![]() |
|
![]() |
#21 | |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Tommy...
Quote:
![]() ...men OSL til ORD kan nok bli paa den ytterste grensen av hva en B757 kan klare om vinteren uten blokkering av seter. Dag
![]() |
![]() |
#22 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Nja... Det er ikke så mye liv igjen i de 757ene deres og det finnes ingen fly som kan erstatte 757.
CO har lenge terpet på "at det er en flott måte å åpne nye mindre markeder på for å bygge disse opp". Vel, innerst inne vet vi begge meget godt at i de fleste 757 markeder hadde CO brukt annet materiell dersom man har hatt det.. Langt fra optimalt, særlig med tanke på etterspørsel av premiumseter. Og når man skal bli verdens største flyselskap og drikke Shiner med de store gutta, blir 757 alt for liten med de markedskanalene og kundene man nå får tilgjengelige. Nye ua/co har verdens største 787 ordre, tipper nok at 757 longhaul forsvinner på løpende bånd fremover paralelt med 787 leveringer |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Tommy!
I enkelte (IC) marked passer fortsatt B757 utmerket og selv en B767 blir for stor/dyr. Andre marked trenger stoerre kapasitet, spesielt naa premium seter, og ja hadde vi hatt mere utstyr aa velge fra hadde vi nok sett disse markedene oppgraderes... noe som vi sikkert vil se i naer framtid. Det jeg reagerer paa er en slik utalelse fra en kar som representerer et firma som har stror sett latt interioer og underholdning "paa stedet hvil" de siste 15 aarene, og da uttale seg om "daarlig" produkt... ![]() ... igjen totalt rubbish... ![]() Dag
Mel Brooks: If God wanted us to fly, he would have given us tickets! Last edited by Dag Johnsen; 19-08-2010 at 15:07. Reason: typo |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Jeg er helt enig med Dag her. 757 er perfekt for en del av markedene CO opererer i og jeg er sikker paa at en del av disse blir 'oppgradert' naar UA's underbrukte 767'er blir tilgjengelige. Og da vil det igjen vaere 757'er tilgjengelig til nye, smale markeder, som CO gjoer det saa bra i.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Innenriks er jeg enig, der har du oppgradert -- mot betaling fra kundene dine for å bruke tjenesten selvsagt ![]() Men det generelle vedlikeholdet er jeg enig i er dårlig hos UA, de ligger lysår etter på mye teknisk og i kabinen, så der har du litt av ett skippertak å gjøre. Men jeg tar duct tapen og Economy Plus any day foran Work Hard Fly tight Economy Class til CO ![]() Tilbake til emnet, med nye United's markedskrefter og kundegrunnlag, er 757 alt for lite i mange markeder. 767-300 har kun noen få flere seter enn det du har, men mange flere premiumseter og du må innrømme at det er ikke særlig profesjonelt å ta X antall fuelstopp i løpet av året i Gander når kunder betaler premium for å fly direkte. Ikke særlig bra... Nå kommer jo disse ryktene fra Fjortissliners.net, så jeg tar ikke disse alt for seriøst, men 757 på longhaul kommer til å forsvinne fra nye United innen 5 år. Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Flyklapper
|
![]()
Won't happen og det setter jeg en flaske myrvann fra Islay på.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Så lenge 752 drar inn rikelig med penger i marginale markeder, og 788 kan dra inn mer penger på andre ruter der både cargokapasitet og rekkevidde blir skikkelig utnyttet, så forsvinner ikke 752 på oversjøiske ruter med det første. Man kan gjerne ha visjoner om å forbedre produktet osv, men det er tross alt mest mulig fortjeneste pr dollar brukt som teller. Der slår nok en allerede nedbetalt 752 det meste.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
FinalCall.travel/no
|
![]()
Litt off topic her nu??
BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Og vi er alle enige i at det er langt fra Premium med fuelstop når man betaler premium for å fly non stop |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Det veddemålet tar jeg, men det kommer an på Boeing og 787 leveransene.
