![]() |
|
![]() |
#21 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Amex er en spoek paa poengfronten og er slett ikke billigere. Det eneste brukanes kortet som finnes her borte er Amex Plat og det koster 395 bols i aaret. Choice menyen koster penger, men er ti ganger bedre enn alt annet som selges der ute. Jeg kan kjoepe meg en Single Malt og selv om jeg ikke er stor fan av wheat beer, skiftes oellen ut hver maaned! Klart at dersom UA ikke flyr direkte fra SEA, er det et daarligere alternativ -- til EN destinasjon. Men skal du alle andre steder, er alle andre ett bedre alternativ og du skal ikke fly mye for aa nyte godt -- saerlig i disse DEQM dager |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
![]() ![]() ![]() Vaare Amex kort - privat via Costco + Business er langt billigere enn Chase, og mye bedre kunde service....Vi faar ennaa "tilbud" om 2 x 20.000 miles fra Chase, men har ikke klart aa faa disse miles godskrevet paa vaare OnePass kontoer....og i foelge Dag sine venner i CO OnePass er vi laaaangt fra alene om aa slite med Chase sitt lokketilbud...kort sagt det Chase som ikke har gjort jobben sin...noe de har hatt 2 aar paa seg - og da hjelper det ikke at de teoretisk gir mere miles... Saa jeg forblir enig med Reidar...ser ingen fordel med aa tilhoere noen allianse naar en skal til Italia, Norge og Argentina i loepet av de neste 12 maanedene....
![]() |
![]() |
#23 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Og i TRD tar LCC kongen også natta vel vitende om jeg er fullstending fri for bonus og poengbekymringer. Jeg trenger heller ikke tenke på å oppdatere meg på den fronten heller
![]() ![]() Ja til lave priser UTEN dyr bonus ![]()
![]() |
#24 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Det er som aa diskutere med bestemuttern :P
Har baade Amex, Citi og Chase, alle funker helt kurrant for meg, men jeg har min aller verste kundeservice historie med Amex, (som vi kan ta over ett par pils en gang), saa det varierer selvsagt. Skal du betale for 3 turer til Europa er det mer enn nok til aa faa status hos valgfri allianse og det aa ha status gjoer reisen mye behageligere. Til og med Reidar er enig i den :P Og naar det gjelder Hawaii, kan du jo fortsatt reise med dem paa den eneste destinasjonen de flyr til fra Seattle og fortsatt faa status hos andre |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
Til Argentina er Lan Chile suverent best ... OneWorld Til Hawaii er Hawaiian suverent best ... Ingen allianse... Til Italia fra Seattle er Lufthansa suverent best ... flest destinasjoner i Italia - Star Allianse Til Norge er det ingen som er bra fra Seattle..... Saa hvis vi skal holde oss til en allianse maa vi gi opp mye.....og UA til Argentina er totalt utelukket etter et par turer.....
![]() |
![]() |
#27 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Flyr du Hansen til Norge og Italia er Premier i boks. Det er ca. 2 timer fra FRA- OSL :P
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
Jeg klarer ikke helt å se forskjellen på at LH er best til Italia, men tydeligvis ikke til Norge
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
Har floeyet LH til Italia x 2 status er 0 EQM ... 4 x til Norge status er 0 EQM, det skal taes med at jeg har et sMiles & More kort (ex Swiss) mulig at vi som er ex Swiss ikke faar noen EQM - etter 5 aar har jeg opptjent et eneste EQM....
![]() |
#30 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem Last edited by dc-8-63; 19-09-2009 at 02:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Hehe .. jeg har akkurat fått nytt Chase .. vi får se hvor lang tid det tar før jeg får mine 30.000 miles ...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
http://www.united.com/page/article/0,,1189,00.html Det som er kjekt i tillegg, er at har man Premier (25K EQM i aaret), mottar man 25% mer miles over atlanteren paa LH, US og snart CO. Det gir 2-3K ekstra miles hver gang man tar turen over. Og Premier er det man trenger for aa faa alle fordelene bortsett fra loungetilgang Naa som CO snart er med i Star, har man hele 3 selskaper paa denne siden av dammen som alle gir 100% miles minimum, saa det har aldri vaert enklere. CO til soeramerika er heller ikke aa forakte via IAH |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
Problemet me Mileage Plus er at en maa jo fly endel Untied.....og hva vi staar igjen med etterpaa er rett og slett langt i fra verdt det med vaart reisevolum....etter 2x UA t/r Argentina med forholdsvis dyre billetter USD 2000.00 pp - (De billigste ligger paa under USD 1000.00) og start paa bar bakke (selv etter 5 aar som lojal Star Allianse idiot) er det untied vi moeter svaert anderledes enn det du moeter....hvor mange ganger maa du 4 ganger opp til skranken for aa faa sjekket inn...(3 ganger greide de aa sjekke inn Alexandra hele veien til Buenos Aires, fortelle oss at vi ikke kunne faa boardingpass hele veien...duuuh!! mens jeg ikke fikk noen BP). Vi ble ogsaa fortalt at vi ikke kunne sitte sammen fordi flyet var helt fullt...vi var de 2 siste ombord i en A319 som hadde 40 - foerti !! passasjerer....saa ditt United Tommy er noe helt annet hva vi maa streve med.....
Etter 5 aar med Star Allianse har jeg 45.000 goodfornothingmiles(tm) og om jeg oensker en oppgradering saa koster billetten et par hundre USD mindre enn hva jeg kan kjoepe Discount C tur/retur for.....klart i din liga saa loenner det seg aa vaere lojal...men i vaar liga er det null niks aa hente......
![]() |
#34 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Der sto det jaggumeg 30.000 skinnende poeng på kontoen min, gitt ... Så med Hvalsafari, EQM-bonus og Lufthansa ATL-FRA-ATL er sølvkortet i boks, gitt - og jeg har mer enn nok poeng til en Seattle-tur i F.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Klart det er bedre service naar man har status. Slik er det i alle selskaper. Quote:
Sep 18, 2009 CHASE 1ST PURCHASE BONUS 30,000 0 0 30,000 Last edited by Tommy777; 22-09-2009 at 03:43. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Talentløs boarding, eller helt vanlig...? | Rland | Småprat | 11 | 24-06-2018 10:42 |
Helt eller idiot? Fløy inn i haglstorm | LN-MOW | Flyforum | 11 | 10-08-2015 17:21 |
5 Minutes of fame, og 20 kroner til kaffe, eller ikke helt | sail4fun | Småprat | 6 | 14-12-2012 20:48 |
Smart eller dumt trekk fra SAS? | Skuggenheimer | Småprat | 1 | 11-10-2012 18:48 |
Helt totalt OT: Skal man kjøpe PS2 eller Xbox? | The Ticketor | Flyforum | 8 | 27-10-2004 21:18 |