Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 05-08-2009, 15:28   #21
Desk pilot
ScanFlyer Crusty

Desk pilot's Avatar

Default Re: Prosent nordmenn på SK CPH-BKK

Quote:
Når forsvant transfer-innsjekken? Peppes har hvertfall vært der de er nå helt siden flyplassen åpnet.
Tror transfer-innsjekken lå i området der det nå er en kiosk (blir det øst for Peppes?). Point heter den vel.
Desk pilot is offline   Reply With Quote
Old 05-08-2009, 15:37   #22
Hickok
ScanFlyer Mile High Club

Det er klart at det er viktigere med enda flere pølsekiosker enn en innsjekkingsskranke for transfer. Det er jo tross alt et kjøpesenter.
Hickok is offline   Reply With Quote
Old 05-08-2009, 15:50   #23
Bizflyer
FinalCall.travel/no

Bizflyer's Avatar

Transittinnsjekken lå der den nye Peppes baren ligger. Dvs rett vil høyre for selve Peppes, som en eller annen mener har ligget der siden åpningen, som en eller annen også har rett i.

BF

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 05-08-2009, 16:07   #24
TOS
ScanFlyer Mile High Club

TOS's Avatar

Quote:
Originally Posted by Bizflyer View Post
Transittinnsjekken lå der den nye Peppes baren ligger. Dvs rett vil høyre for selve Peppes, som en eller annen mener har ligget der siden åpningen, som en eller annen også har rett i.
Jeg synes å huske at transittinnsjekken lå der det i dag ligger en kiosk (dvs. at det var umiddelbart rundt hjørnet fra der man kommer ut etter tollsonen). Jeg ser slettes ikke bort fra at jeg husker feil....
TOS is offline   Reply With Quote
Old 05-08-2009, 17:14   #25
Superhai
ScanFlyer Rusty

Superhai's Avatar

Den ligger mellom kiosken og peppes, det er en bar foran den nå.
Det er forøvrig løsning på vei for transfer av baggasje uten at paxen fysisk selv må deklarere baggasjen sin. Men når det kommer er ennå ikke bekreftet.

Last edited by Superhai; 05-08-2009 at 17:18.
Superhai is offline   Reply With Quote
Old 05-08-2009, 19:36   #26
amatør
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by Superhai View Post
Det er forøvrig løsning på vei for transfer av baggasje uten at paxen fysisk selv må deklarere baggasjen sin. Men når det kommer er ennå ikke bekreftet.
Det høres bra ut. OSL må gjøre det langt lettere å bytte fly fra utenlands til innenlands for å ta opp konkurransen om transferpassasjerene med AMS og CPH.
Men uansett så er det nok mange som foretrekker å fly via OSL til/fra BKK pga frekvens. Hadde jeg hatt valget mellom la oss si tre timer på CPH eller en time på OSL, hadde ihvertfall valget mitt vært enkelt..
amatør is offline   Reply With Quote
Old 05-08-2009, 19:46   #27
JoeW
ScanFlyer Rusty

Quote:
Antar slik som i Sverige - hvor SAS kunder nå kan tolldeklarere bagasjen uten å fysisk hente den? (Har forstått det som at det på papiret er point of entry tolldeklarasjonen skjer, men at SAS-kunder kan gjøre denne deklarasjonen uten å hente bag).

Forøvrig ligger det to skranker litt bortgjemt mellom kiosken Point og Peppes/baren. Synd disse ikke kan bemannes(og fremkommeligheten dit bedres) - spesielt på kvelden med mye transfer ville mange spart styret med heis og traller med baggasje om disse skrankene gjenåpnes...
JoeW is offline   Reply With Quote
Old 05-08-2009, 20:41   #28
3tflyer
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by amatør View Post
Det høres bra ut. OSL må gjøre det langt lettere å bytte fly fra utenlands til innenlands for å ta opp konkurransen om transferpassasjerene med AMS og CPH.
Men uansett så er det nok mange som foretrekker å fly via OSL til/fra BKK pga frekvens. Hadde jeg hatt valget mellom la oss si tre timer på CPH eller en time på OSL, hadde ihvertfall valget mitt vært enkelt..
Reiser ofte fra TRD og direkte til CPH - 17.20-19.05 og noen rolige timer i lounchen før avgang til BKK er ikke å forakte. Hater å reise via OSL nettopp på grunn av toll etc.på returen.
3tflyer is offline   Reply With Quote
Old 05-08-2009, 20:56   #29
Chriscross
ScanFlyer Rusty

