Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 21-02-2010, 19:48   #21
laurenz
ScanFlyer Molded

Default Re: Har DY styr på afgangstiderne?

Quote:
Originally Posted by FlyHi View Post
Jeg har da et ganske godt grundlag for det og det er netop mine oplevelser idag. Hvis afdelingen for "Øvrige henvendelser" ikke svarer telefonen efter 5 forsøg fordelt på ca 45 min., hvor jeg lod den ringe helt ud, så er der for få personer på job og der ydes dårlig service. Faktum er at der ikke bliver svaret på kundens henvendelse, hvilket ikke er tilfredsstillende.
Igjen, du vet ikke noe om forholdene hos Norwegian, ikke jeg heller. Men jeg har prøvd å forklare via mine egne opplevelser at du ikke vet noe om deres prioriteringer. Det kan ha dobbelt bemannet på den avdelingen du ringte til og uvanlig stor trafikk. At de tok telefonen umiddelbart på salgsavdelingen kan enkelt og greit skyldes at det er svært få som ønsker å kjøpe en billett søndag kveld.
At det ikke er noe god service at du ikke får svar er jeg helt enig i men det skyldes ikke nødvendigvis at de feilprioriterer.
laurenz is offline   Reply With Quote
Old 21-02-2010, 19:53   #22
FlyHi
ScanFlyer Crusty

FlyHi's Avatar

Quote:
Originally Posted by laurenz View Post
At det ikke er noe god service at du ikke får svar er jeg helt enig i men det skyldes ikke nødvendigvis at de feilprioriterer.
Hvis de ikke har mandskab til at svare telefonopkald, så har de i mine øjne fejlprioriteret og har for lidt mandskab på job.

Hvad der så ligger til grund for disse prioriteringer er i virkeligheden irrelavant for mig som kunde. Det indtryk jeg bliver efterladt med er som jeg har beskrevet og det er der sikkert også mange andre kunder der har samme indtryk. Jeg skal jo heldigvis ikke drive flyselskab, men blot forholde mig til om de flyselskaber jeg køber billetter hos yder en service jeg kan leve med eller ikke.
Old 21-02-2010, 20:04   #23
sail4fun
ScanFlyer Mile High Club

sail4fun's Avatar

Quote:
Originally Posted by imm View Post
Og spør folk her på forumet om de noen gang har hatt problemer å komme igjennom på telefonen når de ønsker å benytte seg av sine bonuspoeng.

IMM
? ja , til Møller Auto også men hva har det med DY å gjøre , de har vel ikke bonuspoeng ?

Quote:
Hvis de ikke har mandskab til at svare telefonopkald, så har de i mine øjne fejlprioriteret og har for lidt mandskab på job.

Hvad der så ligger til grund for disse prioriteringer er i virkeligheden irrelavant for mig som kunde. Det indtryk jeg bliver efterladt med er som jeg har beskrevet og det er der sikkert også mange andre kunder der har samme indtryk. Jeg skal jo heldigvis ikke drive flyselskab, men blot forholde mig til om de flyselskaber jeg køber billetter hos yder en service jeg kan leve med eller ikke.
Så enig, så enig , jeg som kunde skal vel ikke måtte tenkte på når jeg kan henvende meg til leverandøren ? , nei kl 11:30 bør jeg vel ikke ringe , da har de lunch. og mellom 13 og 14 har del vel siesta ?
sail4fun is offline   Reply With Quote
Old 21-02-2010, 20:08   #24
Utflyttet
Ute på tur

Quote:
Originally Posted by imm View Post
Og spør folk her på forumet om de noen gang har hatt problemer å komme igjennom på telefonen når de ønsker å benytte seg av sine bonuspoeng.

IMM
Jeg opplever stadig å få meldingen "Du er nr 1 i køen" fra SAS, hele døgnet, poeng eller penger. Lønner seg å være god kunde.

-A
Utflyttet is offline   Reply With Quote
Old 21-02-2010, 20:10   #25
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Skal vi styre tilbake til "Har DY styr på afgangstiderne?" ?

Old 21-02-2010, 22:13   #26
gustavf
ScanFlyer Mile High Club

Galley Slave
Global Moderator

gustavf's Avatar

Quote:
Originally Posted by ph-ndr View Post
Jeg opplever stadig å få meldingen "Du er nr 1 i køen" fra SAS, hele døgnet, poeng eller penger. Lønner seg å være god kunde.
Men det betyr ikke at SAS gir alle den servicen. Å påpeke at et selskap gir noen kunder god service er noe ganske annet enn at de gir alle kunder god service.
Old 22-02-2010, 03:12   #27
Jens W
ScanFlyer Crusty

Quote:
Har noget familie, som skal med DY3056 fra CPH-KRP i aften. På deres rejseplan er afgangen sat op til 18.30 og på CPH.dk er den sat op til kl. 18.10
Quote:
Originally Posted by Discus View Post
I mitt hode ville jeg sagt at det er flyselskapets rutetider som gjelder.
Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Hvis det er mismatch mellom flyplassens og flyselskapets oppgitte tider, er det flyselskapets tider som gjelder. Det skjer innimellom at flyplassenes systemer ikke får med seg ruteendringer, og disse kan godt ha skjedd for seks måneder siden - altså lenge før du booket.

Flyselskapet vil alltid ha den gjeldende rutetid av den enkle grunn at de er operatøren.
Som både MOW og Discus sier så er det flyselskapet som har rett, ikke bare fordi det ofte blir feil som nevnt, men det er de du (eller i dette tilfellet, din familie) har kontrakt med, ikke flyplassen.

Det går ofte ikke mange ukene her på forumet før det kommer spørsmål eller bemerkinger om Avinors "tull" på godt og vondt, og jeg har vanskelig for å se for meg at man er reddet for dette utenfor Norges grenser.
Som eksempel så sier Avinor ingenting om at Nextjet starter opp her (TRD) i morra, men hadde jeg hatt billett på første fly om tre timer, så hadde jeg nok møtt opp.

(PS: Tør jeg hinte om at denne er ferdigdiskutert, eller skal vi få mere gøyal diskusjon å følge? )
Jens W is offline   Reply With Quote
Old 22-02-2010, 15:03   #28
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club

AirbusTrond's Avatar

Quote:
Originally Posted by Cedlind View Post
(PS: Tør jeg hinte om at denne er ferdigdiskutert, eller skal vi få mere gøyal diskusjon å følge? )
Synes det var svært god underholdning å lese denne tråden.
AirbusTrond is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules