Nuvel - er ikke sikker på at alt er å regne som tull og tøys ... Jeg har vært lenge i bransjen og har sett mye rart, men selv de jeg kjenner som har jobbet i sandkassa og andre tvilsomme steder blir iallefall lønnet der de faktisk har sitt arbeidssted. Når jeg leser slikt som dette:
Quote:
Originally Posted by ren flaks
........ dessuten får de ett avbrudd på kontrakten hvert år som gjør at når de begynner å jobbe igjen så er det å anse som ny kontrakt.
|
.... får jeg egentlig litt hakeslepp. Du beskriver dette som en fordel. Men hva med sykelønn og forsikringer? Reallønna vil vel da være godt lavere enn en den som er på fast stilling. Og hva hvis han blir syk? Langtiddsyk?
Quote:
Nå er det slik at vi i Skandinavia ligger helt i verdenstoppen hva gjelder ansettelsesvern og lønnsnivå, kan vi ikke akseptere butikk drives annerledes i andre land. Det er faktisk kulturforskjeller mellom oss og tyskere, spanjoler or irer, også forskjellig arbeidskultur.
|
Ja, men det burde ikke i prinsippet være forskjell om man er ansatt av Hydro i Norge, BP i Norge eller Ryanair i Norge når man bor i Norge og har norsk arbeidsplass - i dette tilfelle base Rygge. Ryanair er jo ikke engang registrert i Norge. Jeg kan ikke skjønne at dette kan være lovlig.