Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 19-09-2009, 00:17   #21
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Default Re: Eurobonus shop..Helt rørende tilbud !!

Quote:
Originally Posted by dc-8-63 View Post
Hmm jeg venter ennaa paa 40.000 OnePass miles fra nettopp Chase ...vi har oppfyllt alle kravene de satte - 2 aar senere og 40 telefoner har resultert i 0.00 miles....sorry no more Chase anything...holder oss til Amex...langt billigere - 1000% bedre....

Saavidet jeg ser er Coice Menyen til UA noe en faar lov til aa betale for - jippi....

jeg maa fremdeles fly til Hawaii via SFO eller LAX - jippi...

Hjem saa faar jeg lov til aa fly midtpaanatten(tm) - jippi.....

nei jeg er ennaa langt i fra solgt.....
Tror absolutt de aller aller fleste som benytter den stoerste banken i USA som aldri har tapt penger er mer enn godt fornoeyd med Chase og deres kort. Har selv hatt Chase siden 2002 og har 4 kort fra dem.

Amex er en spoek paa poengfronten og er slett ikke billigere. Det eneste brukanes kortet som finnes her borte er Amex Plat og det koster 395 bols i aaret.

Choice menyen koster penger, men er ti ganger bedre enn alt annet som selges der ute. Jeg kan kjoepe meg en Single Malt og selv om jeg ikke er stor fan av wheat beer, skiftes oellen ut hver maaned!

Klart at dersom UA ikke flyr direkte fra SEA, er det et daarligere alternativ -- til EN destinasjon. Men skal du alle andre steder, er alle andre ett bedre alternativ og du skal ikke fly mye for aa nyte godt -- saerlig i disse DEQM dager
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 19-09-2009, 00:31   #22
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen

dc-8-63's Avatar

Quote:
Originally Posted by Tommy777 View Post
Tror absolutt de aller aller fleste som benytter den stoerste banken i USA som aldri har tapt penger er mer enn godt fornoeyd med Chase og deres kort. Har selv hatt Chase siden 2002 og har 4 kort fra dem.

Amex er en spoek paa poengfronten og er slett ikke billigere. Det eneste brukanes kortet som finnes her borte er Amex Plat og det koster 395 bols i aaret.

Choice menyen koster penger, men er ti ganger bedre enn alt annet som selges der ute. Jeg kan kjoepe meg en Single Malt og selv om jeg ikke er stor fan av wheat beer, skiftes oellen ut hver maaned!

Klart at dersom UA ikke flyr direkte fra SEA, er det et daarligere alternativ -- til EN destinasjon. Men skal du alle andre steder, er alle andre ett bedre alternativ og du skal ikke fly mye for aa nyte godt -- saerlig i disse DEQM dager
Siden du ennaa er vaaken saa er Untieds tilbud til Hawaii fra Seattle eller Portland via via...selv Alaska trakker bedre i vei enn UA...HA flyr nonstop daglig til baade HNL og OGG saa dobbelt saa mange destinasjoner ....

Vaare Amex kort - privat via Costco + Business er langt billigere enn Chase, og mye bedre kunde service....Vi faar ennaa "tilbud" om 2 x 20.000 miles fra Chase, men har ikke klart aa faa disse miles godskrevet paa vaare OnePass kontoer....og i foelge Dag sine venner i CO OnePass er vi laaaangt fra alene om aa slite med Chase sitt lokketilbud...kort sagt det Chase som ikke har gjort jobben sin...noe de har hatt 2 aar paa seg - og da hjelper det ikke at de teoretisk gir mere miles...

Saa jeg forblir enig med Reidar...ser ingen fordel med aa tilhoere noen allianse naar en skal til Italia, Norge og Argentina i loepet av de neste 12 maanedene....
Old 19-09-2009, 00:35   #23
MD11
ScanFlyer Dusty

MD11's Avatar

Og i TRD tar LCC kongen også natta vel vitende om jeg er fullstending fri for bonus og poengbekymringer. Jeg trenger heller ikke tenke på å oppdatere meg på den fronten heller

Ja til lave priser UTEN dyr bonus
Old 19-09-2009, 00:36   #24
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Det er som aa diskutere med bestemuttern :P

Har baade Amex, Citi og Chase, alle funker helt kurrant for meg, men jeg har min aller verste kundeservice historie med Amex, (som vi kan ta over ett par pils en gang), saa det varierer selvsagt.

