![]() |
|
|
![]() |
|
Thread Tools | Display Modes |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
![]() Tror jeg aldri har skrevet innlegg med dobbelt utropstegn tidligere.. Håper og tror at du skiver dette på fleip - alternativet er å bli snarest mulig klar over hvor feil uttalelsen er. Om staten, som investor i et selskap, benytter finansielle muskler på å holde liv "i en robust infrastruktur" er dette svært konkurransevridende og skaper ubalanse i markedet. Har staten det som agenda, vil f.eks ta bort avkastningskrav fra Avinor være et langt bedre virkemiddel. Dette både med tanke på SAS sin konkurransekraft og mekanismene i markedet. Æ vart skræmt no.. - skikkelig skræmt ![]() |
|
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Vil sikre rutenett og arbeidsplasser
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Løsningen er nok å kalle en spade for en spade - øse ut milliarder med markedsandel Innenriks Norge som fordelingsnøkkel. Alt annet er konkurransevridende.. ![]() Last edited by apron; 31-12-2009 at 10:14. Reason: skriveleif |
|
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Nei, det er ikke konkurransevridende - det legger snarere til rette for økt konkurranse. Markedet kan ikke styre seg selv, da oppstår nettopp den ubalansen du selv omtaler. Den norske staten, representert gjennom regjeringer med ulik farge, har på 1990- og 2000-tallet tatt mange grep for å øke konkurransen i norsk luftfart. Det ser vi tydelige resultater av nå. Samtidig har staten ivaretatt distriktene gjennom å subsidiere ruter som det i utgangspunktet ikke er marked for å drive.
|
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Jeg håper av hele mitt hjerte at SAS klarer seg, men mener bestemt at Staten bør løse inn eierskapet sitt og overlate det til investorer. Rett og slett fordi det hindrer fri konkurranse. Selv om likhet ikke nødvendigvis er rettferdig bør samme kalkulator og blanke, synlige våpen benyttes. ..forstår jeg deg rett kan et slikt grep være at SAS blir fritatt for pax og landingsavgifter for å sikre konkurranse? Heia SAS! |
|
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Braathen inn på det norske markedet. | catocontrol | Flyforum | 29 | 25-09-2013 19:33 |
Aeroplan vurderer å kjøpe seg inn i andre lojalitetsprogram | Desk pilot | Flyforum | 1 | 04-09-2007 08:50 |
Blue 1 og Estonian inn på Norske ruter | memphis_belle | Flyforum | 18 | 13-06-2006 14:14 |
FRP vil ha polakker inn i norske kontrollrom .. | Herlov | Flyforum | 11 | 14-12-2005 18:09 |
SAS-aksjonærer kan fly billigere enn andre? | Fokker 50 | Flyforum | 1 | 24-11-2005 18:10 |