Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 05-08-2009, 15:28   #21
Desk pilot
ScanFlyer Crusty
 
Desk pilot's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Mosjøen
Posts: 3,128
Default Re: Prosent nordmenn på SK CPH-BKK

Quote:
Når forsvant transfer-innsjekken? Peppes har hvertfall vært der de er nå helt siden flyplassen åpnet.
Tror transfer-innsjekken lå i området der det nå er en kiosk (blir det øst for Peppes?). Point heter den vel.
Desk pilot is offline   Reply With Quote
Old 05-08-2009, 15:37   #22
Hickok
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
Default Re: Prosent nordmenn på SK CPH-BKK

Det er klart at det er viktigere med enda flere pølsekiosker enn en innsjekkingsskranke for transfer. Det er jo tross alt et kjøpesenter.
Hickok is offline   Reply With Quote
Old 05-08-2009, 15:50   #23
Bizflyer
FinalCall.travel/no
 
Bizflyer's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,309
Default Re: Prosent nordmenn på SK CPH-BKK

Transittinnsjekken lå der den nye Peppes baren ligger. Dvs rett vil høyre for selve Peppes, som en eller annen mener har ligget der siden åpningen, som en eller annen også har rett i.

BF
__________________
Siden 010106

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 05-08-2009, 16:07   #24
TOS
ScanFlyer Mile High Club
 
TOS's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
Default Re: Prosent nordmenn på SK CPH-BKK

Quote:
Originally Posted by Bizflyer View Post
Transittinnsjekken lå der den nye Peppes baren ligger. Dvs rett vil høyre for selve Peppes, som en eller annen mener har ligget der siden åpningen, som en eller annen også har rett i.
Jeg synes å huske at transittinnsjekken lå der det i dag ligger en kiosk (dvs. at det var umiddelbart rundt hjørnet fra der man kommer ut etter tollsonen). Jeg ser slettes ikke bort fra at jeg husker feil....
TOS is offline   Reply With Quote
Old 05-08-2009, 17:14   #25
Superhai
ScanFlyer Rusty
 
Superhai's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
Default Re: Prosent nordmenn på SK CPH-BKK

Den ligger mellom kiosken og peppes, det er en bar foran den nå.
Det er forøvrig løsning på vei for transfer av baggasje uten at paxen fysisk selv må deklarere baggasjen sin. Men når det kommer er ennå ikke bekreftet.
__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.”

Last edited by Superhai; 05-08-2009 at 17:18.
Superhai is offline   Reply With Quote
Old 05-08-2009, 19:36   #26
amatør
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oppegård
Posts: 1,729
Default Re: Prosent nordmenn på SK CPH-BKK

Quote:
Originally Posted by Superhai View Post
Den ligger mellom kiosken og peppes, det er en bar foran den nå.
Det er forøvrig løsning på vei for transfer av baggasje uten at paxen fysisk selv må deklarere baggasjen sin. Men når det kommer er ennå ikke bekreftet.
Det høres bra ut. OSL må gjøre det langt lettere å bytte fly fra utenlands til innenlands for å ta opp konkurransen om transferpassasjerene med AMS og CPH.
Men uansett så er det nok mange som foretrekker å fly via OSL til/fra BKK pga frekvens. Hadde jeg hatt valget mellom la oss si tre timer på CPH eller en time på OSL, hadde ihvertfall valget mitt vært enkelt..
amatør is offline   Reply With Quote
Old 05-08-2009, 19:46   #27
JoeW
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Mar 2008
Location: RDU
Posts: 5,746
Default Re: Prosent nordmenn på SK CPH-BKK

Quote:
Originally Posted by Superhai View Post
Den ligger mellom kiosken og peppes, det er en bar foran den nå.
Det er forøvrig løsning på vei for transfer av baggasje uten at paxen fysisk selv må deklarere baggasjen sin. Men når det kommer er ennå ikke bekreftet.
Antar slik som i Sverige - hvor SAS kunder nå kan tolldeklarere bagasjen uten å fysisk hente den? (Har forstått det som at det på papiret er point of entry tolldeklarasjonen skjer, men at SAS-kunder kan gjøre denne deklarasjonen uten å hente bag).

Forøvrig ligger det to skranker litt bortgjemt mellom kiosken Point og Peppes/baren. Synd disse ikke kan bemannes(og fremkommeligheten dit bedres) - spesielt på kvelden med mye transfer ville mange spart styret med heis og traller med baggasje om disse skrankene gjenåpnes...
JoeW is offline   Reply With Quote
Old 05-08-2009, 20:41   #28
3tflyer
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 350
Default Re: Prosent nordmenn på SK CPH-BKK

Quote:
Originally Posted by amatør View Post
Det høres bra ut. OSL må gjøre det langt lettere å bytte fly fra utenlands til innenlands for å ta opp konkurransen om transferpassasjerene med AMS og CPH.
Men uansett så er det nok mange som foretrekker å fly via OSL til/fra BKK pga frekvens. Hadde jeg hatt valget mellom la oss si tre timer på CPH eller en time på OSL, hadde ihvertfall valget mitt vært enkelt..
Reiser ofte fra TRD og direkte til CPH - 17.20-19.05 og noen rolige timer i lounchen før avgang til BKK er ikke å forakte. Hater å reise via OSL nettopp på grunn av toll etc.på returen.
3tflyer is offline   Reply With Quote
Old 05-08-2009, 20:56   #29
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 6,112
Default Re: Prosent nordmenn på SK CPH-BKK

Quote:
Originally Posted by Bizflyer View Post
Ja, den dagen du får Tollvesenet med på noe slikt, snør det nok agurker!!