Skal du betale for 3 turer til Europa er det mer enn nok til aa faa status hos valgfri allianse og det aa ha status gjoer reisen mye behageligere. Til og med Reidar er enig i den :P

Og naar det gjelder Hawaii, kan du jo fortsatt reise med dem paa den eneste destinasjonen de flyr til fra Seattle og fortsatt faa status hos andre
Old 19-09-2009, 00:37   #25
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Quote:
Originally Posted by MD11 View Post
Og i TRD tar LCC kongen også natta vel vitende om jeg er fullstending fri for bonus og poengbekymringer. Jeg trenger heller ikke tenke på å oppdatere meg på den fronten heller

Ja til lave priser UTEN dyr bonus
Nei til kommunistiske markedsbegrensninger innenriks Norge
Old 19-09-2009, 00:43   #26
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen

dc-8-63's Avatar

Quote:
Det er som aa diskutere med bestemuttern :P

Har baade Amex, Citi og Chase, alle funker helt kurrant for meg, men jeg har min aller verste kundeservice historie med Amex, (som vi kan ta over ett par pils en gang), saa det varierer selvsagt.

Skal du betale for 3 turer til Europa er det mer enn nok til aa faa status hos valgfri allianse og det aa ha status gjoer reisen mye behageligere. Til og med Reidar er enig i den :P

Og naar det gjelder Hawaii, kan du jo fortsatt reise med dem paa den eneste destinasjonen de flyr til fra Seattle og fortsatt faa status hos andre
Vaare favoritter gaar paa tvers av alle Allianser:

Til Argentina er Lan Chile suverent best ... OneWorld
Til Hawaii er Hawaiian suverent best ... Ingen allianse...
Til Italia fra Seattle er Lufthansa suverent best ... flest destinasjoner i Italia - Star Allianse
Til Norge er det ingen som er bra fra Seattle.....

Saa hvis vi skal holde oss til en allianse maa vi gi opp mye.....og UA til Argentina er totalt utelukket etter et par turer.....
Old 19-09-2009, 01:18   #27
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Flyr du Hansen til Norge og Italia er Premier i boks. Det er ca. 2 timer fra FRA- OSL :P
Old 19-09-2009, 01:24   #28
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Jeg klarer ikke helt å se forskjellen på at LH er best til Italia, men tydeligvis ikke til Norge
Martin is offline   Reply With Quote
Old 19-09-2009, 01:51   #29
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen

dc-8-63's Avatar

Quote:
Flyr du Hansen til Norge og Italia er Premier i boks. Det er ca. 2 timer fra FRA- OSL :P
Har floeyet LH til Italia x 2 status er 0 EQM ... 4 x til Norge status er 0 EQM, det skal taes med at jeg har et sMiles & More kort (ex Swiss) mulig at vi som er ex Swiss ikke faar noen EQM - etter 5 aar har jeg opptjent et eneste EQM....
Old 19-09-2009, 01:57   #30
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen

dc-8-63's Avatar

Quote:
Originally Posted by Martin View Post
Jeg klarer ikke helt å se forskjellen på at LH er best til Italia, men tydeligvis ikke til Norge
Lufthansa har et utmerket rutenett I Italia med svaert gode forbindelser til "vaare" byer og akkurat passe tid I FRA - til / fra Oslo har gaar det mere ut pa ett om en velger Air France (vi har ikke CDG allergi) Lufthansa eller the British People.....saa det er ingen klar favoritt....

Last edited by dc-8-63; 19-09-2009 at 02:44.
dc-8-63 is online now   Reply With Quote
Old 19-09-2009, 03:30   #31
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Hehe .. jeg har akkurat fått nytt Chase .. vi får se hvor lang tid det tar før jeg får mine 30.000 miles ...
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 19-09-2009, 16:57   #32
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Quote:
Har floeyet LH til Italia x 2 status er 0 EQM ... 4 x til Norge status er 0 EQM, det skal taes med at jeg har et sMiles & More kort (ex Swiss) mulig at vi som er ex Swiss ikke faar noen EQM - etter 5 aar har jeg opptjent et eneste EQM....
Du maa opptjene poengene paa Mileage Plus, United's program. Lufthansa og United har ett meget naert samarbeide over atlanteren og alle bookingklasser paa transatlatisk opptjener poeng (bortsett fra XIO som er bonusklasser). Innen Europa opptjener man ikke poeng i de aller billigste klassene, men det gir jo bare rusk uansett.

http://www.united.com/page/article/0,,1189,00.html

Det som er kjekt i tillegg, er at har man Premier (25K EQM i aaret), mottar man 25% mer miles over atlanteren paa LH, US og snart CO. Det gir 2-3K ekstra miles hver gang man tar turen over.

