![]() |
|
![]() |
#21 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2007
Posts: 244
|
![]() Quote:
Hadde det ikke vært for krisen i luftfarten (hos konkurrentene) kan det altså hende Norwegian hadde hatt 5-6 mill pax i året... ![]() Last edited by Flyer; 12-10-2009 at 22:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Tviler på det Flyer, nedgangen er mindre enn et år gammel (den riktige nedgang skjedde ikke før i november 2008 for de andre enn Norwegian) og da var både FlyNordic og Sterling Airlines allerede historie.
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Aug 2005
Location: TRD
Posts: 4,297
|
![]() Quote:
__________________
MD11 - King Of The TriHolers |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
|
![]()
Den reagerte jeg også på, har inntrykk av at de tjener bra på europarutene - ser ikke helt for meg heller at Kjos vil sitte og se Norwegian taper penger på sånne ruter...
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]() Quote:
![]()
__________________
Lufta er for alle! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
Posts: 6,569
|
![]() Quote:
DY driver ikke ruter med tap eller planlagt kryss-subsidiering. Det er enten snakk om helårs ruter eller sesong betonte ruter. Begge deler har en kalkulert oppstarts kostnad som varierer over tid når en rute går i balanse og senere med fortjeneste. Er ikke en rute liv laga blir den lagt ned. Det har vel historien vist så langt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
critical mind
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,794
|
![]()
Det er ingen tvil at Norwegian tjener god pa innenriksmarked. Men jeg ikke tror at Norwegian taper penger pa Europa rutene.
I Norge er dagen delt i morgen og kveldsrush. Men mellom 11 til ca. 16 tida er det egentlig ikke lönnsomt a fly pa de allefleste strekninger. Derfor kan man velge, enten la man flyene sta pa bakken, eller man har en rute som man kan tjene noe pa. Dersom denne rute gar med tap, sa er det billigere a la flyet sta pa bakken... Alle Europa-Ruter som flys i peak-hours ma vaere sa profitabelt at det er mer lukrative a bruke flyet til disse destinasjoner enn a bruke denne innenlands. Sorry guys, men de ökonomiske grunnprinsipier taler en annen sprak. Norwegian tjener noe pa de Europa-Ruter, ellers vil de har ikke flydd disse ruter...
__________________
Business Analyst |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]() Quote:
![]()
__________________
Lufta er for alle! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hvilket selskap har flest ulike typer widebodies i flåten? | TriStar | Småprat | 4 | 29-03-2017 09:29 |
Lufthansa taper penger i Europa | Spacetime | Flyforum | 9 | 15-06-2011 21:11 |
Ikke alle taper penger i Q1.....overskudd for Swiss | Someone | Flyforum | 3 | 05-05-2011 13:51 |
Hvilket selskap har flest forsinkelser i USA... | BGO | Flyforum | 5 | 15-12-2006 03:43 |