Har fortsatt ikke forstått hvorfor det er så om å gjøre å få noen IC ruter ut fra OSL. Det er greit for de som bor i Oslo/Akershus området. For alle oss andre er det mye greiere å fly via CPH (eller FRA for SVG/BFO - eller AMS fra mange andre byer, for de som liker det!)

Du begynner å høres ut som en sinna sutrekopp nå!

BF
Siden jeg bruker 40 min fra jeg går fra leiligheten i Oslo til jeg sitter i loungen på OSL, er ikke tollvesenet så stort problem for meg. Imidlertid har jeg mange kolleger det er kjipt for...

Og siden jeg jobber i Bergen vet jeg at det der å reise "rett ut i Europa" fra andre byer enn Oslo ikke er så utrolig praktisk. To ruter pr dag med LH fra BGO og SVG er ikke hva jeg kaller god connection. Og hvem vil vel bli sett i et KLM fly, hadde AF-KLM enda satset tungt med AF istedet fra Norge

Det er vel også ofte betydelig billigere å reise via OSL enn CPH for reiser i Europa (gjelder riktignok ikke Intercont.)?
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 05-08-2009, 21:01   #30
GFL
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,173
Default Re: Prosent nordmenn på SK CPH-BKK

Quote:
Originally Posted by Chriscross View Post
Og hvem vil vel bli sett i et KLM fly, hadde AF-KLM enda satset tungt med AF istedet fra Norge
Jeg kan gjerne bli sett i et KLM-fly. Hva er galt med det?
__________________
Why fly? Simple. I'm not happy unless there's some room between me and the ground.
GFL is offline   Reply With Quote
Old 05-08-2009, 21:04   #31
amatør
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oppegård
Posts: 1,729
Default Re: Prosent nordmenn på SK CPH-BKK

Quote:
Originally Posted by 3tflyer View Post
Reiser ofte fra TRD og direkte til CPH - 17.20-19.05 og noen rolige timer i lounchen før avgang til BKK er ikke å forakte. Hater å reise via OSL nettopp på grunn av toll etc.på returen.
Blant vanlig dødelige er vel ikke loungen på CPH et alternativ.
amatør is offline   Reply With Quote
Old 05-08-2009, 21:11   #32
3tflyer
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 350
Default Re: Prosent nordmenn på SK CPH-BKK

Quote:
Originally Posted by amatør View Post
Blant vanlig dødelige er vel ikke loungen på CPH et alternativ.
Du har selvsagt et poeng der! Men et Diners Club kort koster ikke mange kronene i årsavgift og så har du tilgang til en rekke lounger på flyplasser, blant annet CPH - selv om den ikke er like bra som SAS sin så er det både mat, drikke, aviser og internett.
3tflyer is offline   Reply With Quote
Old 05-08-2009, 22:25   #33
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen
 
dc-8-63's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,926
Default Re: Prosent nordmenn på SK CPH-BKK

Quote:
Originally Posted by Businessmann View Post
Det overrasker meg ikke, 60%, de holder vel liv i ruta med Norsk laks på flyfrakt også, ser Norge ekportere unormalt mye laks til Danmark.
Rett å slett tafatt av oss normenn, dumsnille fjellbønder. Hee Hee.
Jeg hoerte det samme om SAS sin Seattle rute ogsaa, den ble holdt i live av Nordmenn....virkeligheten (fra Port of Seattle's statestikker) var 9 Danske passasjerer for hver Nordmann, 5 Svenske for hver Nordmann, og hele 7 Amerikanere for hver Nordmann...ja det var flere tyskere enn Nordmenn ombord i 937/938....
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem
dc-8-63 is offline   Reply With Quote
Old 05-08-2009, 22:39   #34
LN-SEK
ScanFlyer Gold
 
LN-SEK's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Langt ut på landet
Posts: 1,434
Default Re: Prosent nordmenn på SK CPH-BKK

Det er da fler enn de fra Oslo/Akershus som bruker OSL. Hele Østlandet tenker jeg vi sier, minus de som reiser fra Torp og Rygge når det er praktisk. For min egen del så frister det å lande IC på OSL etter en laaaang tur istedenfor å lande ett annet sted også få nok en tur før man er hjemme...

