Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 13-02-2010, 11:09   #1
Tally-Ho
ScanFlyer Gold

Thomas Cook Re: KLM tar av fra taxebane på AMS

Quote:
Originally Posted by LN-KKY View Post
Hvis det IKKE er sløvhet hva er det da? Selv om man er i en presset situasjon med mange andre faktorer som spiller inn, er det da ingen unnskyldning for å ta av fra taxibanen? Man er rett og slett ikke fokusert nok på det man skal gjøre og tar de sikkerhetshensynene man skal gjøre, selv om situasjonen er presset. Og resultatet av det er at en farlig situasjon blir skapt, ikke kun for KLM flyet, men for andre fly i nærheten. Og er som det blir nevnt, hadde det vært at dette skjedde på en ukjent flyplass, men av rutinerte piloter i KLM på sin baseflyplass, er etter min oppfattning sløvhet og uforsiktighet. Note: MIN oppfattning
----
Les en gang til hva jeg prøver å si; det er ingen unnskyldning for KLM-pilotene, men en sannynlig forklaring til at ting som dette skjer.
HUMAN FACTORS - igjen.
For at man skal få hele "bildet", må man nesten ha opplevd dette selv, tror jeg...

Sitter man i stuen foran PC'en sin, så skjønner jeg at dette oppfattes som sløvhet. Men igjen - er det en fase man ikke er ""sløv" i, så er det foran avgang. Da er man heller "overloaded" i enkelte situasjoner.

Tally-Ho
Tally-Ho is offline   Reply With Quote
Old 13-02-2010, 12:05   #2
LN-KKY
ScanFlyer Blue

LN-KKY's Avatar

Default Re: KLM tar av fra taxebane på AMS

Quote:
Originally Posted by Tally-Ho View Post
----
Les en gang til hva jeg prøver å si; det er ingen unnskyldning for KLM-pilotene, men en sannynlig forklaring til at ting som dette skjer.
HUMAN FACTORS - igjen.
For at man skal få hele "bildet", må man nesten ha opplevd dette selv, tror jeg...

Sitter man i stuen foran PC'en sin, så skjønner jeg at dette oppfattes som sløvhet. Men igjen - er det en fase man ikke er ""sløv" i, så er det foran avgang. Da er man heller "overloaded" i enkelte situasjoner.

Tally-Ho
Jaja var ingenting i mot det du skrev, sa bare hva jeg mente jeg

Er fortsatt ingen unnskyldning om man er "overloaded" at slike hendelser finner sted..(etter min mening).. Og selv om man sitter i stuen foran PC'n når man skriver dette, betyr ikke at man gjør det til vanlig............................

Last edited by LN-KKY; 13-02-2010 at 12:11.
LN-KKY is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules