når man betaler premium for å fly non stop
Her er alle enige!
Old 19-08-2010, 17:20   #35
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Quote:
Originally Posted by Dag Viking View Post
Vi ser vel alle gjerne 788 både på ORD-OSL og EWR-OSL!
Men det er kanskje andre ruter som vil ha 752 lenger, f.eks EWR-UK?
Jeg vet ikke hva CO/UA har tenkt å prioritere 788 til, men jeg vil tippe at USA-Asia har første prioritet. Flere direkte-ruter fra alle hub'ene, åpning av flere tynne ruter, og flere frekvenser på eksisterende ruter. Deretter kommer USA-Afrika, Midt-Østen og Sør-Amerika. Så kommer IAH, ORD, DEN og vestkysten av USA til Europa, og helt til slutt forsvinner 752 helt fra alle europeiske ruter.

De har sikkert en plan på hvordan de skal bruke EWR og IAD best mulig for å komlettere hverandre, og for å utnytte de som O&D og transfer-hub'er. Det er litt av et puslespill, og mange hensyn man må ta. Jeg tror likevel det er plass til 752 i denne kabalen i 7-8 år til.
United og også CO er veldig store på Asia og 788 blir nok alt for smått. Man flyr stappfulle 777-200 og 747 daglig, tipper at 777-300 ordrer ligger i kortene innen ett år for å styrke Asia. Midtøsten og Afrika er ett marked United ekspanderer kraftig i, det er garantert ett interessant marked der potensialet er godt. Sør amerika har United kuttet voldsomt, rett og slett fordi det er lite penger å hente pr. setekilometer.

Europa er og blir marked nr. to over Asia og vi vil se 787 i det markedet veldig tidlig.
Old 19-08-2010, 17:58   #36
Boeing_fan
ScanFlyer Molded

Boeing_fan's Avatar

United Re: CO/UA med ORD-OSL

Quote:
Man skal ikke lede et lite selskap som Continental
Nå er vel strengt talt ikke Continental noen småtasser heller

Last edited by Boeing_fan; 19-08-2010 at 18:07.
Boeing_fan is offline   Reply With Quote
Old 19-08-2010, 18:04   #37
gustavf
ScanFlyer Mile High Club

Galley Slave
Global Moderator

gustavf's Avatar

Fusjonen har en egen tråd:
http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=64139

Det er nok et bedre sted for spørsmål om navn, farger og logo.
Old 19-08-2010, 19:57   #38
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Quote:
Originally Posted by Boeing_fan View Post
Nå er vel strengt talt ikke Continental noen småtasser heller
Nei, bevares, men med 44 langdistansefly er de små mot United's 112. Ser man på 752, har UA 96, mens CO har 41. Omsetningsmessig har UA over 4 milliarder USD mer i omsetning enn CO har.
Old 19-08-2010, 19:58   #39
Brandal
ScanFlyer Blue

Brandal's Avatar

A.net er vel ikke mer useriøst enn andre flyforum. Dette er jo bare et rykte, noe som presiseres i åpningsinnlegget.
Rykter er det jo nok av på de fleste forum, og ganske mange av de er vel ikke så mye annet enn speskulasjoner.
Brandal is offline   Reply With Quote
Old 19-08-2010, 20:18   #40
Dag Johnsen
ScanFlyer Gold

Dag Johnsen's Avatar

Tommy!

Quote:
...Du hadde skjermer i taket på dine fly helt frem til 2009 og var nettopp ferdig med den oppgraderingen...
Naa er vi av sporet her, men her tar du nok feil. Vi hadde som nevnt gamle underholdnigssystemer paa DC10 i economy, men selv disse hadde individuelle skjermer i BF tidlig i 90 aarene. Naar B777 kom i 1998 og B767 i 2000 hadde disse individuelle skjermer i alle setene...! Du tenker paa B757 som fikk AVOD de siste aarene... men var ferdige foer 2009 saa spar showet...

...og siden du maser saa faar vi sette opp en B787 paa ORD til OSL...

Dag

Posting Rules