Men jeg har full forståelse for at de fra andre kanter av landet gjør annerledes...
LN-SEK is offline   Reply With Quote
Old 05-08-2009, 22:43   #35
TOS
ScanFlyer Mile High Club
 
TOS's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
Default Re: Prosent nordmenn på SK CPH-BKK

Quote:
Originally Posted by LN-SEK View Post
Men jeg har full forståelse for at de fra andre kanter av landet gjør annerledes...
Vi som bor nord for Trondheim som uansett må via OSL ville nok foretrukket direkteruter ut fra OSL fremfor fra CPH (og som de sier litt nord for meg: "Vi e små, men vi e mange....").
TOS is offline   Reply With Quote
Old 06-08-2009, 04:05   #36
BSSW
Browncoat
 
BSSW's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
Default Re: Prosent nordmenn på SK CPH-BKK

Quote:
Originally Posted by Chriscross View Post
To ruter pr dag med LH fra BGO og SVG er ikke hva jeg kaller god connection. Og hvem vil vel bli sett i et KLM fly, hadde AF-KLM enda satset tungt med AF istedet fra Norge
LH har nå 3 flighter fra SVG til FRA, hvor mange fra BGO vet jeg ikke. Tror nok at man med disse 3 vil kunne få god connetction til de fleste verdensdeler.

Har aldri hatt noe imot å sette meg i en KLM maskin...
__________________
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam
BSSW is offline   Reply With Quote
Old 06-08-2009, 13:29   #37
litt-amatør
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 2,369
Default Re: Prosent nordmenn på SK CPH-BKK

Quote:
Originally Posted by Chriscross View Post
Og hvem vil vel bli sett i et KLM fly, hadde AF-KLM enda satset tungt med AF istedet fra Norge

Det er vel også ofte betydelig billigere å reise via OSL enn CPH for reiser i Europa (gjelder riktignok ikke Intercont.)?
Hva er galt med KLM? Og det ville da vært helt meningsløst å satse med AF fra Norge. Og CDG foran AMS? Seriøst?
litt-amatør is offline   Reply With Quote
Old 06-08-2009, 13:45   #38
jb1
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,634
Default Re: Prosent nordmenn på SK CPH-BKK

Quote:
Originally Posted by litt-amatør View Post
Hva er galt med KLM? Og det ville da vært helt meningsløst å satse med AF fra Norge. Og CDG foran AMS? Seriøst?
Jeg tror han tenker på service ombord ikke flyplassene. Jeg er enig i at AMS er bedre enn CDG, men CDG er ikke så dårlig som mange vil ha det til synes jeg. Jeg er helt enig i at AF er bedre enn KLM på europeiske ruter. På langruter har jeg kun fløyet AF, og kan derfor ikke sammenligne selskapene.
__________________
Upcoming flights:
JUN WAW-VIE OS E95, VIE-OSL OS 320, OSL-WAW 78M WAW-ARN LO E95 JUL BRU-ARN SK 32N
jb1 is offline   Reply With Quote
Old 07-08-2009, 23:21   #39
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,435
Default Re: Prosent nordmenn på SK CPH-BKK

Quote:
Originally Posted by Desk pilot View Post
Tror transfer-innsjekken lå i området der det nå er en kiosk (blir det øst for Peppes?). Point heter den vel.
Quote:
Originally Posted by Bizflyer View Post
Transittinnsjekken lå der den nye Peppes baren ligger. Dvs rett vil høyre for selve Peppes, som en eller annen mener har ligget der siden åpningen, som en eller annen også har rett i.

BF
Quote:
Originally Posted by TOS View Post
Jeg synes å huske at transittinnsjekken lå der det i dag ligger en kiosk (dvs. at det var umiddelbart rundt hjørnet fra der man kommer ut etter tollsonen). Jeg ser slettes ikke bort fra at jeg husker feil....
Quote:
Originally Posted by Superhai View Post
Den ligger mellom kiosken og peppes, det er en bar foran den nå.
Det er forøvrig løsning på vei for transfer av baggasje uten at paxen fysisk selv må deklarere baggasjen sin. Men når det kommer er ennå ikke bekreftet.
Var å sjekket idag. Skrankene og båndene er der fremdeles, men området ligger delvis skjult bak lokale til Bar(t), som baren mellom Point og Peppes heter
__________________
Upcoming flights - JUN: OSL-TRD-OSL (SK) JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 07-08-2009, 23:31   #40
Bizflyer
FinalCall.travel/no
 
Bizflyer's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,309
Default Re: Prosent nordmenn på SK CPH-BKK

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Var å sjekket idag. Skrankene og båndene er der fremdeles, men området ligger delvis skjult bak lokale til Bar(t), som baren mellom Point og Peppes heter
Det er da flott at noen tar oppgaven sin seriøst og tar en rekognosering der oppe!

Da fikk jeg rett da! Det var der Peppes åpnet en bar!

BF
__________________
Siden 010106

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
SAS lancerer CPH-Bremen og CPH-Humberside + re-start av BKK jefi99 Flyforum 13 24-03-2014 11:47
KUL-BKK-CPH-OSL i eco extra, får ikke valgt sete på KUL-BKK Powell Reiseforum 1 20-06-2012 23:04
42 prosent flere nordmenn til USA i juni MartinL Flyforum 72 23-09-2008 16:24
Priser CPH-BKK-CPH/ Bizniz class Bizflyer Flyforum 3 03-06-2007 19:00
TG 747 CPH-BKK MountainDew Flyforum 4 14-06-2006 21:26


All times are GMT +2. The time now is 03:53.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.