Quote:
Ja, den dagen du får Tollvesenet med på noe slikt, snør det nok agurker!!

Har fortsatt ikke forstått hvorfor det er så om å gjøre å få noen IC ruter ut fra OSL. Det er greit for de som bor i Oslo/Akershus området. For alle oss andre er det mye greiere å fly via CPH (eller FRA for SVG/BFO - eller AMS fra mange andre byer, for de som liker det!)

Du begynner å høres ut som en sinna sutrekopp nå!

BF
Siden jeg bruker 40 min fra jeg går fra leiligheten i Oslo til jeg sitter i loungen på OSL, er ikke tollvesenet så stort problem for meg. Imidlertid har jeg mange kolleger det er kjipt for...

Og siden jeg jobber i Bergen vet jeg at det der å reise "rett ut i Europa" fra andre byer enn Oslo ikke er så utrolig praktisk. To ruter pr dag med LH fra BGO og SVG er ikke hva jeg kaller god connection. Og hvem vil vel bli sett i et KLM fly, hadde AF-KLM enda satset tungt med AF istedet fra Norge

Det er vel også ofte betydelig billigere å reise via OSL enn CPH for reiser i Europa (gjelder riktignok ikke Intercont.)?
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 05-08-2009, 21:01   #30
GFL
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by Chriscross View Post
Og hvem vil vel bli sett i et KLM fly, hadde AF-KLM enda satset tungt med AF istedet fra Norge
Jeg kan gjerne bli sett i et KLM-fly. Hva er galt med det?
Old 05-08-2009, 21:04   #31
amatør
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by 3tflyer View Post
Reiser ofte fra TRD og direkte til CPH - 17.20-19.05 og noen rolige timer i lounchen før avgang til BKK er ikke å forakte. Hater å reise via OSL nettopp på grunn av toll etc.på returen.
Blant vanlig dødelige er vel ikke loungen på CPH et alternativ.
amatør is offline   Reply With Quote
Old 05-08-2009, 21:11   #32
3tflyer
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by amatør View Post
Blant vanlig dødelige er vel ikke loungen på CPH et alternativ.
Du har selvsagt et poeng der! Men et Diners Club kort koster ikke mange kronene i årsavgift og så har du tilgang til en rekke lounger på flyplasser, blant annet CPH - selv om den ikke er like bra som SAS sin så er det både mat, drikke, aviser og internett.
3tflyer is offline   Reply With Quote
Old 05-08-2009, 22:25   #33
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen

dc-8-63's Avatar

Quote:
Originally Posted by Businessmann View Post
Det overrasker meg ikke, 60%, de holder vel liv i ruta med Norsk laks på flyfrakt også, ser Norge ekportere unormalt mye laks til Danmark.
Rett å slett tafatt av oss normenn, dumsnille fjellbønder. Hee Hee.
Jeg hoerte det samme om SAS sin Seattle rute ogsaa, den ble holdt i live av Nordmenn....virkeligheten (fra Port of Seattle's statestikker) var 9 Danske passasjerer for hver Nordmann, 5 Svenske for hver Nordmann, og hele 7 Amerikanere for hver Nordmann...ja det var flere tyskere enn Nordmenn ombord i 937/938....
Old 05-08-2009, 22:39   #34
LN-SEK
ScanFlyer Gold

LN-SEK's Avatar

Det er da fler enn de fra Oslo/Akershus som bruker OSL. Hele Østlandet tenker jeg vi sier, minus de som reiser fra Torp og Rygge når det er praktisk. For min egen del så frister det å lande IC på OSL etter en laaaang tur istedenfor å lande ett annet sted også få nok en tur før man er hjemme...