Og Premier er det man trenger for aa faa alle fordelene bortsett fra loungetilgang

Naa som CO snart er med i Star, har man hele 3 selskaper paa denne siden av dammen som alle gir 100% miles minimum, saa det har aldri vaert enklere. CO til soeramerika er heller ikke aa forakte via IAH
Old 20-09-2009, 22:45   #33
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen

dc-8-63's Avatar

Default Re: Allianseuavhengighet - smart eller helt høl i huet?

Problemet me Mileage Plus er at en maa jo fly endel Untied.....og hva vi staar igjen med etterpaa er rett og slett langt i fra verdt det med vaart reisevolum....etter 2x UA t/r Argentina med forholdsvis dyre billetter USD 2000.00 pp - (De billigste ligger paa under USD 1000.00) og start paa bar bakke (selv etter 5 aar som lojal Star Allianse idiot) er det untied vi moeter svaert anderledes enn det du moeter....hvor mange ganger maa du 4 ganger opp til skranken for aa faa sjekket inn...(3 ganger greide de aa sjekke inn Alexandra hele veien til Buenos Aires, fortelle oss at vi ikke kunne faa boardingpass hele veien...duuuh!! mens jeg ikke fikk noen BP). Vi ble ogsaa fortalt at vi ikke kunne sitte sammen fordi flyet var helt fullt...vi var de 2 siste ombord i en A319 som hadde 40 - foerti !! passasjerer....saa ditt United Tommy er noe helt annet hva vi maa streve med.....

Etter 5 aar med Star Allianse har jeg 45.000 goodfornothingmiles(tm) og om jeg oensker en oppgradering saa koster billetten et par hundre USD mindre enn hva jeg kan kjoepe Discount C tur/retur for.....klart i din liga saa loenner det seg aa vaere lojal...men i vaar liga er det null niks aa hente......
Old 22-09-2009, 03:26   #34
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Der sto det jaggumeg 30.000 skinnende poeng på kontoen min, gitt ... Så med Hvalsafari, EQM-bonus og Lufthansa ATL-FRA-ATL er sølvkortet i boks, gitt - og jeg har mer enn nok poeng til en Seattle-tur i F.
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 22-09-2009, 03:32   #35
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Quote:
Problemet me Mileage Plus er at en maa jo fly endel Untied.....og hva vi staar igjen med etterpaa er rett og slett langt i fra verdt det med vaart reisevolum....etter 2x UA t/r Argentina med forholdsvis dyre billetter USD 2000.00 pp - (De billigste ligger paa under USD 1000.00) og start paa bar bakke (selv etter 5 aar som lojal Star Allianse idiot) er det untied vi moeter svaert anderledes enn det du moeter....hvor mange ganger maa du 4 ganger opp til skranken for aa faa sjekket inn...(3 ganger greide de aa sjekke inn Alexandra hele veien til Buenos Aires, fortelle oss at vi ikke kunne faa boardingpass hele veien...duuuh!! mens jeg ikke fikk noen BP). Vi ble ogsaa fortalt at vi ikke kunne sitte sammen fordi flyet var helt fullt...vi var de 2 siste ombord i en A319 som hadde 40 - foerti !! passasjerer....saa ditt United Tommy er noe helt annet hva vi maa streve med.....

Etter 5 aar med Star Allianse har jeg 45.000 goodfornothingmiles(tm) og om jeg oensker en oppgradering saa koster billetten et par hundre USD mindre enn hva jeg kan kjoepe Discount C tur/retur for.....klart i din liga saa loenner det seg aa vaere lojal...men i vaar liga er det null niks aa hente......
Det er her du tar fullstendig feil. Brodern er soelv hos United og har kun flydd ORD-LGA og LGA-IAD med UA innevaerende aar. Resten er med SK, US og mesteparten hos LH. Bortsett fra 25% billettene til SK, tjener han 100% paa alt US, LH og snart CO gir. Det er nemlig det som er fordelen med allianser. Ett eksempel: Naar du har reist 5 ganger t/r Europa med LH, har du nok poeng til aa reise gratis til EZE fra Seattle.

Klart det er bedre service naar man har status. Slik er det i alle selskaper.

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Der sto det jaggumeg 30.000 skinnende poeng på kontoen min, gitt ... Så med Hvalsafari, EQM-bonus og Lufthansa ATL-FRA-ATL er sølvkortet i boks, gitt - og jeg har mer enn nok poeng til en Seattle-tur i F.
Her ogsaa. Jeg signa opp for det samme kortet du har og scrappa det gamle UA kortet og samme dag som deg kom det sikkert inn paa konto:

Sep 18, 2009 CHASE 1ST PURCHASE BONUS 30,000 0 0 30,000

Last edited by Tommy777; 22-09-2009 at 03:43.
Reply

Posting Rules