![]() 757 longhaul forsvinner i takt med 787 leveringene, det veddemålet tar jeg. UA skriker etter kapasitet innenriks og flyr med 90%+ belegg, de trenger CO sine 757. De står i en meget vanskelig situasjon. De har kvittet seg med 737ene, har kanselert resten av A320 ordrene. Det gjør at nå som etterspørselen har tatt seg opp noe voldsomt, har de ingenting å sette inn. Kuttene er så dype at 747 til SFO fra ORD blir for smått og jeg har som 1K ikke kommet med på stand by på hele 4 flighter i sommer, jeg har ikke hatt en eneste flight med både CO og UA de siste månedene som ikke har vært stappa. Kapasiteten er alt for liten og man innser nå at det å satse på UX vil rett og slett ikke funke. Snakket med Scott Dolan i går og han kunne fortelle at de hadde hatt 3x mer daglige til SAN og SFO med stort materiell, men det er rett og slett ikke noe materiell å sette inn. Så prediction: Nye 787 og 737 ordrer vil komme veldig snart og ORD-OSL vil gå med 767-300 dersom den starter opp. Single Aisle strategien vil legges på hylla i takt med 787 leveringene. Det setter jeg myrvann på ![]() Last edited by Tommy777; 19-08-2010 at 17:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Rart at 752 vil nærme seg slutten på livet mens 763 ikke vil gjøre det samme... Mange av 752`ene er vel nyere enn 763...og med WL mer økonomiske.
Morsomt at MOW vedder om flytyper hos UA om 5-6 år - et selskap han jo for mange år siden spådde en sikker og tidlig død og tapte sågar et veddemål på... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() Du kan sette WL på 763 også, det vil garantert nye United gjøre meget raskt. De kan også rekke hele Europa uten fuelstopp 100% av flightene, har 40 premiumseter og kan ta mye mer cargo uten noe begrensinger |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |||
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Quote:
Quote:
Men det er kanskje andre ruter som vil ha 752 lenger, f.eks EWR-UK? Jeg vet ikke hva CO/UA har tenkt å prioritere 788 til, men jeg vil tippe at USA-Asia har første prioritet. Flere direkte-ruter fra alle hub'ene, åpning av flere tynne ruter, og flere frekvenser på eksisterende ruter. Deretter kommer USA-Afrika, Midt-Østen og Sør-Amerika. Så kommer IAH, ORD, DEN og vestkysten av USA til Europa, og helt til slutt forsvinner 752 helt fra alle europeiske ruter. De har sikkert en plan på hvordan de skal bruke EWR og IAD best mulig for å komlettere hverandre, og for å utnytte de som O&D og transfer-hub'er. Det er litt av et puslespill, og mange hensyn man må ta. Jeg tror likevel det er plass til 752 i denne kabalen i 7-8 år til. Her er alle enige! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Europa er og blir marked nr. to over Asia og vi vil se 787 i det markedet veldig tidlig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Nå er vel strengt talt ikke Continental noen småtasser heller
![]() Last edited by Boeing_fan; 19-08-2010 at 18:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]()
Fusjonen har en egen tråd:
http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=64139 Det er nok et bedre sted for spørsmål om navn, farger og logo. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
A.net er vel ikke mer useriøst enn andre flyforum. Dette er jo bare et rykte, noe som presiseres i åpningsinnlegget.
Rykter er det jo nok av på de fleste forum, og ganske mange av de er vel ikke så mye annet enn speskulasjoner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Tommy!
Quote:
![]() ...og siden du maser saa faar vi sette opp en B787 paa ORD til OSL... ![]() Dag
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Med SAS fra OSL til KRS - ORD-LHR-OSL:BA | Cecilie | Reiseforum | 12 | 22-03-2013 15:52 |
Til Florida med SAS og Continental, OSL-ARN-EWR-FLL-ORD-ARN-OSL | WF-380 | TripReports | 16 | 02-05-2011 14:18 |
*RYKTE* UA med ORD-OSL? | Stian | Flyforum | 19 | 07-10-2010 07:12 |
(ARN)-ORD-YYZ-ORD-IAH-ORD med SK/AC/UA og CO basebesoek | Tommy777 | TripReports | 51 | 15-10-2008 00:07 |
OSL-BRU-IAD-ORD-LGA-ORD-DTW-ORD-IAD-BRU-OSL | Tommy777 | TripReports | 26 | 09-08-2006 02:15 |