Men jeg har full forståelse for at de fra andre kanter av landet gjør annerledes...
LN-SEK is offline   Reply With Quote
Old 05-08-2009, 22:43   #35
TOS
ScanFlyer Mile High Club

TOS's Avatar

Quote:
Originally Posted by LN-SEK View Post
Men jeg har full forståelse for at de fra andre kanter av landet gjør annerledes...
Vi som bor nord for Trondheim som uansett må via OSL ville nok foretrukket direkteruter ut fra OSL fremfor fra CPH (og som de sier litt nord for meg: "Vi e små, men vi e mange....").
TOS is offline   Reply With Quote
Old 06-08-2009, 04:05   #36
BSSW
Browncoat

BSSW's Avatar

Quote:
To ruter pr dag med LH fra BGO og SVG er ikke hva jeg kaller god connection. Og hvem vil vel bli sett i et KLM fly, hadde AF-KLM enda satset tungt med AF istedet fra Norge
LH har nå 3 flighter fra SVG til FRA, hvor mange fra BGO vet jeg ikke. Tror nok at man med disse 3 vil kunne få god connetction til de fleste verdensdeler.

Har aldri hatt noe imot å sette meg i en KLM maskin...
Old 06-08-2009, 13:29   #37
litt-amatør
ScanFlyer Molded

Quote:
Og hvem vil vel bli sett i et KLM fly, hadde AF-KLM enda satset tungt med AF istedet fra Norge

Det er vel også ofte betydelig billigere å reise via OSL enn CPH for reiser i Europa (gjelder riktignok ikke Intercont.)?
Hva er galt med KLM? Og det ville da vært helt meningsløst å satse med AF fra Norge. Og CDG foran AMS? Seriøst?
litt-amatør is offline   Reply With Quote
Old 06-08-2009, 13:45   #38
jb1
ScanFlyer Rusty

Quote:
Originally Posted by litt-amatør View Post
Hva er galt med KLM? Og det ville da vært helt meningsløst å satse med AF fra Norge. Og CDG foran AMS? Seriøst?
Jeg tror han tenker på service ombord ikke flyplassene. Jeg er enig i at AMS er bedre enn CDG, men CDG er ikke så dårlig som mange vil ha det til synes jeg. Jeg er helt enig i at AF er bedre enn KLM på europeiske ruter. På langruter har jeg kun fløyet AF, og kan derfor ikke sammenligne selskapene.
Old 07-08-2009, 23:21   #39
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Quote:
Originally Posted by Desk pilot View Post
Tror transfer-innsjekken lå i området der det nå er en kiosk (blir det øst for Peppes?). Point heter den vel.
Quote:

BF
Quote:
Originally Posted by TOS View Post
Jeg synes å huske at transittinnsjekken lå der det i dag ligger en kiosk (dvs. at det var umiddelbart rundt hjørnet fra der man kommer ut etter tollsonen). Jeg ser slettes ikke bort fra at jeg husker feil....
Quote:
Var å sjekket idag. Skrankene og båndene er der fremdeles, men området ligger delvis skjult bak lokale til Bar(t), som baren mellom Point og Peppes heter
Old 07-08-2009, 23:31   #40
Bizflyer
FinalCall.travel/no

Bizflyer's Avatar

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Var å sjekket idag. Skrankene og båndene er der fremdeles, men området ligger delvis skjult bak lokale til Bar(t), som baren mellom Point og Peppes heter
Det er da flott at noen tar oppgaven sin seriøst og tar en rekognosering der oppe!

Da fikk jeg rett da! Det var der Peppes åpnet en bar!

BF

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules