Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 11-07-2010, 14:50   #1
sail4fun
ScanFlyer Mile High Club
 
sail4fun's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
OSL Hvordan handles bagasje ifht. mengde pr. fly? (splittet)

Quote:
Originally Posted by fjasebase View Post
Ikke glem at #3 er veldig avhengig av hvor mye bagasje det er
Er den ? , og det er vel da avhening av "sizeing" av de som skal handle ?
I mitt hode , kommer det en maskin med 50 bags så stettes det på X mann
kommer det en maskin med 250 bags så settes det på Y mann
Y > X


----
MOD:
Tråden er splittet fra "Hva er akseptabelt?" http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=68166

Last edited by Discus; 12-07-2010 at 12:36.
sail4fun is offline   Reply With Quote
Old 11-07-2010, 17:55   #2
Keypoint
ScanFlyer Airborne
 
Keypoint's Avatar
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 571
Default Re: Hva er akseptabelt?

Så kan du være uheldig at fly er forsinket og ting begynner å lande samtidig...

Y-X = Z

Z < Y

Er det to like fly, har du plutselig bare halvparten av folka du skulle hatt.
Keypoint is offline   Reply With Quote
Old 11-07-2010, 20:56   #3
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
Default Re: Hva er akseptabelt?

Quote:
Originally Posted by fjasebase View Post
Ikke glem at #3 er veldig avhengig av hvor mye bagasje det er
Og for oss kunder er det totalt uinteressant om bagasjen er sen pga mange bager, få stuere på jobb, vanskelig fly å losse, for få bagasjetraller eller glatt ramp.

Støtter ellers Someones tidsrom for hva som forventes.
Bagdrop for biz bør være max 2 minutter, og pri-bags bør på båndet først.
I dag rakk jeg akkurat å dra med meg to barolo fra taxfree på OSL, og da kom kofferten. Var ute av terminalen 12 minutter etter at fest setebeltet ble slått av, noe som er høyst akseptabelt!

Last edited by Dag Viking; 11-07-2010 at 22:17.
Dag Viking is offline   Reply With Quote
Old 11-07-2010, 22:30   #4
kops
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 90
Default Re: Hva er akseptabelt?

Quote:
Originally Posted by Dag Viking View Post
Og for oss kunder er det totalt uinteressant om bagasjen er sen pga mange bager, få stuere på jobb, vanskelig fly å losse, for få bagasjetraller eller glatt ramp.
Husk at det fortsatter bare to hull i flyet der bagasjen skal ut fra, sunt vett skulle vel tilsi at 50 bags tar lengere tid enn 200 å losse. Så lenge strømmen av bags ut av disse hullene er mer eller mindre konstant hjelper det ikke hvor mange stuere som står på utsiden og venter... kanskje kundene kunne tenke på det noen ganger også.........

Last edited by LN-MOW; 12-07-2010 at 00:25.
kops is offline   Reply With Quote
Old 11-07-2010, 22:33   #5
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
Default Re: Hva er akseptabelt?

Quote:
Originally Posted by kops View Post
sunt vett skulle vel tilsi at 50 bags tar lengere tid enn 200 å losse. .
Da beklager jeg min mangel på sundt vett, for dette skjønner jeg ikke noe av.
Dag Viking is offline   Reply With Quote
Old 12-07-2010, 00:10   #6
fjasebase
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jun 2010
Location: Atlanta
Posts: 1,520
Default Re: Hva er akseptabelt?

Quote:
Originally Posted by kops View Post

Husk at det fortsatter bare to hull i flyet der bagasjen skal ut fra, sunt vett skulle vel tilsi at 50 bags tar lengere tid enn 200 å losse. Så lenge strømmen av bags ut av disse hullene er mer eller mindre konstant hjelper det ikke hvor mange stuere som står på utsiden og venter... kanskje kundene kunne tenke på det noen ganger også.........
Godt sagt...Spiller lite rolle hvor mange stuere som står utenfor og når det bare er plass til en inne i lasterommet
fjasebase is offline   Reply With Quote
Old 12-07-2010, 00:21   #7
TOS
ScanFlyer Mile High Club
 
TOS's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
Default Re: Hva er akseptabelt?

Quote:
Originally Posted by fjasebase View Post
Godt sagt...Spiller lite rolle hvor mange stuere som står utenfor og når det bare er plass til en inne i lasterommet
Dette har jeg ingen peiling på, men må man vente med å kjøre inn bags til båndet til hele flyet er tømt, eller kan man, om man har personell til det og flyet er fullt av bags, kjøre inn 1-2 vogner, en annen lemper dette på båndet og sjåfør snur for å hente resten? I så fall må man jo kunne spare inn et og annet minutt

Forøvrig så støtter jeg Someones tidsangivelser.

Last edited by TOS; 12-07-2010 at 00:25.
TOS is offline   Reply With Quote
Old 12-07-2010, 00:31   #8
Jamsan
Newcomer
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 26
Default Re: Hva er akseptabelt?

Det pleier å være egne innkjøringslag som kun henter bagasjen og kjører den inn, mens stuerne laster av flyet. De kjører som regel inn ett par traller om gangen ja, slik at man sparer litt tid.
Jamsan is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Hvordan er F hos Asiana? (splittet) AndersE Reiseforum 28 02-08-2012 18:26
Hvordan er Aeroflot på economy (splittet) mckvakk Reiseforum 44 21-07-2012 13:50
Star-selskaper - hvordan er business over Atlanteren? (splittet) Eirik Reiseforum 8 09-10-2011 04:35
Hvordan opplever passasjerene i en flyulykke det (splittet fra AF447) Polaris Småprat 24 05-06-2011 22:40
Ut\innsjekk bagasje. hvordan når flere selskap? hellbilly Reiseforum 7 21-07-2009 00:03


All times are GMT +2. The time now is 20:43.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.