![]() |
|
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jul 2009
Posts: 372
|
![]() Quote:
Det er allerede indirekte vedtatt fra høyeste politisk hold i Norge, at fremtidens flyreiser må bli mer effektive, kortere / direkte, mindre i venterom trafikk osv. Så mitt forslag rent konkret går ut på at kutte dagens CO2 avgift helt, og isteden tilføre en avgift som regnes ut fra antall Km mellom start og slutt destinasjon, i korteste rute, minus avstanden på den ruten flyselskapet velger du skal dra. denne differansen gir grunnlag for avgift. Så man kan si at en flyreise til New York via Arlanda fra Oslo ville gitt ca 800 km ekstra km, så vist foreksempel denne omveien ville gitt en avgift på 1600 kr, kan jeg love deg at bransjen hadde funnet kortere løsninger, med ganske umiddelbar effekt. Så dette ville gitt Stavanger folk billigere billetter direkte med Iclandair, en via Oslo osv, så det ville funket hele veien. Så fordelene er jo mange, ikke minst mindre fly i luften til en hver tid, noe som selvsagt også blir viktig etterhvert som 25 000 nye fly skal tilføres luftfarten de neste 20 årene.
__________________
Fly your dreams. |
|
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
EU vurderer skyhøy CO2-avgift på flyreiser | C130 | Flyforum | 0 | 15-05-2019 21:54 |
EU nekter å droppe Co2 avgift på flyreiser | Il-86 | Flyforum | 82 | 04-04-2014 23:16 |
Auka avgift på veteranfly. Kva tenkjer regeringa på? Avgift på frivillig arbeid? | AA-skipper | Flyforum | 10 | 20-04-2010 10:45 |
Avgift på avgift - og avgift PÅ avgift | LN-MOW | Flyforum | 11 | 22-06-2009 21:35 |
Vurderer avgift på flydoen | k.s. | Flyforum | 21 | 19-06-2008 21:57 |